Compressor
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
He Jans, op zoek naar concurrentie?
@Gerard,
Veel plezier en hou 'm heel!
SteV6
Originele posting is HIER vinden.Chris op OSC.de schreef: Nach Wochen des Wartens habe ich vorgestern meinen Speedy wieder bekommen.
Dank neuem Zusatzsteuergerät geht er jetzt merklich besser!
Ich habe dann heute morgen den Kleinen mal richtig rangenommen und mit der Driftbox die folgenden Werte aufgezeichnet:
0 - 100: 4,6 sec(!)
In der letztjährigen Ausbaustufe war bei 5,1 sec Schluß.
Die Werte habe ich immer auf derselben Strecke rausgefahren... Und heute wars doch mächtig warm... Vielleicht kann ich bei kühlem Wetter noch ein Zehntel rausquetschen...
Danke Hartmut, gut gemacht!
Chris
@Gerard,
Veel plezier en hou 'm heel!
SteV6
S4 Avant
- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
Nou mannen ik ben er weer. Wat een dag gisteren.
Om 0400 's nachts vertrokken en precies op de afgesprroken tijd bij Hitec.
Toen we aankwamen stond de auto op de testbank dus dat zag er goed uit.
Helaas was er een probleem ontdenkt en idd dat was,hoe kan het ook anders, een massa probleem.
Het probleem op zich was niet zo groot maar er bij komen was een ander verhaal. Normaal had de compressor er weer af gehaald moeten worden.
Nu hebben ze het van onder af gedaan wat een ongelooflijk priegel en pruts werk was en ook behoorlijk lang duurde.
Uiteindelijk auto klaar voor een proefrit om ca. 1530. Ik stukje rijden en op de terugweg bij het schakelen van 2 naar 3 kapt de auto er mee.
Zwarte rookpluimen uit de uitlaat en......
Contact uit en weer aan gezet en proberen te starten. Ja hoor hij deed het weer maar het check engine lampje bleef branden. Kalm aan weer terug gereden en het slechte nieuws gemeld.
Laptop er weer aan. Het bleek in het slangetje van de vacuumklep te zitten waardoor het niet goed werkte. Hadden ze al bij twee andere Speedsters meegemaakt dus de oplossing was voor handen.
Daarna nog een proefritje. Alles o.k
Auto helemaal klaar gemaakt vertrek uiteindelijk om 1715.
Ik was uitgeput toen ik thuis kwam en moest daarna nog naar een feessie.
Maar nu gaat het wel weer.
Maaaarrrrr man man man wat is het een geweldige auto geworden.
Eerst was het een lief spinnend poesje.
Nu is het een oude gorgelende brombeer. Precies het geluid wat de meeste onder ons zoeken.
En altijd powerrrrrrrr powerrrrrrr en nog eens powerrrrrrr in een woord geweldig.
Overigens heb ik nu 245pk. Komende week gaan ze een Speedster voorzien van de 270pk versie, gaat puur om de software, en als dat goed werkt wordt de software per mail gestuurd en kan ik er zelf voor zorgen dat ik ook aan de 270pk ga komen.
Alle benodigde instructies en spullen daarvoor ontvangen dus dat gaat goedkomen.
Kan ff niks meer bedenken behalve dat het een aanrader is.
Gerard.
Om 0400 's nachts vertrokken en precies op de afgesprroken tijd bij Hitec.
Toen we aankwamen stond de auto op de testbank dus dat zag er goed uit.
Helaas was er een probleem ontdenkt en idd dat was,hoe kan het ook anders, een massa probleem.
Het probleem op zich was niet zo groot maar er bij komen was een ander verhaal. Normaal had de compressor er weer af gehaald moeten worden.
Nu hebben ze het van onder af gedaan wat een ongelooflijk priegel en pruts werk was en ook behoorlijk lang duurde.
Uiteindelijk auto klaar voor een proefrit om ca. 1530. Ik stukje rijden en op de terugweg bij het schakelen van 2 naar 3 kapt de auto er mee.
Zwarte rookpluimen uit de uitlaat en......
Contact uit en weer aan gezet en proberen te starten. Ja hoor hij deed het weer maar het check engine lampje bleef branden. Kalm aan weer terug gereden en het slechte nieuws gemeld.
Laptop er weer aan. Het bleek in het slangetje van de vacuumklep te zitten waardoor het niet goed werkte. Hadden ze al bij twee andere Speedsters meegemaakt dus de oplossing was voor handen.
Daarna nog een proefritje. Alles o.k
Auto helemaal klaar gemaakt vertrek uiteindelijk om 1715.
Ik was uitgeput toen ik thuis kwam en moest daarna nog naar een feessie.
Maar nu gaat het wel weer.
Maaaarrrrr man man man wat is het een geweldige auto geworden.
Eerst was het een lief spinnend poesje.
Nu is het een oude gorgelende brombeer. Precies het geluid wat de meeste onder ons zoeken.
En altijd powerrrrrrrr powerrrrrrr en nog eens powerrrrrrr in een woord geweldig.
Overigens heb ik nu 245pk. Komende week gaan ze een Speedster voorzien van de 270pk versie, gaat puur om de software, en als dat goed werkt wordt de software per mail gestuurd en kan ik er zelf voor zorgen dat ik ook aan de 270pk ga komen.
Alle benodigde instructies en spullen daarvoor ontvangen dus dat gaat goedkomen.
Kan ff niks meer bedenken behalve dat het een aanrader is.
Gerard.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Je zegt het maar Maik.
ff twee fototjes van eht knutselen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4XHBJ3PY
http://www.mijnalbum.nl/Foto=W6MARGJ4
ff twee fototjes van eht knutselen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4XHBJ3PY
http://www.mijnalbum.nl/Foto=W6MARGJ4
Ohhhh ja.
Je vergeet altijd iets.
Toen het blok open was zagen ze dat de Opelmonteur die bij mij de distributieketting modificatie heeft uitgevoerd zijn werk niet zo serieus neemt.
De kettingspanner zat niet goed gemonteerd. Zit een gat in waar een bout doorheen moet waar de spanner om scharniert. Spanner zat voor de bout dus deed zij werk niet.
Hebben ze meteen maar even rechtgezet.
Ik ben ze eeuwig dankbaar, die mannen kunnen bij mij niet meer stuk.
Je vergeet altijd iets.
Toen het blok open was zagen ze dat de Opelmonteur die bij mij de distributieketting modificatie heeft uitgevoerd zijn werk niet zo serieus neemt.
De kettingspanner zat niet goed gemonteerd. Zit een gat in waar een bout doorheen moet waar de spanner om scharniert. Spanner zat voor de bout dus deed zij werk niet.
Hebben ze meteen maar even rechtgezet.
Ik ben ze eeuwig dankbaar, die mannen kunnen bij mij niet meer stuk.