Pagina 4 van 6

Geplaatst: 09 nov 2009 16:56
door paul
Jij ook :D

Geplaatst: 11 nov 2009 17:59
door atc
Hallo Smiley,
kun je "mijn" inlaat meenemen a.s. zondag.
Laat nog even weten hoelaat je daar bent incl. adresgegevens.

thanx / Arjan

Geplaatst: 11 nov 2009 19:49
door Smiley
Arjan,

Hier staat alles in:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 91&start=0
Ben er rond 15:00

Geplaatst: 18 nov 2009 23:08
door Smiley
Tot heden nog geen reactie gehad van SteV6 en jaydee op de pm's.
Mail me op email2me @ xs4all.nl aub. (spaties verwijderen)

Geplaatst: 18 nov 2009 23:20
door SteV6
Jawel, ik heb je een PB gestuurd Stefan. Daarin staat dat ik weg zou zijn en dat ik ga kijken wat ik kan regelen mbt het ophalen.

Je antwoord was dat het geen haast had omdat ze niet echt in de weg liggen ...


Stephan

Geplaatst: 21 nov 2009 20:50
door paul
Zo, vanmiddag m'n 2.4 inlaat opgehaald bij Smiley.

Lekker koffie gedronken en gezellig over de Speedster en alle
randverschijnselen zitten kletsen :wink: en Smiley's Speedster
nog even bewonderd. Ziet er prachtig uit :yes:

Smiley, bedankt voor je initiatief van deze groupbuy en het regelen
van de inlaat voor een mooie prijs. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu nog de andere benodigde spulletjes voor deze ombouw bijelkaar
zien te "sprokkelen" :P

Ik ga 'm pas nà het voorjaar inbouwen (wanneer ik klaar ben met
de chemo en weer beter ben)en kan dan intussen van de anderen alvast
leren wat wel en wat niet moet bij het inbouwen :lol:
Hoop dat het me lukt :shock:

Groeten,
Paul.

Geplaatst: 21 nov 2009 23:29
door Smiley
SteV6 schreef:Je antwoord was dat het geen haast had omdat ze niet echt in de weg liggen ...
Administratie is niet mijn beste kant :oops:
Maandag zul je hem wel binnen hebben.

2.2 pakking nodig voor de 2.4 inlaat?

Geplaatst: 27 nov 2009 21:10
door atc
De 2.4 ombouw komt dichterbij. Ik ben bezig om alle onderdelen te verzamelen, nu had ik ergens gelezen (vlgns mij het UK forum) dat je beter de 2.2 pakking kunt gebruiken ipv de meegeleverde 2.4 pakking.

Kan iemand hier wat over roepen - voordat ik een 2.2 pakking ga bestellen.

groet, AtC

Geplaatst: 27 nov 2009 21:20
door Smiley
De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.

De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.

Geplaatst: 27 nov 2009 21:54
door atc
Smiley schreef:De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.

De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Dank voor de reactie!

Ik hou me wel bij de "oude" pakkingen.

Geplaatst: 28 nov 2009 12:08
door Denthrax
Straks begin ik hier ook met de werken. Beginnen met de achterclam eraf te halen. Zo kunnen we ineens nog een paar zaken in orde brengen (koelreservoir, pre-cat, breather pipe, etc) Kan ik me enkele weekends bezig houden :P

Geplaatst: 29 nov 2009 15:59
door Denthrax
Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken :evil:

Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt :lol:

Geplaatst: 30 nov 2009 7:52
door Dennizz
Denthrax schreef:Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken :evil:

Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt :lol:
Misschien even verder gaan in dit topic?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3687

S. Gonzalis en ik hebben het van het weekend ook ingebouwd....

Kort samengevat:
Zaterdag ochtend ging ik om 7:30 weg met de Speedy en was zondag avond om 21:15 weer thuis zonder Speedy. Speedy kon me niet meer thuis brengen, verhaal wordt vervolgd.

Twee volledige dagen bezig geweest (wel met 2 speedsters), we hebben echt alleen maar tegenslagen gehad.

Ik ben nog steeds wel van mening: Met ervaring en de perfecte voorbereiding kun je het doen in 3 uur met 2 man. Een factor 2 a 3 is realistischer.

Er zijn overal foto`s van gemaakt en die gaan we posten met de volledige beschrijvingen erbij (lees: een handleiding). Wij zijn een hoop zaken tegen gekomen die niet bekend waren bij ons/geschreven zijn op het forum.

Daarbij zit er echt veel verschil in de speedsters. Ik had bijvoorbeeld minder ruimte tussen de motor en het schutboord (hoe je die ook noemt) ook liep er bij een kabelboom over de inlaat heen. Dit was bij Gonzalis weer niet het geval. Andere stekkers/klemmen tegen gekomen op beide speedsters ect.

Als je een 120 ampere dynamo hebt en je hebt dezelfde speedster uitvoering als Gonzalis moet je 100% zeker de zaag in het spruitstuk zetten!
Heb je een 100 ampere dynamo en het model wat ik heb, kan je ook je lol op :lol:

Deze week heb ik het ontzettend druk en zal het verslag waarschijnlijk nog niet on-line komen...

Geplaatst: 30 nov 2009 8:48
door Piet
Zo ver ik weet zijn er 4 verschillende kabel bomen in omloop op onze auto. Met behoorlijke verschillen.

Geplaatst: 30 nov 2009 9:26
door Denthrax
Inderdaad, er moeten zeker verschillen zijn. Ik stond er van versteld hoeveel plaats ik had en hoe makkelijk alles verliep. Toen ik sommige foto's op het net zag leek dit een pak krapper om te werken.

Bij mijn wagen waren de vacuumslangen ook van dezelfde diameter.

Ohja typisch Engelse wagens. Elk zijn eigen persoonlijkheid :)