Pagina 4 van 6
Geplaatst: 12 apr 2005 15:33
door jans
Hallo
Heb me keurig aan de 3600 rpm grens gehouden.
Of niet Stephan
jans
Geplaatst: 12 apr 2005 15:53
door senior
SteV6 schreef:En nu maar hopen dat Werner und Markus dit topic niet volgen ....
SteV6
Doch Stephan,
Markus ist schon ganz nervös!!!
Aber ich habe Jans schon geschrieben, wenn er den Motor über 8000rpm dreht, dann soll er vorher das Öl gegen Pommes-Fett wechseln

!
Grüsse
Werner
Geplaatst: 12 apr 2005 16:27
door SteV6
Da hast du recht Werner! Aber gestern ist die Öltemperatur nicht über 103 Grad gekommen und die Ladedrück war maximal nur 1,33 bar und Ladelufttemperatuur nicht über 24 Grad ....
Wenn ich Montagabend deiner Turbo sah dachte ich: Oohhh nein, er hat doch keine Unfall. Glücklig war nur der Abschlepwagen verantwortlich für den Dreck.
Vieleicht bis Donnerstag.
SteV6
Geplaatst: 13 apr 2005 14:31
door Maik
Nieuwe update:
Jans mailde mij met de volgende verbluffende nieuwe sprinttijden:
1/8mijl: 7.68s @ 149.4kmh
1/4mijl: 11.68 @ 197.4kmh
grafiekje erbij met ook mijn nieuwe tijd:
Geplaatst: 13 apr 2005 14:33
door Maik
Even ter info, in het bovenstaande grafiekje heb ik de tijden tot 149kmh een beetje moeten schatten, ik had alleen maar de 1/8ste en 1/4mijl tijd en snelheid
in 12s op de 200kmh.............. slik....
Ben benieuwd wat het wordt met de volle 300+pk
M.
Geplaatst: 13 apr 2005 15:30
door jans
Hi Maik
Mooi gedaan zo met een grafiek erbij.zo kun je het beter bekijken
Morgen maar eens kijken wat er nog te halen valt.de turbo druk kan
in iedergeval nog 0.3 bar omhoog.
jans
V max
Geplaatst: 14 apr 2005 19:06
door jans
Hallo
vandaag bij Vmax geweest voor nog de catshtank ,dan heb je áltijd benzine als je snel door lange bochten rijd.Moet ook nog een klem gemaakt worden voor de uitlaat, deze komt ergens tegen aan,en rammeld
Verder nog even tijd gehad, voor de nieuwe software , de EVO 320 dit
moeten minstens 320 pk worden

Nu rij ik met eea aanpassingen ,
ongeveer 285 pk.Morgen eerst een andere Wastegate op de turbo monteren , die er nu opzit gaat niet verder dan 1,30 bar.De bedoeling is,
morgen de turbo op te schroeven tot 1.5 á 1.6 bar.Dit resulteerd in een
plus van 35 pk.Als het allemaal klaar is probeer ik de 1/4 mijl in 11.5 sec.
Met een eind snelheid van ongeveer 205 km.Of het lukt
Als alles klaar is,gaan we de auto testen op een Dyno testbank.
jans
Geplaatst: 15 apr 2005 11:49
door SteV6
Maik schreef:1/8ste mijl: 9.43s, eindsnelheid = 76.5 mph (= 123.1 kmh)
Mijn nieuwe tijden voor de 1/8 mijl (gemeten met m'n nieuwe
speelgoed):
1e run 9.3 sec @ 123.9 km/h
2e run 9.1 sec @ 126,7 km/h
3e run 9.5 sec @ 121.5 km/h (door misschakelen van 2 naar 3

)
De meter is nu nog "geijkt" op de snelheidsmeter met een correctie van -2%. Binnenkort wordt de meter opnieuw geijkt met behulp van GPS-apparatuur om volledige nauwkeurigheid na te streven.
SteV6
Sprintje doen Maik?
Geplaatst: 18 apr 2005 7:29
door Maik
Goedemorgen Jans!
We hebben inderdaar nog 3 metingen gedaan. Puur om het verschil tussen de meter van mij en die van Stephan te bekijken.
We hebben twee maal een 1/8ste mijl gedaan en één maal een 1/4de mijl.
Wat bleek, op de 1/8ste mijl gaf de meter van Stephan ~0.4s minder aan dan die van mij, en op de 1/4de mijl was het 0.35s. Dit betekent dus dat de meter van Stephan iets gunstigere tijden laat zien. Maar wel jammer dat het op de 1/4de mijl het verschil iets minder was, nu kan ik mijn G-meter niet rechtlijnig corrigeren

(we gaan er natuurlijk van uit dat Stephan zijn metertje nauwkeuriger is dan die van mij

).
Op de 0-60 mph kan ik misschien een correctie geven van -0.2s op mijn tijden. Dat betekent dat die van jou dus in 4.38s op de 60mph zat Jans
Ik ga nog eens in de invoerparameters van mijn G-kracht meter duiken. Ik moet bijvoorbeeld de kantelhoek per G opgeven in het computertje, omdat de hoek die de auto maakt gedurende het versnellen, de meting beinvloed. Misschien krijg ik hem daarmee al dichter bij Stephan zijn meter.
mzzl
Maikel
Geplaatst: 19 apr 2005 5:39
door jans
Hallo
Morgen kan ik mijn blauwe kogel weer ophalen

En moet dan helemaal
klaar zijn.Alleen een paar honderd kilometer weer inrijden

Vmax heeft
er nu wel gelijk de EVO 320 + opgezet ( 320-330) pk

Na het inlopen,
zal ik weer een 0-200 test, en filmpje maken ,m.n. voor de ongelovigen.
jans
Geplaatst: 19 apr 2005 6:42
door Marcel
jans schreef:Hallo
Vandaag kan ik mijn blauwe kogel weer ophalen

En moet dan helemaal
klaar zijn.Alleen een paar honderd kilometer weer inrijden

Vmax heeft
er nu wel gelijk de EVO 320 + opgezet ( 320-330) pk

Na het inlopen,
zal ik weer een 0-200 test, en filmpje maken ,m.n. voor de ongelovigen.
jans
Onvoorstelbaar zoveel PK's bij zo'n laag gewicht (870 kg).
2.72 kg/pk is extreem !!!
even vergelijken:
Porsche 911 GT2 = 3.11 kg/pk en 0-100 in 4.1 sec. (€ 270.000,-)
Lamborghini Gallardo = 2.86 kg/pk en 0-100 in 4.1 s (€ 200.000,-)
Ferrari F430 = 2.96 kg/pk en 0-100 in 4 sec (€ 200.000,-)
Je bevindt je dus in exclusief gezelschap

En dat voor circa 1/3 van het bedrag van de laatste twee (schat ik)
Geplaatst: 19 apr 2005 7:21
door Maik
Marcel, je vergeet het effect van Jans zijn postuur mee te nemen... je komt dan zo weer op 6kg/pk uit... maw, mijn 2.2tje maakt nog gehakt van hem

Geplaatst: 19 apr 2005 7:30
door jans
HeeJ Maikie
Een beetje gefrusteerd

dat je er 10 pk bij hebt,en Stephan met zijn
ORGINELE sneller is
jans
Geplaatst: 19 apr 2005 8:41
door Maik
Jans, ooit al eens damstenen gegeten????
Dat fabeltje hebben we ook al de wereld uitgeholpen trouwens (zie hierboven)...
Ik heb de motor laten tunen, en Stephan zijn acceleratiemeter

Geplaatst: 19 apr 2005 9:04
door jans
Maik
Heb het er met Vmax gisteren ook nog over gehad, bedoel het verschil in
de tijden.Hij keek hier niet van op.3á4 tiende is niet veel zei hij.
Wat je nog kunt doen is ,de gegevens exakter ingeven.
jans