Pagina 4 van 32
Geplaatst: 02 sep 2008 8:54
door markv
Ja, is zeer goed merkbaar. Motor trekt echt heerlijk onderuit. En je merkt ook echt dat piek koppel op 5000 toeren zit. Even lekker doortrekken in z'n versnelling wil prima, motor vind het nu gewoon fijn om toeren te draaien, echt groot verschil.
Mark
Geplaatst: 02 sep 2008 19:20
door Rallye
Briljant!
Erg leuk en vooral leerzaam verslag, waarvoor dank.
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
Klasse werk Peter en Mark. Blijkt maar weer dat je met veel doorzettingsvermogen dingen kunt bereiken die door velen misschien wel als onmogelijk werden gehouden. Petje af.
Keep up the good work!
Geplaatst: 02 sep 2008 19:59
door Exmantaa
Net even het stuk op je site gelezen en een zeer mooi resultaat moet ik zeggen. De combinatie 2,4 spruitstuk, tubular uitlaat en deze remap lijkt nu haast perfect! Het grote koppelgat onderin is verdwenen.
(Edit: Misschien beter als je even een vergelijking maakt "2,4+tubular" vs. "2,4+tubular+remap". Die laatste grafiek t.o.v. een standaard 2,2 geeft een wat vertekend beeld.)
Hadden jullie geen wideband lambda beschikbaar om de brandstof open-loop echt op ~12,5 te krijgen? Lijkt me wat safer dan deze +15% methode
En zit er nog wat in het vat qua ontsteking aanpassing, want daar heb ik jullie nog niet over gehoord...
En...
Al eens gedacht aan het uitlezen van een SC of turbo geflashte 2,2 ecu??

Geplaatst: 02 sep 2008 20:32
door SteV6
Peter en Mark, wat een fantastisch project! Mooi om te zien wat "hobby-matig" te bereiken is.
Als reactie op je laatste alinea in je verslag op je website Mark, is het een optie om contact op te nemen met een commerciƫle partij om dit verder uit te werken en op de markt te brengen als totaalpakket? Contractueel natuurlijk wel zo dichtgetimmerd dat de 3e partij niet met de ideeƫn en het werk van jullie aan de haal kan gaan ...
Succes!
SteV6
Geplaatst: 03 sep 2008 10:14
door 12Esc
Hoi Peter en Mark,
Geweldig! Wat is er voor nodig om andere speedsters van de nieuwe software te voorzien? Aansprakelijkheid is uit te sluiten, en ik verwacht dat er genoeg speedster eigenaren zijn die hierin wel wat risico durven te lopen. Ik kan me voorstellen dat jullie er niet op zitten te wachten om tientallen speedsters te moeten mappen, maar er is vast wel iemand op het forum te vinden die dit tegen vergoeding wel wil verzorgen.
Ik zou graag een remap in mijn auto hebben, en wil daar best goed voor betalen.
Groet,
Maurice.
Geplaatst: 03 sep 2008 10:43
door stevenflappy
Geplaatst: 03 sep 2008 10:59
door Arno
12Esc schreef:
Ik zou graag een remap in mijn auto hebben, en wil daar best goed voor betalen.
Kleine opmerking...
Wat Peter en Mark hebben gedaan op hun auto's op dit moment is heel wat anders als de normale chiptuners aanbieden.
Feitelijke produkt is niet de mapping, maar het openen van de mogelijkheid om uiteindelijk de standaard ECU in te zetten als grotendeels 'vrij programmeerbare' ECU. (zeer indrukwekkende prestatie trouwens!!!)
Zij hebben hiervoor als test/bewijs de mapping in de ECU aangepast zodat deze met alle aanpassingen die gedaan zijn op de auto's (2.4 inlaat, uitlaatsysteem, etc.) weer netjes de juiste hoeveelheden brandstof in z'n maps heeft staan en hij dus niet de hele tijd hoeft bij te regelen.
Dat resulteert in dit geval in een duidelijke verbetering in gas response en levert ook nog weat extra vermogen op (betere mengsel verhouding), maar eigenlijk is dit slechts het 'bewijs' dat de werkelijke modificatie (het programmeerbaar maken van de ECU) ook echt werkt.
Het zal aan Peter en Mark zijn om te kijken hoe dit evt. in een produkt kan worden omgezet. Gezien evt. (produkt) aansprakelijkheids issues en moet dat goed worden uitgezocht, zodat kan worden bepaald wat er uiteindelijk beschikbaar komt.
Bye, Arno.
Geplaatst: 03 sep 2008 12:42
door Maik
Prachtig dit!!!
Mark, wanneer je de wide band lambda erin geschroefd hebt ga je wat preciezer mappen en dan ook de ontsteking aanpakken?
Geplaatst: 03 sep 2008 13:41
door markv
Ik denk dat het zeker de moeite waard is om te kjiken wat het resultaat precies is wanneer de wideband erin zit. Wellicht dat er dan nog meer te halen is. In iedergeval lijkt die 15% erg goed in de richting te zitten, anders zou er ook niet zo'n verschil zijn in koppel verloop en piek vermogen.
Voor wat betreft het verkopen, de verantwoordelijkheid met het verkopen van maps is redelijk ellende. Bovendien zullen er tuners zijn die dat veel beter kunnen. Ik denk zelf dat een goede optie kan zijn om een "upgrade" te verkopen van het standaard motor management naar een programmeerbare.
Maargoed, het is 1 ding om een test goed af te ronden, voordat je iets geschikt hebt voor verkoop is iets heel anders. Geen idee of het zo ver gaat komen.
Mark
Geplaatst: 04 sep 2008 0:07
door stevenflappy
markv schreef:. Geen idee of het zo ver gaat komen.
Mark
Denk dat het daar te laat voor is, je regelt het maar!!

:lol:Hangt hier 400 man per dag rond om te kijken hoe dit gaat

Geplaatst: 04 sep 2008 6:34
door Maik
Ik ben het eens met flapoor!!!

Geplaatst: 04 sep 2008 18:16
door 12Esc
ipv chips kun je ook je auto verkopen!
Geplaatst: 04 sep 2008 20:12
door M-speed
Geplaatst: 07 sep 2008 14:38
door Co'tje
Het klinkt erg veelbelovend, goed werk! 200 pk en 845 kilo. Evenveel vermogen als de turbo met een gewicht van 930 kilo.
Heb je ook al inzicht wat de invloed is op de brandstofverbruik? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Geplaatst: 07 sep 2008 21:52
door markv
Brandstof verbruik zie ik vrijwel geen verschil bij normaal gebruik. Wanneer je vaak gebruik maakt van extra vermogen kost je dat extra brandstof (anders krijg je natuurijk niet meer energie

).
Dusja, net als altijd ligt het geheel aan je rijstijl..
Mark