Tibby's beest

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
speedywilmske
Actief lid

Re: Tibby's beest

Bericht door speedywilmske »

Hoe zit het daar? De eerste 1000 km al op de teller met dit weer? :D
Weazle
Actief lid

Bericht door Weazle »

Die 50 pk die ik erbij heb met de z20leh lader was wel even wennen waar ik normaal volgas door de bocht kon moet ik nu met driekwart anders sta ik in de vangrail.

Hoeveel pk heb je ?
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

speedywilmske schreef:Niks beloven mannen, wij willen daden zien komende zomer :yes:

ik weet het maar regende toen veel te veel.
Vorig weekend en dit weekend hadden weer wel gegaan...
nu is het te laat natuurlijk.
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

He Weazle, effen naar de ondertiteling kijken.... zoveel pk voelt het :lol:
Heb er ondertussen een 500km op zitten.
Momenteel kan ik nog niets zeggen erover. Rustig :( het boeltje inrijden.........
grtz
captain slow
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Herman schreef:
tibby schreef:He Weazle, effen naar de ondertiteling kijken.... zoveel pk voelt het :lol:
Momenteel kan ik nog niets zeggen erover. Rustig :( het boeltje inrijden.........
grtz
Bij V-max zetten ze m'n Europa straks een paar uurtjes op de rollenbank voor 200-300km inrijden. Af en toe gaat dan iemand langs voor een ander toerental of versnelling..... makkelijk hoor :-)

Steeds langere tijd een constant toerental lijkt me nu niet de beste manier van inlopen, maar daar zijn de meningen over verdeeld... (Hoe is het eigenlijk met het blok van project X? 2015 maar weer eens vragen? :bag: )
Pipo

Bericht door Pipo »

Herman schreef:Bij V-max zetten ze m'n Europa straks een paar uurtjes op de rollenbank voor 200-300km inrijden. Af en toe gaat dan iemand langs voor een ander toerental of versnelling..... makkelijk hoor :-)
Ik denk dat je anders wel kandidaten genoeg bijeen zou krijgen om je karretje in te rijden, hoor :wink: :P
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Herman schreef:
tibby schreef:He Weazle, effen naar de ondertiteling kijken.... zoveel pk voelt het :lol:
grtz
Bij V-max zetten ze m'n Europa straks een paar uurtjes op de rollenbank voor 200-300km inrijden. Af en toe gaat dan iemand langs voor een ander toerental of versnelling..... makkelijk hoor :-)
Ik ga voor een kleine 2000 km inrijden, dan staat m'n teller mooi op 30 000.
M'n blok is losser en losser aan het komen. Dit voel je wel degelijk.... Tijdens de 2000 km doe ik ook nog eens 2 oliewissels en net voor ik de testbank opga nog eentje die er dan in blijft. Mij is geadviseerd je mag er vlot mee rijden zolang je maar geen druk opbouwt. Heb wel al een paar keer op 0.5 bar gezeten,puur om de BOV te horen. :mrgreen:
grtz
captain slow
hitman
Actief lid

Bericht door hitman »

toerental wissels nodig om temperatuur schommelingen te bekomen
beter roderen
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Net 200 km autostrade gedaan. 120 km/uur gaat zeeeeer vlotjes. Heel verschil tov het afhalen bij Terry. Het 'lijkt' of hij ingelopen is. Alles gaat zeer vlot, starten,rijden,schakelen. Tot nu toe 0 haperingen ermee :thumbup:
Die paddle plaat ook onder controle gekregen. Het afschakelen naar z'n 2 blijft een 'kopje erbij houden' geval. :wacko:
grtz
captain slow
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

speedywilmske
Actief lid

Bericht door speedywilmske »

vauxhall schreef:
speedywilmske schreef:Niks beloven mannen, wij willen daden zien komende zomer :yes:

ik weet het maar regende toen veel te veel.
Vorig weekend en dit weekend hadden weer wel gegaan...
nu is het te laat natuurlijk.
We weten het, was maar gewoon om een knuppeltje te goeien dat we het niet vergeten. :D
Moest je praktische hulp nodig hebben tegen dat het zo ver is laat je maar iets weten. Woon toch bijna om de hoek.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Update

Ondertussen al een kleine 1500 km op de klok.
Blok loopt heel soepel, geen enkel mankement,lek, whatever....
Vanaf gisteren ben ik de wagen in z'n toeren aan het laten klimmen (max 4000 tr/min). De begrenzer pakt ZACHTJES in! :thumbsup: :thumbsup: Dus geen on/off.
Boost op het metertje geeft max 1/ 1.1 BAR aan.

Ik kan je verzekeren dat er NU al power inzit. :twisted:
Al enkele keren wielspin (oem banden) gehad met pakken van bocht en gas erop (niet slim he :bag: ). Autosnelweg is piece of cake.Zeer vlot 140 en sneller dan de doorsnee middenklasse wagen.

Eigenlijk staat de wagen perfect afgesteld om met dit miezerig weer te rijden. :yes: Daarom dat ik mss wel eens meer dan 1800 km ga inrijden. Beter het blok laten wennen aan het versnellen zoals bovengaand omschreven. Dan zal de impact al wat minder zijn op full power voor het blok.

Ook 'iets' om te vermelden: Het blok heeft zijn eerste km'ers met Castrol 10w60 gelopen en nu op Shell 10w60. Bij de Shell is de olietemperatuur een kleine 5 graden koeler.
Castrol= 87/90 graden bij normaal gebruik
Shell= 80/85 graden bij normaal gebruik

Op Shell 'lijkt' hij ook soepeler te draaien.

Mss dat het blok in het begin nogwat stroef was op de Castrol en hierdoor een hogere temperatuur creeerde???

Ook bij de oliewissels (zit nu voor de 3de keer nieuwe in) geen enkel spoortje van 'glinstertjes' in de olie/filter

Hoe zit het eigenlijk bij de versnellingsbak olie? Er zit nieuwe in (dmv revisie) . Deze mss ook eens vervangen?

Grtz
captain slow
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

dre ke olietemp niet op voortgaan ..de vorige weken was het veel warmer buiten he grtzzzz heel veel succes he man en hou the beast heel grtzzzzzzz
grasmaaiers..enz
Plaats reactie