Pagina 4 van 4
Geplaatst: 18 mei 2006 10:02
door Maarten
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... t&id=18901
plaatje van de metingen, voor en na de SW aanpassing.
Geplaatst: 18 mei 2006 10:08
door jans
Zie niks

Geplaatst: 18 mei 2006 10:14
door Maarten
Geplaatst: 18 mei 2006 10:22
door jans
Een grafiek, maar de rest is niet te lezen.
Geplaatst: 18 mei 2006 11:29
door Maik
Dan moet je even vergroten Jans, even op het plaatje klikken en dan rechtsonder die button aanklikken die er dan verschijnt.
Dus van 115 naar 125kW met een 4-2-1 EN SW aanpassing? Valt een klein beetje tegen...
En van 213 naar 234Nm, zelfde orde grootte van winst (~8-10%).
Met een 4-1 spruitstuk is denk ik meer piekvermogen te halen denk ik... Daar zijn toch ook grafiekjes van (Komo-tec spruitstuk)?
Geplaatst: 18 mei 2006 14:47
door Maarten
eh maik,
voor en na de SW aanpassing. Dus beide metingen zijn met het nieuwe spruitstuk.
standaard zou een 2.2 op zo'n 105-108 kW zitten, dus een kleine 20 kw zeg 25 pk erbij en ruim 30 Nm
Dit dus volgens de man van de proefbank die ook de SW tuning doet.
Ik citeer allen van het duitse forum.
Geplaatst: 18 mei 2006 16:44
door Maik
Aha, inderdaad, lezen is ook een vak
Oke, wel een aardige winst, maar jammer genoeg weer geen "wonder" voor een 2.2

Geplaatst: 18 mei 2006 17:26
door Arno
Maarten schreef:en ruim 30 Nm
Dat moet toch flink voelbaar zijn en precies wat een goede 4-2-1 over het algemeen brengt ja..
Meer koppel. Vooral het middengebied wordt over het algemeen opgetild en het gebied onder de grafiek wordt veel groter. Dus trekt hij nog beter en soepeler.
Piek PK's doen meestal niet zo spannend, hoewel ik me wel goed kan voorstellen dat de winst op dit gebied bij verder getunede atmosferische motoren of een supercharger groter uitpakt. Vooral de laatste kan er best wel eens flink van profiteren.
Je ziet bij dit soort dingen wel vaker dat het op een standaard motor nog niet zoveel doet, omdat daar de bottleneck in andere dingen zit, maar bij de wat meer 'potente' versies komt het vaak beter tot z'n recht.
Bye, Arno.
Geplaatst: 18 mei 2006 20:11
door Dominique
Ik heb wat screen grabs van het filmpje gemaakt. t blijft gokken en onduidelijk... op een van de foto's zie je wel dat de uitlaatpijpen bij cilinder 1, 4 naar rechts buigen, en 2 en3 naar links. Dit is wel de goede opzet voor een betere flow van de verbrande gassen!

Geplaatst: 18 mei 2006 20:12
door Dominique
nog 2.....
Geplaatst: 31 mei 2006 23:25
door Dominique
De Duitsers zijn flink aan het knutsellen....
KLIK
MIJ
Deze heeft zelfs een van de gaten in de klep vergroot

Geplaatst: 01 jun 2006 7:08
door Piet
Die duitsers passen sensuur toe. Je moet eerst lid van ze worden....

Geplaatst: 01 jun 2006 9:26
door Dominique
ohja, klopt

. De Duitsers zijn duidelijk minder toegankelijk als wij.
Om je te registreren viel het mij toen op hoeveel je van je Speedster moet opgeven: t/m laknummer aan toe
(maar je vind er wel redelijk veel info!)