Gordel lock (alternatief voor een harnas)

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Maik schreef:
Speerke schreef:Hoi,

Ik heb net dit draadje even doorgelezen omdat ikzelf ook graag wat vaster in mijn stoel zou willen zitten.

Ik heb toch nog een paar vragen;
- Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de Speedster uitgerust met gordel spanners, wat gebeurt er als je lekker gelockt in je stoel zit en de gordel spanners gaan af?
Niets, je heupgordel zit namelijk al lekker vast door die cg-lock en zal dan amper vaster gaan zitten. De gordelspanner kan hem wel nog gewoon harder aantrekken, dat doe je namelijk ook handmatig op die manier, dus met de diagonale gordel gordel die over je lichaam loopt. Ik zie daar geen issue in...
Dus de gordel spanner van de Speedster zit in het oprol mechanisme? Als dit het geval is, dan is er inderdaad geen probleem. Maar als hij zoals b.v. bij sommige types van Renault in het deel zit waar je de gordel insteekt, dan kom je toch wel erg vast te zitten met je heupen als dit met een klap naar beneden wordt getrokken lijkt mij. Toch? :? :?
Less Is More
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Daar heb je helemaal gelijk in, maar bij de speedster zit het dus in het oprolmechaniek :) . Een p#kkewerk trouwens om die dingen eruit te schroeven! :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Ik twijfel of ik misschien beter meteen een (stoel met) 4 puntsgordel moet nemen :?: Als je eventueel de 16e naar Zandvoort komt voor een dagje vrijrijden.nl, dan kan ik het een en ander zelf bekijken :?: Ik ga zelf waarschijnlijk wel mits het weer een beetje redelijk is. :toot:
Less Is More
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat zou zeker kunnen... maar ik weet nog niet of ik daar zelf ook naartoe ga :wink: . Beslis ik meestal pas de dag ervoor.
Maar dan kan je alleen maar de vierpunts oplossing bewonderen, de cg-lock heb ik niet meer :) .
De vierpunts is natuurlijk beter, maar het prijsverschil met een cg-lockje is natuurlijk heel groot (euro'tje of 7-800 :shock: ). Wat dat betreft is een cg-lock een koopje als je ziet wat het je al brengt. Een behoorlijke verbetering t.o.v. het standaard zwemmen in je standaard speedster stoeltje :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat heb je met die leren kapperstoelen. Neem dan ook stof. :idea:
Gebruikersavatar
Rotax
Mega lid
Berichten: 960
Lid geworden op: 21 jun 2005 0:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rotax »

De enige juiste plek voor stof op een Speedster is op de velgen 8)
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Met vierpuntsgordels heb je het allebei, leren stoelen en vast zitten..... Dat andere ding is meer een aardigheidje. Met 4,5 of 6 puntsgordels zit je veel strakker in je stoel, meer contact is betere beheersing :idea: Kost iets meer maar is vele malen beter en veiliger....
Plaats reactie