Herman schreef:Misschien blijven de wielkasten ook wel open.
Dat zou ik niet doen voor een auto die ook op de straat rijdt..
Zonder de binnen-spatschermen komt er een enorme berg rotzooi nar binnen zetten... Binnen no-time is dan hele motorruimte overdekt in modder en troep.
Met de open achterkant en geen bagageruimte moet het totaal geen probleem zijn qua temperaturen. Lucht via de zijschoops naar binnen (ik neem aan dat de dak-scoop op de luchtinlaat van de motor wordt aangesloten) en gaat prima via het gaas aan de achterkant naar buiten.
Als je toch nog wat bagage mee wilt kunnen nemen, dan zouden ze kunnen kijken om een S1 Elise 'boot bag' te installeren en een alu plaat boven de uitlaat om 'm op te leggen.
Herman heeft al een chargecooler met extra radiator in de neus volgens mij.
Die Exige-S standaard setup koelt niet zo geweldig omdat hij zo gewoon te weinig (koel) lucht krijgt over de lucht-lucht intercooler om dat vol te houden.
Veel mensen met een ExigeS stappen daarom van deze over op een ProAlloy chargecooler setup.
De dak-scoop is natuurlijk wel prima om de motor van aanzuig-lucht te voorzien. Lekker hoog, dus ook op warme dagen nog redelijk koel. (niet de 'warme deken' net boven het asfalt opsnuiven)