Geplaatst: 13 sep 2006 6:52
Het zal wel een 129pk elise zijn geweest? Misschien met 1 of 2 kleine modjes... De elise van Arno (met toen nog 129pk) scheelde toen ook helemaal niets met de speedster van Mark.
De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Hallo Paul,paul schreef:Hallo,
Afgelopen zondag nog even aan het sporten geweest met een zwarte
Lotus Elise(met een grote achtervleugel), op weg naar Arnhem.
Voor alle duidelijkheid: ik heb een VOLLEDIG standaard Speedster 2.2
waar motorisch en qua onderstel niets aan is gedaan![]()
Werd net na Rotterdam ingehaald door die Elise en die bestuurder had
er duidelijk zin inIk er dus achteraan. Kon in alle snelheden makkelijk
bij blijvendoortrekken vanaf 80 naar 210, van 140 naar 210, het
maakte niets uitBleef gewoon aan z'n staart hangen. (moest alleen
af en toe even terug naar z'n 4) Ook in die lange bocht waar we met dik
210 doorheen trokken![]()
Dit hebben we z'n 80 km volgehouden, tot hij vlak bij Arnhem een afslag
eerder moest hebben, dan ik. Ik ben toen even naast 'm gaan rijden en
hij stak z'n duim opToffe Gozer. Was trouwens een vrij
nieuwe Elise, maar weet niet precies hoeveel PK of zo.
Hoop trouwens niet dat er ergens politie langs de weg heeft gestaan, want
dan kunnen we allebei binnenkort ons rijbewijs inleveren
Was wel even leuk, zo sporten, maar moet je denk ik toch niet te vaak
doen, op die manier, hier in Nederland.
Groeten,
Paul.
Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!Robin schreef:@ stevenflappy als jij turborijders al makkelijk kan bijhouden en misschien zelfs sneller bent door jouw stuurkunsten wat moet dat dan wel niet geven als je zelf met een turbo zou rijden....al eens bij stilgestaan?
Dat zou dus betekenen dat ik het geld dat ik er aan heb uitgegeven net zo goed door de plee had kunnen spoelen.maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....
Gerard schreef:Dat zou dus betekenen dat ik het geld dat ik er aan heb uitgegeven net zo goed door de plee had kunnen spoelen.maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....
Neem aan dat je het tegen Flap hebt.
EGNIEWAAR!!!!!!!!
Hai Hendrik Jan. Lijkt er inderdaad heel veel op
Ik als vlaming zijnde ken hem niet van naam...maar hij lijkt verdacht veel op die jongen die samen met die andere 'zangtalenten' mijn trommelvliezen hebben beschadigd met hun optreden in de Gelredome en dat was alles behalve 'simply the best'jans schreef:Een nieuw lid.
Voor snel optrekken is niet alleen je PK's belangrijk maar ook je Nm's en ik kan je vertellen, als je in de turbo het pedaal vloert gebeurd er aanzienlijk meer dan in een 2.2stevenflappy schreef:Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!
Iceman was toen verbolgen over het feit dat ie met zijn Turbo niet weg kon rijden bij me, nu is ie getuned naar 280 pk, dus nu zal het wel anders zijn maar toen lukte het hem niet en ik kon toen niet volle bak door mijn ABS. Let wel, de mijne was tweede hands dus weet niet of er bij mij motorisch (chip) veranderd zijn maar dat denk ik niet.... En iceman rijd echt niet als een trut! Das een mvan de weinige turbo-rijders die m gebruikt waar ie voor is