Pagina 4 van 12
Geplaatst: 08 jun 2008 9:18
door rayz25
vauxhall schreef:frontclam is 2000euro -20%
goedkope losse chassisonderdelen bestaan niet omdat je het chassis compleet moet kopen
eventueel per total chassis kopen voor weinig geld en er daar dashbord balkje uithalen voor het stukje dat je nodig hebt
deurbevestiging?
Ben daarom blij dat ik een deel chassis heb van het dashboard...
Ook heel interesant om te zien hoe steving het frame is en daar hier
echt wel meer nodig moet zijn om zo`n chassis in slechte staat te krijgen..
Geplaatst: 08 jun 2008 20:50
door vauxhall
Geplaatst: 09 jun 2008 11:45
door rayz25
Zo te zien heeft die de zelfde schade als bij mij toch weer netjes hersteld..

Geplaatst: 09 jun 2008 19:23
door wettewilly
idd netjes gedaan... wat geeft dat uitgedrukt in uren en euro's?

en is deze terug 100% baangerechtigd en door controle geraakt? (is wel van belgie zeker?)
Geplaatst: 09 jun 2008 20:34
door vauxhall
dacht dat ze op de belgische keuring nog het strengst zijn...
ben wel zelf nog niet op een nederlandse geweest
dat is toch niet meer zichtbaar achteraf
denk dat zijn chassis nog recht is
Geplaatst: 09 jun 2008 21:30
door wettewilly
eenmaal dat de wagen door de verzekeringen total loss verklaard is denk ik dat je die niet zomaar terug in het verkeer kan brengen? toch niet door een gewone technische keuring. of ben ik mis?
Geplaatst: 10 jun 2008 7:13
door Richard
Ligt eraan ofdat de auto economisch total los is dan kan de schade meevallen maar zijn de onderdelen en het arbeid erg duur.
Wanneer de auto technisch total los is zal het kentekenbewijs deel 1 ingenomen worden en wanneer de auto klaar is moet deze voor een technische keuring aan de RDW aangeboden worden.
Echter zitten er altijd foto's van de schade bij deze keuring en zal er streng naar de gerepareerde delen gekeken worden.
Geplaatst: 10 jun 2008 10:01
door vauxhall
dan is zijn chassis-nummer al uit het chassis geslepen?
Geplaatst: 10 jun 2008 10:45
door Richard
Dat gebeurt bijna nooit.
Als dat aan de orde is dan is de auto echt niet meer te maken zelfs niet voor beun de haas.
Geplaatst: 10 jun 2008 12:44
door vauxhall
de papieren zijn toch nog bij de wagen?
Geplaatst: 10 jun 2008 14:37
door rayz25
ja
Geplaatst: 10 jun 2008 20:15
door Exmantaa
Hoi Rayz,
Heb zelf ondertussen flink wat ervaring opgedaan met het herstellen van een Speedster en na het zien van je foto's kan ik je alvast zeggen dat je flink wat werk te wachten staat. En dan praat ik nog even niet over het polyester- en "accesoires" montagewerk...
Ben ook erg benieuwd of je de speedy in deze staat kan aanbieden aan de RDW, aangezien de regels voor schadewagens een stuk strenger zijn geworden. Zowiezo moet je een geldig taxatierapport overleggen en de wagen in "APK op hoofdlijnen" waardige staat aanbieden...
(Van Steijn Taxaties kan je hier veel over vertellen.)
Dat ruitframe (1300,- euro ex ongeveer, of héél voorzichtig van een donor afhalen) zal je eerst geheel moeten vervangen (zit geheel op het alu chassis gekit) voordat je aan een ruit kan gaan denken. En het frame dan eerst 10x nameten voordat je 'm vastplakt!! (anders passen je deuren en je dak niet meer. Maar dit is peanuts vergeleken bij die balk.
Die dwarsbalk is nl. redelijk aan gort en wil je het een beetje knap doen zal je daar volgens mij toch echt een compleet nieuwe balk in moeten zetten. (Wacht dus even voordat je je donorbalk verzaagt!) Op zich zou dat met een donor, veel beleid, tijd en de moderne lijmtechnieken nog wel te doen zijn, alleen hangt alles bij een speedy chassis aan elkaar vast... Er zal dus gerust nog wel wat verdere schade boven water komen.
Ik kan je in ieder geval een beetje op weg helpen hoe je dit misschien zou kunnen gaan aanpakken. (Ik hoop dat je zijbalken 100% schadevrij zijn, want hier zit echt de stevigheid in. Op de foto met die geplette waterbuis lijkt ie nl. wat ingedeukt...)
De enige (goede) manier om dit een beetje knap te herstellen is mijns inziens dan ook om 'm eerst tot op het chassis kaal te maken (de voorkant dan), want dan zie je pas echt wat er allemaal aan mankeert.
En dan héél goed plannen wat je precies op welke manier denkt te gaan repareren, aangezien alles aan elkaar vast zit...
Vragen, just ask.

Geplaatst: 10 jun 2008 21:27
door Exmantaa
Dit bedoel ik ongeveer met "tot op het kale chassis":

Geplaatst: 11 jun 2008 6:57
door rayz25
Vandaag komt er een taxateur langs om de boel te taxeren.. Dan kan ik maandag naar de rdw voor inschrijving van het voertuig dit betekent
Inschrijven zonder apk keuren... Dit kan als de auto nog niet klaar is voor
de openbare weg.. Zodra de wagen klaar is kan ik deze voor de apk keuring aanbieden en dan krijgen ik deel 1 en 2 terug wat ik hoorde..
Pas na maandag kan ik officieel beginnen met het demonteren omdat die
dan met deze schade zo is ingevoerd..
Ik wacht ook even de reactie van steijn af
De voorruit heb ik all compleet en ook een zijkant..
Geplaatst: 11 jun 2008 8:44
door Racerke
rayz25 schreef:Ik heb er ongeveer 6000 euro voor over voor herstel..
Wat ik nog moet hebben..
Voorruit compleet met houder
Sidesils bijrijderskant
Voorbumper
Dwarsbalk reparatie
Dit is alles wat nog zou moeten gebeuren..
6000€?? Denk toch dat je er zeer ver boven zal eindigen
Heb 2 weken geleden een hele nieuwe front clam laten steken + 2 occasie koplampen + spuiten en ik moest 6500€ neertellen!!!!
Denk dat er veel zijn die de kosten onderschatten
