Pagina 4 van 5

Geplaatst: 13 sep 2006 6:52
door Maik
Het zal wel een 129pk elise zijn geweest? Misschien met 1 of 2 kleine modjes... De elise van Arno (met toen nog 129pk) scheelde toen ook helemaal niets met de speedster van Mark.

Geplaatst: 13 sep 2006 7:30
door Hendrik-Jan
paul schreef:Hallo,

Afgelopen zondag nog even aan het sporten geweest met een zwarte
Lotus Elise(met een grote achtervleugel), op weg naar Arnhem.

Voor alle duidelijkheid: ik heb een VOLLEDIG standaard Speedster 2.2
waar motorisch en qua onderstel niets aan is gedaan :?

Werd net na Rotterdam ingehaald door die Elise en die bestuurder had
er duidelijk zin in :P Ik er dus achteraan. Kon in alle snelheden makkelijk
bij blijven 8) doortrekken vanaf 80 naar 210, van 140 naar 210, het
maakte niets uit :roll: Bleef gewoon aan z'n staart hangen. (moest alleen
af en toe even terug naar z'n 4) Ook in die lange bocht waar we met dik
210 doorheen trokken :mrgreen:

Dit hebben we z'n 80 km volgehouden, tot hij vlak bij Arnhem een afslag
eerder moest hebben, dan ik. Ik ben toen even naast 'm gaan rijden en
hij stak z'n duim op :thumbup: Toffe Gozer. Was trouwens een vrij
nieuwe Elise, maar weet niet precies hoeveel PK of zo.

Hoop trouwens niet dat er ergens politie langs de weg heeft gestaan, want
dan kunnen we allebei binnenkort ons rijbewijs inleveren :(

Was wel even leuk, zo sporten, maar moet je denk ik toch niet te vaak
doen, op die manier, hier in Nederland.

Groeten,

Paul.
Hallo Paul,

Is het deze:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/lo ... 88403.html

Ik heb wel eens een sprintwedstrijdje gedaan met Charl en die had toen nog een Elise S2 met 135pk (nu heeft hij de Exige S) en we bleven goed naast elkaar. De S2 heeft in standaarduitvoering met 122pk dezelfde pk/gewichtverhouding als de Speedster.

Groet,
Hendrik-Jan

Geplaatst: 13 sep 2006 9:01
door stevenflappy
Robin schreef:@ stevenflappy als jij turborijders al makkelijk kan bijhouden en misschien zelfs sneller bent door jouw stuurkunsten wat moet dat dan wel niet geven als je zelf met een turbo zou rijden....al eens bij stilgestaan? :twisted:
Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!
Iceman was toen verbolgen over het feit dat ie met zijn Turbo niet weg kon rijden bij me, nu is ie getuned naar 280 pk, dus nu zal het wel anders zijn maar toen lukte het hem niet en ik kon toen niet volle bak door mijn ABS. Let wel, de mijne was tweede hands dus weet niet of er bij mij motorisch (chip) veranderd zijn maar dat denk ik niet.... En iceman rijd echt niet als een trut! Das een mvan de weinige turbo-rijders die m gebruikt waar ie voor is :twisted:

Geplaatst: 13 sep 2006 9:29
door jans
Van 0-100 zal er niet zo veel verschil inzitten, maar boven de 140 km rijdt ie je echt weg.Volgens fabrieks opgave zou de turbo één sec sneller moeten zijn 0-100 én dat kan aardig kloppen.denk 0-200 al gauw 5 sec.
Dus m.n. vanaf zo'n 150 km p uur heb je het meeest aan die 50 pk meer.

Geplaatst: 13 sep 2006 11:55
door Gerard
maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....
Dat zou dus betekenen dat ik het geld dat ik er aan heb uitgegeven net zo goed door de plee had kunnen spoelen.



















EGNIEWAAR!!!!!!!!

Geplaatst: 13 sep 2006 12:05
door jans
Gerard schreef:
maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....
Dat zou dus betekenen dat ik het geld dat ik er aan heb uitgegeven net zo goed door de plee had kunnen spoelen.


Neem aan dat je het tegen Flap hebt.


















EGNIEWAAR!!!!!!!!

Geplaatst: 13 sep 2006 12:11
door Gerard
Zekers

Geplaatst: 13 sep 2006 12:43
door jans
Denk dat ie weer een beetje koorts heeft of zo.
Afbeelding

Geplaatst: 13 sep 2006 12:55
door Gerard
Of eeuuuhhh misschien is dit het probleem

Afbeelding

Geplaatst: 13 sep 2006 13:12
door jans
en van het één komt het Ander.
Afbeelding

Geplaatst: 13 sep 2006 13:21
door jans
Een nieuw lid.
Afbeelding

Geplaatst: 13 sep 2006 14:42
door Raphael
Jans wat zie je er schattig uit....hoewel wat gel hopelijk wondere zal verrichten :wink:

Geplaatst: 13 sep 2006 19:30
door paul
Hendrik Jan schreef:
Hai Hendrik Jan. Lijkt er inderdaad heel veel op :) Achtervleugel
is in ieder geval hetzelfde.En dat ie van Barendrecht kwam, zou
best eens kunnen kloppen.

170 PK hè :roll: Doet mijn standaard Speedstertje het nog zo slecht
niet zou ik zo zeggen (op de openbare weg dan, op het circuit durf ik
het niet te zeggen natuurlijk :oops: )

Groeten,

Paul.

Geplaatst: 13 sep 2006 22:44
door Robin
jans schreef:Een nieuw lid.
Afbeelding
Ik als vlaming zijnde ken hem niet van naam...maar hij lijkt verdacht veel op die jongen die samen met die andere 'zangtalenten' mijn trommelvliezen hebben beschadigd met hun optreden in de Gelredome en dat was alles behalve 'simply the best' :twisted:

Geplaatst: 14 sep 2006 7:13
door Marcel
stevenflappy schreef:Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!
Iceman was toen verbolgen over het feit dat ie met zijn Turbo niet weg kon rijden bij me, nu is ie getuned naar 280 pk, dus nu zal het wel anders zijn maar toen lukte het hem niet en ik kon toen niet volle bak door mijn ABS. Let wel, de mijne was tweede hands dus weet niet of er bij mij motorisch (chip) veranderd zijn maar dat denk ik niet.... En iceman rijd echt niet als een trut! Das een mvan de weinige turbo-rijders die m gebruikt waar ie voor is :twisted:
Voor snel optrekken is niet alleen je PK's belangrijk maar ook je Nm's en ik kan je vertellen, als je in de turbo het pedaal vloert gebeurd er aanzienlijk meer dan in een 2.2 :!: