Pagina 4 van 5

Geplaatst: 25 mar 2009 20:26
door M-speed
pfff :( ook niet leuk

maar dan kan ik wel sparen voor meerdere onderdelen en er een leuk winters project van maken als tie dan toch bijna helemaal uit elkaar moet

misschien nog wel nokkenassen en andere injectoren
en kettinkje aanpassen

Geplaatst: 03 feb 2010 20:05
door Maik
Nou, de buit is binnen. Eens kijken wanneer ik die bak eraf durf te trekken en boel erin ga schroeven :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarnet even gewogen, het vliegwiel is minder dan 4.2kg, 9.5kg standaard dacht ik.
Underdrive pulley is 0.8kg, standaard weet ik niet...
Als ik resultaten heb laat ik het wel even weten, maar dat kan nog wel even duren :wink:

En ohja, dat tweede vliegwiel was een foutje denk ik, had er maar 1 besteld! :lol: Nou, die verkoop ik dan wel aan de hoogste bieder...[/img]

Geplaatst: 03 feb 2010 20:11
door Pascal
Daar is over nagedacht :shock: ik ben benieuwd Maik.

Geplaatst: 03 feb 2010 20:21
door Dominique
openingsbod: 0,01 euro! :lol:

Ziet er gelukkig ongeveer uit zoals ik verwacht had. :thumbup:

De underdrive pulley is zo te zien dezelfde als ik heb.
(maar dan veel zwaarder) :twisted:

Geplaatst: 03 feb 2010 20:25
door Maik
Verkocht aan Dominique! Mits hij niet gaat zitten zieken over dat gewicht... :twisted:

Zal ik er na meer dan 60k km maar ook gelijk een nieuwe koppeling in lepelen trouwens? :roll:

Geplaatst: 03 feb 2010 20:26
door Pascal
Nou, de buit is binnen. Eens kijken wanneer ik die bak eraf durf te trekken en boel erin ga schroeven Smile

Dominique dat word weer nacht werk :wink:

Geplaatst: 03 feb 2010 20:32
door Smiley
En een vet coole How-to met foto's wordt op prijs gesteld :thumbup:

Geplaatst: 03 feb 2010 20:49
door Dennizz
Maik schreef:Verkocht aan Dominique! Mits hij niet gaat zitten zieken over dat gewicht... :twisted:

Zal ik er na meer dan 60k km maar ook gelijk een nieuwe koppeling in lepelen trouwens? :roll:
Met jouw rijgedrag en sprinttijden zal ik dat maar doen ja. Die km`s die jij rijdt zijn niet toeren door het groene hart :wink: Het is wel behoorlijk preventief onderhoud, maar je wilt natuurlijk wel een perfecte auto aan de start hebben staan!

Ik ben nu al benieuwd hoe je auto er over 3 jaar bij staat als je zo gestaagd door gaat hobbyen :D

Geplaatst: 03 feb 2010 21:08
door Richard
Heb in mijn ex auto nu MartinB ook het vliegwiel vervangen voor een lichtere en gelijk ook de koppeling vernieuwd (60k) echter was dit niet echt nodig, maar als het toch open ligt....
Let er trouwens op dat wanneer je de hydraulische koppeling op de bak terug zet je eerst het rubbertje erop zet en dan pas het tuitje anders gaat deze lekken.

Geplaatst: 04 feb 2010 6:28
door Arno
Maik schreef: Zal ik er na meer dan 60k km maar ook gelijk een nieuwe koppeling in lepelen trouwens? :roll:
Bij vervanging van vliegwiel is het de stelregel dat je eigenlijk altijd meteen ook de koppeling en drukgroep vervangt zodat alles weer netjes op elkaar in-loopt.

Een oude koppeling en drukgroep op een nieuw vliegwiel gaat meestal niet echt lekker. (slippen en zo)

Sowieso natuurlijk ook een nieuw druklager, maar da's normaal.

Oh.. Koop ook meteen een nieuwe koppelings-cylinder voor de versnellingsbak kant. Die gaan bij het vervangen van de koppeling op deze bakken vaak stuk of vlak erna gaan ze lekken...

Bye, Arno.

Geplaatst: 04 feb 2010 8:29
door Maik
@Dennis: van clutch dumps slijt je koppeling amper hoor :idea: Geen slip iig :roll:

@Arno: daar zit wel wat in ja, dat inloopverhaal... Bedankt voor de tips :idea:

Geplaatst: 04 feb 2010 16:00
door tibby
Dag Maik
Ziet er goed uit!
originele pulley weegt 1650 gram en heeft een dia van 6.500" (info MRZ)
welke dia heeft die van jou en welke maat van riem ga je gebruiken?
(kan ik zelf vergelijken als die van mij arriveert)
grtz

Geplaatst: 04 feb 2010 18:41
door Arno
Maik schreef: @Arno: daar zit wel wat in ja, dat inloopverhaal... Bedankt voor de tips :idea:
En.. Ove rhet algemeen is het een langdurige t*kkeklus om de koppeling/vliegwiel te vervangen, dus is het (vervroegd) investeren in nieuwe onderdelen meestal zelfs het minst dure deel van de hele operatie.

Als je bij de gemiddelde auto (niet alleen de Speedster!) tegenwoordig een koppeling moet laten vervangen bij een garage, dan krijg je een rekening waar de tranen je van in de ogen schieten en die is dan nog 90% of meer uur-loon..

NIet vreemd als je ziet dat je bij een hoop 'gewone' auto's ook de complete voorkant moet slopen en het subframe er helemaal onderuit moet halen om maar een kans te hebben de bak er uit te krijgen.

Bij de Speedster kan het makkelijk zijn om even de achterclam er af te halen. Scheelt een hoop gepriegel en dus tijd..

Zijn ook mensen die dan gewoon de hele motor+bak er uit takelen en op hun gemak de werkzaamheden doen met de motor aan de takel of op een steun.

Bye, Arno.

Geplaatst: 04 feb 2010 19:43
door Dominique
:shock:

vliegwiel te koop! :lol:

Geplaatst: 04 feb 2010 20:12
door Maik
tibby schreef:Dag Maik
Ziet er goed uit!
originele pulley weegt 1650 gram en heeft een dia van 6.500" (info MRZ)
welke dia heeft die van jou en welke maat van riem ga je gebruiken?
(kan ik zelf vergelijken als die van mij arriveert)
grtz
Mijn nieuwe pulley heeft een kleinste diameter van 4.65", gemeten in de groeven.
Welke riem weet ik nog niet, eerst maar eens kijken hoe de standaard riem uitkomt en misschien dat de spanner er nog uit gaat (stom idee van een prutser)...