Pagina 30 van 45
Geplaatst: 22 mei 2007 20:41
door Maarten
had niet anders verwacht Jan
Geplaatst: 23 mei 2007 13:26
door Marcel
Ziet er goed uit Jan.......ff wachten nog pffff
Geplaatst: 23 mei 2007 13:51
door Gerard
Zo ziet het er errug lekker uit.
Geplaatst: 23 mei 2007 14:00
door stevenflappy
Mooi alleen die "zilveren" gaten aan de voorkant zijn verschrikkelijk!
Geplaatst: 23 mei 2007 16:55
door Martin
Strakke bak jans

, nog wel lang wachten zeg, zou gek worden
Mvrg Martin
Geplaatst: 23 mei 2007 18:38
door Maik
Gefeliciteerd, ben benieuwd of het nog wat wordt met de wegligging als er een strak onderstelletje op komt.
Geplaatst: 23 mei 2007 18:48
door jans
een speedster wordt het qua wegligging toch nooit, zal hem dan ook waarschijlijk d.m.v. HR of eibach veren verlagen.
Geplaatst: 24 mei 2007 20:17
door Herman
Deleted
Geplaatst: 24 mei 2007 20:27
door jans
Heb jij er ook al die scherpere nokkenassen in zitten
Scheelde enorm bij mij. denk een pk of 25. Rik had er ook al scherpere in. Een 200 cels metaalcat moet ook wel een paar pk schelen.
en de motor loopt ook beter als je die slang naar de luchtinvoer er af haalt.maar daar hebben we het pas al over gehad.
Bij Brabus hebben we zonder dit alles toen 360 pk en 500 nm gemeten.
Zal denk ik zo'n 390 pk hebben gehad.
Trok perfekt door tot de begrenzer ca 7400 rpm.
O-200 was inderdaad zo rond de 12 sec, met klote banden.
Oja'' mijn speedster woog destijds 880 kg , met halfvolle tank.
Geplaatst: 24 mei 2007 21:44
door Maarten
Herman,
Jij rijdt toch nog met de orginele uitlaat? Als je die vervangt door een veel vrijer ademend exemplaar win je nog veel.
Verder bij schakelen je versnellingsbak niet sparen (-0.5 to 1 sec)
En 0-100 moet sneller kunne met warme semi slicks.
Ik had met mijn straatbanden (en veel tractie problemen al 4.8 sec)
succes met de jacht naar de laatste secondes...
Maarten
Geplaatst: 25 mei 2007 0:07
door Rotax
Ben benieuwd naar de 0-100 van Speedsters met compressor. Heeft iemand die voorhanden?
Geplaatst: 25 mei 2007 5:36
door jans
Herman '' we hebben ergens in febr samen met Stephan en met de PerformanceBox ( staat ergens op pagina 28 alhier ) 0-180 gemeten in 10.63 sec. buiten temp was 8 graden toen.Dus met semi's was het wielspin tot en met de 3'e versnelling.de 0-100 was 4.41 sec. Als ik ze goed op temp kon krijgen, moest er een 3.9 zeker inzitten.
Zoals Maarten al zei, had mijn complete uitlaat op 70 mm laten maken.
En mijn aanzuigbuis was ook een stuk dikker dan orgineel.
Geplaatst: 25 mei 2007 6:51
door Maarten
Rotax schreef:Ben benieuwd naar de 0-100 van Speedsters met compressor. Heeft iemand die voorhanden?
Zoals ik een post erboven al schreef, heb ik 4.8 sec gemeten, maar met straatbanden en daardoor veel tractie problemen. Met betere banden (lees semi slicks) en een lichtere bestuurder

zijn nog 0.3 sec te winnen schat ik.
Probleem is dat voor de 100 ook al naar de 3e versnelling geschakeld moet worden. 2 keer schakelen waar de turbo maar 1 keer hoeft te schakelen, dus max toerental omhoog en weer 0.2 sec winst.....
Maarten
Geplaatst: 25 mei 2007 8:52
door jans
volgens mij heeft Van Velde de smaak te pakken
Speedster staat bij Vmax voor een ombouw van een andere turbo n.l.
de GT 30 en krijgt dan c.a. 450 pk en 600 nm.
Ik geef hem 6 weken voor dat alles aan gort is

Geplaatst: 25 mei 2007 9:12
door stevenflappy
Dat zou een record zijn!