Pagina 4 van 6
Geplaatst: 15 okt 2008 10:49
door allen
Piet, volgens mij heb ik zelf iig niets verkeerd gezegd maar wat ik vreemd vind is dat dat iedereen gelijk op tilt slaat bij het zien van deze specifieke wagen. Heb ook al eerder aangegeven dat ik niet snap waarom niet alles gewoon helder staat aangegeven. De jongen die de auto nu te koop heeft raakt hem op deze manier aan de straatstenen niet kwijt natuurlijk. Als de wagen echt zo slecht is dat hij zelfs door een van voormalige eigenaren resoluut wordt afgeraden ben ik wel benieuwd wat er dan precies aan schort. Iig kan iedereen voor zichzelf uitmaken of hij het waard vind de gok te nemen. Een van de voorbeelden is bijvoorbeeld de zwarte Turbo van Paul. Iedereen weet dat deze aardig prijzige schade heeft gehad. Iedereen weet ook dat er een compleet nieuw chassis voor komt en dat de auto weer keurig opgebouwd is straks. Zal hij hem dan te koop zetten vindt de wagen echt wel potentiƫle kopers.
Op dit moment hoort iedereen met interesse "afblijven!" zonder goede onderbouwing. In dat geval durft ook niemand de gok aan. Want de prijs kan 23k zijn, maar een maand na het bezit ook 30? Misschien 35? Begrijp dat volledige vrijgave van de correcte informatie niet mogelijk is, waardoor de huidige eigenaar er mee opgescheept blijft zitten. Of had jij de gok wel durven nemen op basis van alle geruchten???
Zonde imho. Misschien is het nu uiteindelijk wel een pareltje geworden. Wie zal het zeggen. Smiley misschien volgend jaar...

Geplaatst: 15 okt 2008 11:30
door Piet
Jij hebt niks verkeerd gezegd allen.
Ik doelde op de opmerking van stevenflappy. Dat kan je ook op een andere manier zeggen zonder proberen mensen te treiteren en uit hun tent proberen te lokken. Dat gaat namelijk niet over de auto maar word gespeeld op de persoon. (Dus als uitzondering doe ik dat nu ook maar eens)
Wat betreft de auto.
De oudere leden hier kent het verleden van deze auto tot het moment dat deze verkocht is aan van der velde. Je kunt op het forum de hele geschiedenis zo'n beetje terug lezen.
Het is aardig samengevat door SteV6 een paar berichten terug.
SteV6 schreef:
Uhh de ex-Turbo van Jans is slechts bij Beek geweest voor een chipkuurtje (naar mijn persoonlijke mening baggerwerk) en een grotere tussenkoeler.
Daarna is Jans naar Vmax gegaan voor de opbouw van Evo 235 (alleen software) naar uiteindelijk tegen de 390pk. Officieel het Evo 360 pakket. In dat traject is het een tweetal keer op mechanisch gebied echt fout gegaan. Het laatste blok met tegen de al eerder genoemde 390 pk is met de Speedster aan Van der Velde verkocht en die heeft hem doorverkocht aan de huidige eigenaar. Zover ik via dit forum weet is dat de versnellingsbak is overleden en dat die bij Van Sten heeft gestaan voor de reparatie. En dan geruchten dat het vermogen teruggebracht zou zijn naar 300 pk.
Wat er precies gebeurt is na de verkoop is natuurlijk niet helemaal 100% duidelijk, aangezien niemand de nieuwe eigenaren kende.
Geplaatst: 15 okt 2008 11:39
door Smiley
allen schreef:Smiley misschien volgend jaar...

Ik kijk er ook nuchter tegenaan.
Als de 300 die er nu inzit het maximum is, prima; kan ik mee leven.
(is voo rmij een tweede auto waarmee ik alleen af en toe wil toeren, en aan trackdays mee wil doen)
Turbo's zijn een schaars goedje geworden. Uit duitsland is het met bpm tegen de 30k, en een nederlandse komt daar ook al in de buurt.
Deze heeft 100pk extra, en staat bijna te koop voor de prijs van een nette 2.2.
Dat er nog wat aan kapot gaat in de toekomst is ingecalculeerd.
Dat ik op vmax onderdelen eventueel lang moet wachten ook.
Ik neem aan dat van Sten niet helemaal een moneypit waar hij niet achterstaat zo promoot op zijn website met de text "alle keuringen toegestaan".
Geplaatst: 15 okt 2008 11:51
door linne150
Smiley schreef:allen schreef:Smiley misschien volgend jaar...

Ik kijk er ook nuchter tegenaan.
Als de 300 die er nu inzit het maximum is, prima; kan ik mee leven.
(is voo rmij een tweede auto waarmee ik alleen af en toe wil toeren, en aan trackdays mee wil doen)
Turbo's zijn een schaars goedje geworden. Uit duitsland is het met bpm tegen de 30k, en een nederlandse komt daar ook al in de buurt.
Deze heeft 100pk extra, en staat bijna te koop voor de prijs van een
nette 2.2.
Dat er nog wat aan kapot gaat in de toekomst is ingecalculeerd.
Dat ik op vmax onderdelen eventueel lang moet wachten ook.
Ik neem aan dat van Sten niet helemaal een moneypit waar hij niet achterstaat zo promoot op zijn website met de text "alle keuringen toegestaan".
Jan de jong,je weet wel, vindt hem geweldig.Ik ken er nog 2 die er in de huidige staat mee gereden hebben en helemaal enthousiast zijn.Het schijnt indrukwekkend te zijn EN het is een echte Speedster

Geplaatst: 15 okt 2008 12:15
door allen
Ja Wilbert, als ik uit een 3000 kg landrover met 110 pk kom aanhobbelen is 300 pk op een speedster ook wel leuk...

Geplaatst: 15 okt 2008 12:36
door stevenflappy
Piet,
zie het zoals je wilt. Ik ben altijd direkt en sta volledig achter deze opmerking. Wel 36 pagina's vol tikken over weer 10 pk maar niet gewoon dit verhaal kunnen melden omdat gebleken is dat het toch niet zo top was.....
Heb toen ook een keer meegereden, fantastische auto! Maar dat is toen ook verteld, moet je nu ook zo eerlijk zijn om dit verhaal te vertellen. Er zijn nu een paar mensen veel geld kwijt geraakt doordat er zoveel vraagtekens om deze Speedster hangen dat geen mens m meer wil hebben. En dan komt degene die er wel wat vanaf weet met een "ik ken het verhaal" ..........???!!!!!!
Heeft niks met de persoon te maken, is zeken geen vriend van me, maar dit was echt suf!
En dat zet ik dan neer zoals ik dat vind! Alleen gezellige berichten vind je in Legoland, niet hier waar mensen al dik 10000 euro minder krijgen voor dat hondehok omdat het zo'n vaag verhaal is geworden omdat alles verzwegen is wat niet zo leuk was voor dit forum als weer 10 pk erbij!
Geplaatst: 15 okt 2008 12:39
door stevenflappy
piet schreef:
Wat er precies gebeurt is na de verkoop is natuurlijk niet helemaal 100% duidelijk, aangezien niemand de nieuwe eigenaren kende.
Daarvoor ook niet, is hier nooit gemeld dat de motor twee keer kapot draaide.... Dat gaat allemaal via via, dus veel mensen hier wisten dat niet!
Geplaatst: 15 okt 2008 13:09
door rayz25
Doe je toch een standaard z20let blok in bouwen
Zoveel kosten die niet.
Prijs z20let 2500 Euro compleet
Gebruikt 50.000 km
Geplaatst: 15 okt 2008 14:24
door Elise
piet schreef:Ik doelde op de opmerking van stevenflappy. Dat kan je ook op een andere manier zeggen zonder proberen mensen te treiteren en uit hun tent proberen te lokken. Dat gaat namelijk niet over de auto maar word gespeeld op de persoon. (Dus als uitzondering doe ik dat nu ook maar eens)
Persoonlijk zie ik geen enkel probleem in de opmerking van stevenflappy.
De opmerking van jans lokt gewoon een reactie uit, en die heeft hij gekregen.
Dus als je dan toch al met een vingertje wilt wijzen, wijs je naar mijn mening wel naar de verkeerde persoon.
Ik hou er wel van als het beestje bij zijn naam wordt genoemd ipv een beetje om de hete brij heen lullen....
Geplaatst: 15 okt 2008 15:05
door Hendrik-Jan
Ik sluit mij ook aan bij het verhaal van Stevenflappy. Je zou 2 jaar geleden maar ruim 40k hebben betaald...
Geplaatst: 15 okt 2008 15:44
door linne150
allen schreef:Ja Wilbert, als ik uit een 3000 kg landrover met 110 pk kom aanhobbelen is 300 pk op een speedster ook wel leuk...

Hij heeft ook nog een echte auto,....................Exige 2 zonder S.Maar die komt eraan

Geplaatst: 15 okt 2008 16:47
door linne150
stevenflappy schreef:piet schreef:
Wat er precies gebeurt is na de verkoop is natuurlijk niet helemaal 100% duidelijk, aangezien niemand de nieuwe eigenaren kende.
Daarvoor ook niet, is hier nooit gemeld dat de motor twee keer kapot draaide.... Dat gaat allemaal via via, dus veel mensen hier wisten dat niet!
Ik heb het altijd een topper gevonden

3 motoren en weinig km.Nu een nw bak!Wat wil je nog meer

Oh ja de sper is eruit,........Dat dan weer wel

Maar het is wel een echte Speedster turbo.
Geplaatst: 15 okt 2008 17:48
door SteV6
Iemand die interesse heeft in de Speedster kan natuurlijk gewoon contact opnemen met Jans, Van der Velden en de huidige eigenaar.
Het is dat ik geen Turbo wil hebben, maar anders is het al zoals eerder geschreven een prima aankoop. Met "gratis" de keuze erbij om te gaan rijden met de huidige 300pk en een blok vol met kwalitatief goede onderdelen die erin gezet zijn om de grote krachten aan te kunnen OF deze motor eruit halen en een nieuw/ruilblok erin te hangen. In beide gevallen ben je spekkoper, gezien de prijs.
Wat je zou moeten weten, en dat weten alle vorige eigenaren ook gewoon is dat deze auto als ontwikkelingswagen is gebruikt om de EVO-paketten van Vmax te ontwikkelen. Daarbij zijn wel eens dingen stuk gegaan en vervangen. So what? Gebeurt wel vaker dat er dingen aan een auto stuk gaan. En als die goed gerepareerd/vervangen worden dan loopt toch ook nooit iemand eeuwig door te mekkeren?
Als je serieus interesse hebt in deze Turbo kan je gewoon de hele geschiedenis achterhalen via de (voormalige) eigenaren en bij de bedrijven waar de auto in onderhoud is geweest, Vmax en Van Sten.
Just my 2 cents
SteV6
Geplaatst: 15 okt 2008 17:49
door Herman
Deleted
Geplaatst: 08 dec 2008 17:37
door Rikster
Weet niet wie hem nu uit eindelijk gekocht heeft, maar hij staat helaas met schade (o.a. achterwiel ophanging krom) bij den Hartog in Hellevoetsluis 