S/C versus trottlebodies
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Vertaling:Hit' date='10.08.2006 - 14:31 schreef: Vielleicht sollte man die Frage anders stellen:
Wer hat interesse an einem Saugerumbau mit 200 PS mit EDK,Fächerkrümmer mit
Metallkat und Freiprogrammierbare Steuerung für 4500 € OHNE TÜV ???
Hartmut
Misschien moet de vraag anders gesteld worden:
Wie heeft intresse in een N/A (2.2i) ombouw met 200pk met trottlebodies, in- en uitlaatspruitstuk met metaalkatalisator en vrij programmerbare ECU voor € 4500,- (zonder TÜV) ???
En Hit is Hartmut, de man achter de HiTec compressor ombouwen ...
Dus bij HitTec zijn ze bezig of gaan beginnen aan een concurrent van de compressor in eigen huis.
Deze quote komt uit een zeer lezenswaardig topic op het Duitse forum over tuning van atmosferische motoren. Voor diegene die redelijk Duits kan lezen een aanrader: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=76270
SteV6
S4 Avant
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Goh nou laat Hartmut het zelf al weten.
Dit is wat piet laatst als 'nog wat intressants gehoord' had gemeld.
Een nederlands bedrijf heeft een race versie gemaakt van de 2.2 met throttlebodies en een vrijprogameernbare ECU. Maar omdat dit niet rechtstreeks in de speedster past en omdat Hitec sinds kort ook ecu's van hen gebruikt en wel veel ervaring met speedsters heeft hebben ze besloten om samen te werken en Hitec gaat kijken of het loont en past.
De set zal via Hitec verkocht gaan worden.
er wordt dus al een race serie mee gereden !
ik wilde eerst wat meer concreet weten hoe of wat voordat ik het hier ging posten.
Maarten
Dit is wat piet laatst als 'nog wat intressants gehoord' had gemeld.
Een nederlands bedrijf heeft een race versie gemaakt van de 2.2 met throttlebodies en een vrijprogameernbare ECU. Maar omdat dit niet rechtstreeks in de speedster past en omdat Hitec sinds kort ook ecu's van hen gebruikt en wel veel ervaring met speedsters heeft hebben ze besloten om samen te werken en Hitec gaat kijken of het loont en past.
De set zal via Hitec verkocht gaan worden.
er wordt dus al een race serie mee gereden !
ik wilde eerst wat meer concreet weten hoe of wat voordat ik het hier ging posten.
Maarten
- stevenflappy
- Contacteer:
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb ook interesse, maar dan met dezelfde kanttekening als die Flap had: is hij dan ook als doe het zelf-pakket te krijgen? Lijkt mij wel, omdat ze ook de SC set zo leveren?
En het uitlaatspruitstuk met race-kat zit er ook bij zie ik, maar de einddemper dus niet?
En zijn er al wat toerentallen bekend voor deze set?
En het uitlaatspruitstuk met race-kat zit er ook bij zie ik, maar de einddemper dus niet?
En zijn er al wat toerentallen bekend voor deze set?

- SteV6
Hartmut is binnenkort in Nederland om samen met Kronenburg te testen en de TB's geschikt te maken voor de Speedster. Op dit moment zijn ze bezig met de airbox. En ik denk dat ze testen met het LEXMAUL uitlaatspruitstuk. Helaas hebben ze nog geen Speedster als testauto.
Grootste probleem, waar alle TB-ontwikkelaars tegenaan lopen, is de standaard software in de ECU. Er moet volledig nieuwe software geschreven worden.
Piet, ik kreeg binnen een uur antwoord van Hartmut op mijn mailtje
Maar ik zal hem binnenkort eens bellen om heel veel details door te spreken. Mijn gevoel zegt dat de 7800 euri voor de compressor een veiliger investering is dan 4500 euri voor de trottlebodies, alleen al de betrouwbaarheid. Dus nog niet eens de euri's per pk ...
SteV6
Grootste probleem, waar alle TB-ontwikkelaars tegenaan lopen, is de standaard software in de ECU. Er moet volledig nieuwe software geschreven worden.
Piet, ik kreeg binnen een uur antwoord van Hartmut op mijn mailtje

Maar ik zal hem binnenkort eens bellen om heel veel details door te spreken. Mijn gevoel zegt dat de 7800 euri voor de compressor een veiliger investering is dan 4500 euri voor de trottlebodies, alleen al de betrouwbaarheid. Dus nog niet eens de euri's per pk ...
SteV6
S4 Avant
- stevenflappy
- Contacteer:
- SteV6
Nope, ik heb er geen oren aan zitten! Mijn Speedster is een 2.2i geen poetserbak ...Maik schreef:Piet, dat zou een goed idee kunnen zijn, maar daarvoor moet de speedy denk ik toch naar Hitec toe, wat ik niet echt handig vind. Of zouden ze het allemaal bij Kronenburg gaan doen en alleen de software bij Hitec zelf?
En anders heeft Stephan hier ook wel oren naar denk ik
En sorry Maik, maar mijn Speedster is geen rijdende testbank. Gezien de mogelijke problemen (kijk maar naar het Engelse en Italiaanse ontwikkelingsverhaal) ben ik in dit geval zeker geen proefkonijn. HiTec en Kronenburg zitten voor mij niet zoals Vmax om de hoek ... Dus ik kan er niet net als Jans elke 10.000 km even een nieuw blok in laten hangen. Nog even los van het feit dat ik niet beschik over het prijzengeld dat tegenwoordig bij damwedstrijden wordt uitgekeerd

Software is juist het werk van Kronenburg. Het aanpassen naar een passende kit voor de Speedster en vervolgens de marketing is het aandeel van HiTec.
SteV6
S4 Avant