Pagina 4 van 6

Geplaatst: 30 jan 2007 14:40
door Martin
Ride-aholic schreef:Hi,

ik gebruik m'n Speedy (nog) als eerste wagen.
Als ik ergens ver weg wil gaan mountainbiken, huur ik wel fietsen.
Heb daar erg goede ervaringen mee.

Vakantie´s gaan ook prima, gewoon oudere kleding meenemen.
Na gebruik weggooien en nieuw kopen (vind je meisje vast niet erg :D).
En k(r)amperen, een Speedy naast een tent? Ziet er toch niet uit?

Greetingz, Peter
Al een paar keer met de tent op vakantie geweest, en heb er geen problemen mee.

Anders altijd met de motor op vakantie geweest ook met een tent.
En in verhouding kun je dan nog minder mee nemen.

Gr, Martin

Nog 1

GT

Geplaatst: 30 jan 2007 16:25
door Pipo
Martin schreef: Anders altijd met de motor op vakantie geweest ook met een tent.
En in verhouding kun je dan nog minder mee nemen.
Gr, Martin
Dat denk je maar. Een koppel achter ons gaat soms ook met hun BMW-motor op vakantie. Wat die allemaal aan bagage meenemen, dat krijg ik met geen mogelijkheid in mijn Speedster gestouwd :shock:

Ik weet wel, je kunt een bagagerek achterop bevestigen voor een koffer. Maar dat vind ik geen zicht, plus dat ik geen zin heb gaten in mijn koetswerk te boren of krassen door klemmen te krijgen. (maar dat is dan weer een ander topic :) )

Geplaatst: 30 jan 2007 22:37
door Ride-aholic
Hi,

dat ben ik wel een beetje met Pipo eens. Ik ben veel met de Harley weggeweest, en wat daar allemaal aan aangeplakt werd, dat past echt niet in m'n Speedy.
Kunnen we hooguit nog een badpak meenemen.

Shit, eigenlijk wel een goed idee...... :D

Greetingz, Peter

Geplaatst: 31 jan 2007 8:17
door paul
Kunnen we hooguit nog een badpak meenemen.

Shit, eigenlijk wel een goed idee......

Greetingz, Peter
Zal je goed staan Peter, zo'n BADPAK :P :wink:

Groeten,
Paul.

badpak

Geplaatst: 31 jan 2007 15:53
door Barbie
Nou, ik ben er al helemaal klaar voor :P

Re: badpak

Geplaatst: 04 feb 2007 19:14
door Raphael
Barbie schreef:Nou, ik ben er al helemaal klaar voor :P
Welkom terug :P

gt

Geplaatst: 04 feb 2007 20:08
door Barbie
Dank je. Ik heb jullie ook gemist hoor :yes:

Re: gt

Geplaatst: 04 feb 2007 21:00
door zoonvanlinne150
Barbie schreef:Dank je. Ik heb jullie ook gemist hoor :yes:
uhm gast......nok hier gewoon mee!trieste gedoe.... :evil:

Geplaatst: 05 feb 2007 0:12
door stevenflappy
:idea:

Geplaatst: 05 feb 2007 19:51
door speedster
Gereden: Opel GT

Uitgegeven: 1 februari 2007 08:07
Laatst gewijzigd: 1 februari 2007 09:25



Met de GT begeeft Opel zich op het klassieke roadster-pad; twee zitplaatsen, motor voorin, achterwielaandrijving en een stoffen kap.


Het Europese broertje van de Pontiac Solstice en Saturn Vue zoals men de GT in de USA, waar de auto wordt gebouwd, al kent, heeft een direct ingespoten tweeliter turbomotor die goed is voor maar liefst 264 pk en 353 Nm.

De GT is echter beduidend zwaarder dan de Speedster, de hardcore sportwagen die hij in feite opvolgt, waardoor explosieve prestaties uitblijven. Traag is de GT echter allerminst (0-100 km/h in 5,7 seconden, top 230 km/h) maar het blijft te allen tijde beschaafd. Iets te beschaafd misschien.

Een spectaculaire motor- of uitlaatsound ontbreekt helaas. Opel koppelt de turbomotor, die z'n krachten mooi geleidelijk opbouwt, aan een prima werkende handgeschakelde vijfbak, maar een zesbak had zeker niet misstaan. Qua rijdynamiek is er weinig op de GT aan te merken; omdat er geen aandrijfkracht naar de voorwielen gaat, hebben die alle gelegenheid om zich met scherp sturen bezig te houden. De GT is ook een echte roadster als het op bagageruimte aan komt; dat is er namelijk niet tot nauwelijks. Met de kap omlaag kun je achterin nog net een rugtas kwijt en tussen de voorstoelen zit nog een klein afsluitbaar vakje voor wat los spul. Het openen en sluiten van de kap gaat volledig handmatig en vergt een ferme hand. Met z'n strakke lijnenspel doet de GT een beetje denken aan een mini-Corvette. Wij vinden 'm erg geslaagd. Minder te spreken zijn we over de materiaalkeuze in het interieur en de afwerking daarvan. De Nederlandse Opel-importeur krijgt voor 2007 150 GT's toegewezen, waarvan ruim een derde al is verkocht. Wie er deze zomer gelikt bij wil rijden, moet dus niet te lang aarzelen. Voor een stevige € 39.855 is-ie de uwe.

http://www.nu.nl/news/962637/73/Gereden%3A_Opel_GT.html

Geplaatst: 05 feb 2007 20:10
door Zoefke
Pffff, d'as maar even bijna 10.000€ meer als de prijs die op het autosalon van Brussel genoemd werd:

http://cartv.belbone.be/cartv/cartv_nl.php

In de videotheek, 1e kolom - 4e rij (even naar beneden scrollen).

Geplaatst: 05 feb 2007 20:27
door paul
Pffff, d'as maar even bijna 10.000€ meer als de prijs die op het autosalon van Brussel genoemd werd:
Dat noemen ze in Nederland BPM, is een geintje van onze
overheid :evil:

Groeten,
Paul

Geplaatst: 05 feb 2007 20:59
door Gerard
Toch is het relatief goedkoop.
Welke roadsters zijn de concurenten?
De MX-5? Eigenlijk niet heeft n.l. een stuk minder vermogen.
Als je naar motorvemogen kijkt komen Z4 2.5i,Merecedes SLK 280 of de Nissan 350Z in beeld.
En die zijn stuk voor stuk wel wat duurder. Ik schat de BMW en de Mercedes kwalitatief wel wat hoger in, wat een hogere prijs kan rechtvaardigen, maar imo gaat dat niet op voor de Nissan.

Geplaatst: 05 feb 2007 23:56
door Robin
Zoefke schreef:Pffff, d'as maar even bijna 10.000€ meer als de prijs die op het autosalon van Brussel genoemd werd
Bij ons kost hij ook maar 30.000 €. Bij nieuwwagens die bij ons +/-25.000 € kosten mag je daar in Holland een 10.000 € bovenop doen. Ik snap al die heisa rond die bpm ook niet zo goed want de loonkost ligt in Nederland veel hoger dus komt het ongeveer op het zelfde neer qua prijs. De BIV in ons belgenlandje das pas klote :wink:

Geplaatst: 06 feb 2007 8:47
door TorBeest
Robin schreef:De BIV in ons belgenlandje das pas klote :wink:
Maar da's maximum € 5000, vanaf dat je een nieuwe auto in het verkeer brengt met meer dan 155kW (dus ook voor een Ferrari Enzo).

Voor een Speedster is het € 867 zeker? (zie tabel http://www.autoscout24.be/magazine/nl-b ... elling.asp )

Je kan altijd een auto van 15j oud kopen met 260pk, dan is de BIV maar €500 8)