speedster

Stel jezelf en je auto voor.
rayz25

Bericht door rayz25 »

vauxhall schreef:frontclam is 2000euro -20%

goedkope losse chassisonderdelen bestaan niet omdat je het chassis compleet moet kopen

eventueel per total chassis kopen voor weinig geld en er daar dashbord balkje uithalen voor het stukje dat je nodig hebt
deurbevestiging?
Ben daarom blij dat ik een deel chassis heb van het dashboard...
Ook heel interesant om te zien hoe steving het frame is en daar hier
echt wel meer nodig moet zijn om zo`n chassis in slechte staat te krijgen..
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

rayz25

Bericht door rayz25 »

Zo te zien heeft die de zelfde schade als bij mij toch weer netjes hersteld..

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
wettewilly
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57

Bericht door wettewilly »

idd netjes gedaan... wat geeft dat uitgedrukt in uren en euro's? ;-)
en is deze terug 100% baangerechtigd en door controle geraakt? (is wel van belgie zeker?)
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

dacht dat ze op de belgische keuring nog het strengst zijn...
ben wel zelf nog niet op een nederlandse geweest :)
dat is toch niet meer zichtbaar achteraf
denk dat zijn chassis nog recht is
Gebruikersavatar
wettewilly
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57

Bericht door wettewilly »

eenmaal dat de wagen door de verzekeringen total loss verklaard is denk ik dat je die niet zomaar terug in het verkeer kan brengen? toch niet door een gewone technische keuring. of ben ik mis?
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Ligt eraan ofdat de auto economisch total los is dan kan de schade meevallen maar zijn de onderdelen en het arbeid erg duur.
Wanneer de auto technisch total los is zal het kentekenbewijs deel 1 ingenomen worden en wanneer de auto klaar is moet deze voor een technische keuring aan de RDW aangeboden worden.
Echter zitten er altijd foto's van de schade bij deze keuring en zal er streng naar de gerepareerde delen gekeken worden.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

dan is zijn chassis-nummer al uit het chassis geslepen?
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Dat gebeurt bijna nooit.
Als dat aan de orde is dan is de auto echt niet meer te maken zelfs niet voor beun de haas.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

de papieren zijn toch nog bij de wagen?
rayz25

Bericht door rayz25 »

ja
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Hoi Rayz,

Heb zelf ondertussen flink wat ervaring opgedaan met het herstellen van een Speedster en na het zien van je foto's kan ik je alvast zeggen dat je flink wat werk te wachten staat. En dan praat ik nog even niet over het polyester- en "accesoires" montagewerk...
Ben ook erg benieuwd of je de speedy in deze staat kan aanbieden aan de RDW, aangezien de regels voor schadewagens een stuk strenger zijn geworden. Zowiezo moet je een geldig taxatierapport overleggen en de wagen in "APK op hoofdlijnen" waardige staat aanbieden... :roll:
(Van Steijn Taxaties kan je hier veel over vertellen.)

Dat ruitframe (1300,- euro ex ongeveer, of héél voorzichtig van een donor afhalen) zal je eerst geheel moeten vervangen (zit geheel op het alu chassis gekit) voordat je aan een ruit kan gaan denken. En het frame dan eerst 10x nameten voordat je 'm vastplakt!! (anders passen je deuren en je dak niet meer. Maar dit is peanuts vergeleken bij die balk.

Die dwarsbalk is nl. redelijk aan gort en wil je het een beetje knap doen zal je daar volgens mij toch echt een compleet nieuwe balk in moeten zetten. (Wacht dus even voordat je je donorbalk verzaagt!) Op zich zou dat met een donor, veel beleid, tijd en de moderne lijmtechnieken nog wel te doen zijn, alleen hangt alles bij een speedy chassis aan elkaar vast... Er zal dus gerust nog wel wat verdere schade boven water komen.
Ik kan je in ieder geval een beetje op weg helpen hoe je dit misschien zou kunnen gaan aanpakken. (Ik hoop dat je zijbalken 100% schadevrij zijn, want hier zit echt de stevigheid in. Op de foto met die geplette waterbuis lijkt ie nl. wat ingedeukt...)

De enige (goede) manier om dit een beetje knap te herstellen is mijns inziens dan ook om 'm eerst tot op het chassis kaal te maken (de voorkant dan), want dan zie je pas echt wat er allemaal aan mankeert.
En dan héél goed plannen wat je precies op welke manier denkt te gaan repareren, aangezien alles aan elkaar vast zit...

Vragen, just ask. ;-)
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 10 jun 2008 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dit bedoel ik ongeveer met "tot op het kale chassis":

:?
Bijlagen
Img_0243s.jpg
Img_0243s.jpg (55.23 KiB) 2595 keer bekeken
Img_0244s.jpg
Img_0244s.jpg (44.68 KiB) 2592 keer bekeken
rayz25

Bericht door rayz25 »

Vandaag komt er een taxateur langs om de boel te taxeren.. Dan kan ik maandag naar de rdw voor inschrijving van het voertuig dit betekent
Inschrijven zonder apk keuren... Dit kan als de auto nog niet klaar is voor
de openbare weg.. Zodra de wagen klaar is kan ik deze voor de apk keuring aanbieden en dan krijgen ik deel 1 en 2 terug wat ik hoorde..

Pas na maandag kan ik officieel beginnen met het demonteren omdat die
dan met deze schade zo is ingevoerd..

Ik wacht ook even de reactie van steijn af

De voorruit heb ik all compleet en ook een zijkant..
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

rayz25 schreef:Ik heb er ongeveer 6000 euro voor over voor herstel..

Wat ik nog moet hebben..

Voorruit compleet met houder
Sidesils bijrijderskant
Voorbumper
Dwarsbalk reparatie

Dit is alles wat nog zou moeten gebeuren..
6000€?? Denk toch dat je er zeer ver boven zal eindigen :?
Heb 2 weken geleden een hele nieuwe front clam laten steken + 2 occasie koplampen + spuiten en ik moest 6500€ neertellen!!!!

Denk dat er veel zijn die de kosten onderschatten :roll:
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gesloten