Pagina 4 van 6

Geplaatst: 06 nov 2007 0:02
door Dominique
Die andere aan de aandrijfzijde is lastiger. Daar zit de steun met 3 bouten aan de motor vast, waarvan de bovenste 2 lastig te bereiken zijn. :evil:
De steun aan de voorzijde, daarvan zijn alle bouten op de foto te zien. (lees: zeer toegankelijk)

Gelukkig had Maik voldoende gereedschap-proteses om op die ratel te monteren dat ik er prima bij kon.
Handigste montage volgorde: eerst de steunen aan de motor vast, dan de steun aan het chassis.

De trillingen beperken zich bij mijn auto tot wanneer je vanuit stationair gas geeft, dus ongeveer 900 t/m 1500rpm.

Geplaatst: 06 nov 2007 14:52
door Piet
Die andere aan de aandrijfzijde is lastiger
Ik was er bang voor. Bij mij moet die nog gebeuren, die andere zit er al op.

Geplaatst: 06 nov 2007 21:16
door Maik
Ga je het zelf doen dan Piet?

Geplaatst: 07 nov 2007 8:25
door Piet
Eh nee, dat is beter van niet. Ik mocht laatst mijn eigen velg vasthouden om daar de steentjes uit het profiel te halen. Ik denk die blijft wel staan als ik hem ff los laat. Niet dus. :(

Geplaatst: 07 nov 2007 9:27
door SteV6
Dat heeft wel heel veel indruk op je gemaakt hè Piet?!

SteV6

Geplaatst: 07 nov 2007 9:51
door Piet
Niet alleen op mij maar ook in mijn velg. :wallbash:

Geplaatst: 07 nov 2007 9:59
door Rikster
@Piet: Dat je er openlijk voor uit durft te komen... :oops:

De rubbers heb ik thuis liggen, maar heb er ondanks de beschikking over een brug meer dan twee uur voor nodig :roll: Dit omdat ik eerst de originele rubbers moet ontdoen van de ruitenkit waarmee ze nu zijn opgevult (de goedkope oplossing).

Geplaatst: 07 nov 2007 10:47
door Piet
@Piet: Dat je er openlijk voor uit durft te komen...
Ja ja daar kun je nog wat van leren. :wink:

Geplaatst: 24 jul 2008 20:37
door the-duke
ik heb ze vandaag ook besteld bij Courtenay Sport.
Met een beetje geluk zijn ze halverwege volgende week binnen en kan ik ze meenemen naar DBilas.

Ik denk dat het geen kwaad kan om die er direct in te zetten bij de ombouw ;)

Geplaatst: 25 jul 2008 6:35
door Maik
Piet, kom je begin augustus nog even langs voor die ene motorsteun van je? Ik heb dan wel even tijd denk ik :)

Geplaatst: 25 jul 2008 7:41
door allen
the-duke schreef:ik heb ze vandaag ook besteld bij Courtenay Sport.
Met een beetje geluk zijn ze halverwege volgende week binnen en kan ik ze meenemen naar DBilas.

Ik denk dat het geen kwaad kan om die er direct in te zetten bij de ombouw ;)
Als je het niet red is het ook geen ramp. Even bij een dhz garage een 4 kolomsbrug huren en een transmissiekrik van z'n lenen. Zit het er binnen een uur onder. 8)

Geplaatst: 27 jul 2008 18:54
door Piet
Maik schreef:Piet, kom je begin augustus nog even langs voor die ene motorsteun van je? Ik heb dan wel even tijd denk ik :)
Weet je het zeker Maik :lol:

Geplaatst: 28 jul 2008 6:26
door Maik
Als jij zo geniepig gaat lachen dan kan ik inderdaad weleens van gedachten gaan veranderen....

Geplaatst: 31 jul 2008 12:46
door ohjeetje..
De inserts zijn door Van der Kooi vandaag geplaatst op beide steunen. Trillingen vallen heel erg mee. Het hitteschild rammelt nu bij gasgeven van stationair naar een iets hoger toerental. Maar inderdaad, auto reageert veel directer bij gasgeven. Zeker de moeite waard dus en gewoon doen.

Bij het demonteren van de diffuser bleek dat deze nauwelijks speling had bij de uitlaatbocht. Bij flink accelereren veroorzaakte dat een knal maar soms ook "zomaar": uitlaatbocht sloeg op de diffuser (ook duidelijk te zien). Een paar extra carrosserieringen heeft dat probleem verholpen.

Tevens remvloeistof en koelvloeistof vervangen.

Het was een genot om Jelmer aan het werk te zien. Alles gaat schijnbaar moeiteloos en trefzeker! Toppertje. Mag ook weleens gezegd worden.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 09 okt 2008 7:37
door Gerard
Eindelijk ook laten doen. :oops: :D