Vermogensmeeting Jans
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Heb jij er ook al die scherpere nokkenassen in zitten
Scheelde enorm bij mij. denk een pk of 25. Rik had er ook al scherpere in. Een 200 cels metaalcat moet ook wel een paar pk schelen.
en de motor loopt ook beter als je die slang naar de luchtinvoer er af haalt.maar daar hebben we het pas al over gehad.
Bij Brabus hebben we zonder dit alles toen 360 pk en 500 nm gemeten.
Zal denk ik zo'n 390 pk hebben gehad.
Trok perfekt door tot de begrenzer ca 7400 rpm.
O-200 was inderdaad zo rond de 12 sec, met klote banden.
Oja'' mijn speedster woog destijds 880 kg , met halfvolle tank.

Scheelde enorm bij mij. denk een pk of 25. Rik had er ook al scherpere in. Een 200 cels metaalcat moet ook wel een paar pk schelen.
en de motor loopt ook beter als je die slang naar de luchtinvoer er af haalt.maar daar hebben we het pas al over gehad.
Bij Brabus hebben we zonder dit alles toen 360 pk en 500 nm gemeten.
Zal denk ik zo'n 390 pk hebben gehad.
Trok perfekt door tot de begrenzer ca 7400 rpm.
O-200 was inderdaad zo rond de 12 sec, met klote banden.
Oja'' mijn speedster woog destijds 880 kg , met halfvolle tank.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Herman,
Jij rijdt toch nog met de orginele uitlaat? Als je die vervangt door een veel vrijer ademend exemplaar win je nog veel.
Verder bij schakelen je versnellingsbak niet sparen (-0.5 to 1 sec)
En 0-100 moet sneller kunne met warme semi slicks.
Ik had met mijn straatbanden (en veel tractie problemen al 4.8 sec)
succes met de jacht naar de laatste secondes...
Maarten
Jij rijdt toch nog met de orginele uitlaat? Als je die vervangt door een veel vrijer ademend exemplaar win je nog veel.
Verder bij schakelen je versnellingsbak niet sparen (-0.5 to 1 sec)
En 0-100 moet sneller kunne met warme semi slicks.
Ik had met mijn straatbanden (en veel tractie problemen al 4.8 sec)
succes met de jacht naar de laatste secondes...
Maarten
Herman '' we hebben ergens in febr samen met Stephan en met de PerformanceBox ( staat ergens op pagina 28 alhier ) 0-180 gemeten in 10.63 sec. buiten temp was 8 graden toen.Dus met semi's was het wielspin tot en met de 3'e versnelling.de 0-100 was 4.41 sec. Als ik ze goed op temp kon krijgen, moest er een 3.9 zeker inzitten.
Zoals Maarten al zei, had mijn complete uitlaat op 70 mm laten maken.
En mijn aanzuigbuis was ook een stuk dikker dan orgineel.
Zoals Maarten al zei, had mijn complete uitlaat op 70 mm laten maken.
En mijn aanzuigbuis was ook een stuk dikker dan orgineel.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Zoals ik een post erboven al schreef, heb ik 4.8 sec gemeten, maar met straatbanden en daardoor veel tractie problemen. Met betere banden (lees semi slicks) en een lichtere bestuurderRotax schreef:Ben benieuwd naar de 0-100 van Speedsters met compressor. Heeft iemand die voorhanden?

Probleem is dat voor de 100 ook al naar de 3e versnelling geschakeld moet worden. 2 keer schakelen waar de turbo maar 1 keer hoeft te schakelen, dus max toerental omhoog en weer 0.2 sec winst.....
Maarten
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: