Robin,Robin schreef:@LPG, het is natuurlijk niet zo dat ik iets tegen een gasinstallatie heb. En ik snap het ergens ook wel qua verbruik, zelfs moest je het voor het milieu doen. Maar toch klopt het plaatje visueel niet bij mij. Ik zie dat gewoon niet samen een sportwagen en een LPG-installatie. Vooroordelen? waarschijnlijk wel.
Ik heb overigens het hetzelfde gevoel bij diesel, een echte sportwagen en diesel dat gaat niet samen. Al wint een dieselwagen nog 100 keer Le mans, dan nog niet. Natuurlijk kan je het begrip sportwagen wel ruim omvatten. Iemand met een Seat leon tdi met 150pk, of een Opel astra gtc 1.9tdi vind persoonlijk misschien ook dat hij al met een sportwagen rijd wel bij dit soort wagens heb ik er natuurlijk geen probleem mee.
ps: Dat nu please niemand afkomt met pics van de ecospeedster
Dit is de eerste zinnige reactie, waarvoor dank

Je mening over diesel deel ik. Een zelfontbrander heeft een heel ander karakter dan een benzinemotor. De recente BMW 335d houdt een Audi S4 makkelijk bij, maar is toch anders qua vermogensafgifte. Dit is idd eerder een kwestie van smaak dan van rationaliteit.
Het omschakelen naar LPG ipv benzine is geen grote sprong met de nieuwe systemen. Dit staat mijlenver van het inplanten van een dieselmotor, het karakter van de motor blijft bewaard, er is lichte vermogenswinst en een aanvaardbare gewichtstoename.
Het argument 'voor het milieu' heb ik niet te sterk in de verf willen zetten, ik ben een erg milieubewust persoon. Ik leef in een energiezuinige woning met overwegend A-klasse apparaten, verwarm met gas, sorteer afval tot in het oneindige, en bla bla bla, maar er zijn teveel contra's om m'n keuze enkel hier op te herleiden. Ook al is het een wagen met een laag gewicht en de totnogtoe minst vervuilende, wijd beschikbare brandstof (dus niet afkomen met waterstof), om echt milieuvriendelijk te zijn is de cylinderinhoud en de bijbehorende CO2-uitstoot weer veel te groot. Degenen die het probeerden, ik denk aan de Smart roadsters, zijn dan weer te beperkt in vermogen om een 'echte' sportwagen te zijn.
Ik liet me enigszins inspireren door de Tesla-speedster, die is zonder twijfel echt milieuvriendelijk en sneller dan eender welke andere sportwagen (op een klein aantal exotische uitzonderingen na). Hoewel bekend op dit forum http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ight=tesla zijn er totnogtoe slechts 2 reakties gekomen op deze post. Het maakt een enigszins bizarre indruk om op zo'n wal van conservatisme te stoten in deze gemeenschap, maar dat ligt veel kans aan mezelf. Misschien moet ik gewoon wat meer poetsen