Pagina 4 van 27
Geplaatst: 26 mei 2009 7:43
door Pascal
Daar mijn miltek weer stuk is gegaan : Heb ik vandaag een 3`inch tulletje besteld.
Dominique.

Geplaatst: 26 mei 2009 9:57
door allen
Zegt dat nu wat over Milltek of over Pascal?
Gelukkig worden deze gegarandeerd sneller geleverd dan normaal gewoonlijk is.

Geplaatst: 26 mei 2009 10:06
door Pascal
allen schreef:Zegt dat nu wat over Milltek of over Pascal?
Gelukkig worden deze gegarandeerd sneller geleverd dan normaal gewoonlijk is.

Het is gewoon heel simpel. Op een auto met druk vulling kan je geen demper met schotten gebruiken.
Je moet echt naar absorptie.
Enkel zal de vakantie in de alpen verlopen met een kapotte demper.
Ik lijk net een rijdende oud ijzer boer.

Geplaatst: 26 mei 2009 10:32
door Exmantaa
Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?
Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe...

Geplaatst: 26 mei 2009 12:55
door Pascal
Exmantaa schreef:Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?
Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe...

Het is inderdaad een 2,2 miltek, je kan beter voor turbo miltek versie gaan.
Ik dacht dat een 2,2 miltek 2,5 inch was.
Wat blijkbaar ook goed werk (zolas je al schreef) is de originele speedster turbo demper. Hij is wel heel stil. Maar geeft je misschien een tijdelijke oplossing.;
Zo weinig mogelijk weerstand in een SC syteem in het ultieme.
Ik merk nu al een enorme verbetering, door de miltek deels leeg te halen.
IK heb hierdoor minder tegen druk, en de kompressor kan zijn druk veel beter kwijt.
Ik kan haast niet wachten op het Chris Tullet systeem. zonde dat het pas na 12 juni hier zal zijn.
Geplaatst: 26 mei 2009 15:00
door Exmantaa
Een Milltek voor de 2,2 schijnt inwendig 48mm doorgang te hebben...
Zie:
http://z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7456
De Turbo demper die ik heb liggen heeft een ingaande pijp van 60-63mm (uitwendig), dus dat lijkt er alweer meer op. Ga alleen de bijbehorende Turbo U-bocht nog veranderen, want die heeft nu de kleinste diameter.
Geplaatst: 26 mei 2009 15:29
door Dominique
De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.
Die 16mm is slechts 23% vergroting in diameter. In oppervlakte (de werkelijk relevante) is het aanzienlijk groter! 50%
Voor wat de piper spruitstukken betreft, alle waar naar zijn geld. Qua laswerk zijn ze niet goed vergelijkbaar. Voor ons Speedstermoderators is het alleen maar prettig dat er keus is.

Geplaatst: 26 mei 2009 18:06
door Piet
Toch snap ik het niet.
1 inch = 2.54 cm waarom noemen ze iets 3 inch terwijl dat bijna 3.5 inch is?
Heb vrouwen dit bedacht?
Geplaatst: 26 mei 2009 19:24
door Maik
Weet je dat zeker van die maten Dominique? Gebruiken ze scheduled maatjes dan ofzo?
Geplaatst: 26 mei 2009 20:39
door Arno
Dominique schreef:De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.
Eeeh.. 2.5" is 63.5mm pijp hoor... 3" is 76.2mm. Dat zijn ook regulier verkrijgbare uitlaatpijp maten.
Wellicht zijn de genoemde getallen de eind-pijp(en) en hebben die een grotere diameter? Dat zie je wel vaker op uitlaatsystemen.
87mm zou namelijk bijna 3.5" zijn...
Bye, Arno.
Geplaatst: 26 mei 2009 22:59
door Dominique
Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.
Maar nu gaan wij pijp bestellen

:
http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html
Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Geplaatst: 27 mei 2009 6:04
door Arno
Alle uitlaatbouwers die ik ken werken met 63.5mm pijp als 2 1/2" wat ook overeen komt. (en hier vind je natuurlijk vaak metrische pijp..)
Op:
http://www.engineeringtoolbox.com/nps-n ... -d_45.html
Staat ook dat de getallen die hier genoemd worden:
Pipes are identified by "nominal" or "trade" names that are loosely related to the actual dimensions.
De eerste kolom in je overzicht kan je dus niet als de echte maat aanhouden, maar is een USA-gebaseerde benaming/klassificatie van pijpen.
Blijkbaar zijn de pijpen die zij als een xx-inch in 'de handel' noemen altijd een stuk groter in werkelijkheid.
Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker
Bye, Arno.
Geplaatst: 27 mei 2009 7:29
door Exmantaa
Mijn 2,5" Piper downpipe heeft toch ook echt 63,5mm diameter.
En inderdaad is de uitvoering van het Piper spruitstuk niet echt geweldig, maar toen was het gewoon de enige nog betaalbare optie. De kwaliteit vond ik erg matig, maar met een Dremel kom je een heel eind.
(En ik zou overigens niet weten hoe je een uitlaat met 87mm inwendig onder een speedster kwijt zou moeten. 76mm is echt al heel veel, goed voor 350++ pk's... )
Geplaatst: 27 mei 2009 14:30
door Pascal
Dominique schreef:Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.
Maar nu gaan wij pijp bestellen

:
http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html
Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Woeps

Dat gaat wel warm worden voor de lak aan de uitlaattutjes.
Als deze 88.9mm zijn hou je niet meer veel ruimte tussen uitlaat en de wand.
Geplaatst: 27 mei 2009 17:27
door Dominique
Arno schreef:Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker
Bye, Arno.
Ik denk niet dat ik zo lang jullie in onzekerheid laat. Morgen bel ik even om te vragen wat ik gekocht heb!
Ik heb net bij mijn huidige pijp gemeten, keurig 3" ~ 76mm voor de buitenmaat. Wat er in verhouding tot het gat waar het doorheen moet best goed uitziet.
idd Pascal, 89mm zou eigenlijk te groot zijn voor de doorgang bij de clam.