Pagina 4 van 5
Geplaatst: 08 mei 2007 0:03
door Rotax
Yep, klinkt inderdaad heerlijk "vol"! Lekker hoor!

Geplaatst: 08 mei 2007 5:58
door Arno
Maik schreef:Ondanks de yoko microfoon vind ik het geluid wel erg cool
Ik denk het mooiste wat ik tot nu toe gehoord heb op een 2.2. Veel plezier ermee!
Video zegt dat het een VXR is? Dus een turbo...
Bye, Arno.
Geplaatst: 08 mei 2007 6:09
door Maik
Ach.... er rijden hier ook veel "VXR-en" rond....

Larini
Geplaatst: 08 mei 2007 12:04
door Pipo
Geluidsproductie als je doortrekt tijdens het voorbijrijden bijna 103 dB

Dus kan je het op sommige racecircuits wel vergeten

Maximum 98 dB is zowat de huidige standaard.
Re: Larini
Geplaatst: 08 mei 2007 18:07
door RCduck7
Pipo schreef:Geluidsproductie als je doortrekt tijdens het voorbijrijden bijna 103 dB

Dus kan je het op sommige racecircuits wel vergeten

Maximum 98 dB is zowat de huidige standaard.
Ai, dus dan kan je een full Larini wel vergeten en toch voor een full militek gaan.
Larini
Geplaatst: 08 mei 2007 18:21
door Pipo
Niet enkel de Larini hoor

De Opel sportcup, de Hexara-lijn, enz... Velen van die sportuitlaten zijn in hetzelfde bedje ziek

(meestal absorptiedempers) Voor alle duidelijkheid; ik hou wel van een paar decibels

, maar de normen op de race-circuits worden hoe langer hoe strenger. Er komt nog een tijd dat er enkel met electrische wagens mag geraced worden

Geplaatst: 08 mei 2007 18:48
door markv
Eigenlijk is dat nog het moeilijkste om te vinden, een sportuitlaat die goede flow heeft, maar het geluid nog wel goed binnen de perken kan houden. Denk dat daarom de milltek zo populair is, niet te hard maar nog wel redelijke flow.. Is dan ook geen absorptie demper.
Mark
Milltek
Geplaatst: 08 mei 2007 19:21
door Pipo
Sorry dat ik je moet tegenspreken, Mark

Maar ik heb een Milltek VXR demper onder mijn Turbo hangen, en ik kan je verzekeren dat het een full-absorptiedemper is

Ik heb het ding goed bestudeerd (zelfs met intern met spiegeltjes

) Hij heeft wel een uniek design welk er voor zorgt dat op lage toeren toch een goede demping plaatsheeft.
Ik weet wel niet of het design voor hun Atmo-demper hetzelfde is

Die ziet er uiterlijk gelijkaardig aan onze standaard demper uit. (te zien op:
http://www.vx220.org.uk/index2.php?cPath=29)
Heeft er iemand die al eens van binnen bekeken?
Geplaatst: 08 mei 2007 20:17
door markv
Ah, ok! Ik heb het een keer aan thorney gevraagd en die schreef dat het geen 100% absorptie demper is, maar dat er een of twee kamers in zitten..
Maar misschien dat de turbo demper anders is wat dat betreft. Geluid wordt daar waarschijnlijk ook al meer gedempt omdat de turbo in de uitlaat lijn zit.
Mark
Larini
Geplaatst: 09 mei 2007 7:02
door Pipo
Bij de Milltek Atmodemper zou het kunnen dat er meer kamers zijn, omdat daar de uitlaatpijpen haaks op de ingaande pijp in het midden van de mantel uitkomen zoals bij onze standaard dempers.
Bij de Milltek Turbodemper ligt de uitgaande pijp schuin tegenover de ingaande pijp. Binnenin bevind zich één doorlopende geperforeerde pijp die echter niet rechtdoor loopt zoals bij de meeste absorptiedempers, maar in een S-slingerbocht.
Geplaatst: 09 mei 2007 16:07
door stef666
Ik was zelf gecharmeerd van mijn Motoconcept (geen cup) die vond ik een mooi vol geluid hebben, en zeker niet overdreven

Geplaatst: 06 jan 2008 16:26
door Super7
Ik zag laatst op een TVR en extra demper op de uitlaat, een soort van DB killer, deze zat achter het normale uitlaatsysteem, zijn die ook voor Larini's beschikbaar??
Re: precat
Geplaatst: 06 jan 2008 18:27
door Herman
Deleted
Geplaatst: 07 jan 2008 7:43
door Rikster
Ook mijn kop is goed onderhanden genomen
, had hem misschien alleen beter gelijk mechanisch moeten laten maken... voor de volgende phase
Geplaatst: 07 jan 2008 21:17
door Herman
Deleted