Pagina 4 van 8
Geplaatst: 22 mei 2005 8:06
door jans
Marcel
Mijn vrouw zag er ook niet veel verschil in zitten, toen ik de 2.2 nog had.
Maar het is nu een héél ander verhaal. Ben namelijk van plan om een helm aan te schaffen, want als ik nu een beetje zenuwachtig in mijn rechter grote teen wordt, heb ik de oren rood aan het hoofd staan, en altijd bukken is óók niks.Waar ik nog wel aan zit te denken ,is een soort
van plastic plaat tussen ons in te zetten.Zien we elkaar tenminste nog wel.
jans
Geplaatst: 22 mei 2005 9:42
door Marcel
jans schreef:Marcel
Mijn vrouw zag er ook niet veel verschil in zitten, toen ik de 2.2 nog had.
Maar het is nu een héél ander verhaal. Ben namelijk van plan om een helm aan te schaffen, want als ik nu een beetje zenuwachtig in mijn rechter grote teen wordt, heb ik de oren rood aan het hoofd staan, en altijd bukken is óók niks.Waar ik nog wel aan zit te denken ,is een soort
van plastic plaat tussen ons in te zetten.Zien we elkaar tenminste nog wel.
jans
Hee das weer een nieuwe, ik ken wel de bekende trap in de rug bij een turbo, maar de draai om je oren was mij nog niet bekend
Alhoewel de blikken naast mij soms genoeg zeggen
Wel eens gedacht aan een soort dwangbuis

Geplaatst: 23 mei 2005 9:38
door jans
Hallo Werner
Wie ist mit Markus? Ist die rollenbank fertig
grusse jans
V max
Geplaatst: 24 mei 2005 15:34
door jans
Hi
Vandaag nog een paar dingen afgerond met V max.
Als het goed is , volgende week wordt de lucht massa meter vervangen.
Hij was al binnen gekomen.moet ongeveer 20 pk opleveren.
Over 2/3 weken komen er dan nog iets grotere injectoren op 335 ccm.
Geven 20 % meer druk. ongever 15 pk voordeel.Tevens wordt dan het laatste stukje uitlaat vervangen van 62 mm doorsnee, de rest was al 70 mm.Of als het geluid het toelaat ,een bocht van 80 mm.Een paar leden
hebben het geluid al gehoord, dus het zal dan wel iets luider worden.
Dan ben ik tevens uitgetuned ,want deze turbo kan max 1.7 bar aan.
staat nu op ca 1.50 á 1.55 bar.kom daarmee op ongeveer 350 - 360 pk
Motor vermogen.
jans
Geplaatst: 24 mei 2005 15:57
door Marcel
Had je er al iets op zitten wat je inlaatlucht koelt
Levert volgens mij ook vermogen op.
Misschien lachgas injectie
je pk / kg is in ieder geval wel respectabel, kan menig sportwagen een puntje aan zuigen..........

Geplaatst: 24 mei 2005 16:03
door jans
Marcel schreef:Had je er al iets op zitten wat je inlaatlucht koelt
Levert volgens mij ook vermogen op.
Misschien lachgas injectie
je pk / kg is in ieder geval wel respectabel, kan menig sportwagen een puntje aan zuigen..........

Hi Marcel
Heb er ook al een grotere intercooler opzitten.Heb hier deze week bij 22á24 graden mee aan het trappen geweest, en hoger dan 60 graden heb ik het niet gezien.Dus valt nog mee. Ze zijn wel met een andere speedster bezig ,om die met water te koelen, en dus moet er een ekstra koeler aan de voorzijded ingebouwd worden.Redelijk duur systeem.
Maar de temp zakt wel naar ongeveer 30 graden.
jans
Geplaatst: 24 mei 2005 17:44
door SteV6
Ik heb nog wel een puntje Jan!
Overleg met Markus maar een keertje over waterinjectie. En NEE, dit is echt geen grapje!
SteV6
Geplaatst: 24 mei 2005 17:49
door Maik
Geplaatst: 24 mei 2005 18:02
door jans
Hi Maik
Hier heb ik het al met Vmax over gehad.Maar als het echt warm is , hoe stel je dat dan voor

een aanhanger met een vat water misschien

Voor de Wrc kan ik me nog een keer voorstellen , maar voor op de openbare weg
Je kunt ook nos of lachgas gebruiken als je tenminste pk's wilt hebben.
Maar ook hier om de 5 km flesje navullen

Dan praat ik nog niet over
de geweldige klappen het draaiende gedeelte krijgt.
Denk zelf als je het goed aan wilt pakken ,gewoon een chargecooler moet nemen.maar 2500 / 3000 euro voor de laatste 20 pk

denk dat het met 360 pk en een Quaife sper wel heel leuk wordt.
jans
Geplaatst: 24 mei 2005 18:44
door Maik
360pk??
AMATEUR!
Ik denk ook dat dat genoeg is voor een twee-punt-nul....
M.
Geplaatst: 15 jun 2005 10:56
door Marcel
Matsuru schreef:
Vandaag even gebeld met Oosterhout en ik kom hier nog op terug

Duurt wel erg lang
Ze hebben wel een zilvergrijze 2001 speedster te koop staan nu, maar niet de jouwe, jij hebt ??-HD-?? en die heeft ??-HL-??
Geplaatst: 15 jun 2005 17:09
door Matsuru
Heel goed Marcel.......
Ze hebben nog twee weken de tijd om te reageren en anders weet ik dus precies wat voor een "vlees" ik in de kuip heb en koop ik bij hun helemaal niks.
Ik heb mijn Speedster nog steeds en heeft inderdaad **-HD-**
Vr.gr. Erwin
Geplaatst: 15 jun 2005 18:27
door Marcel
Matsuru schreef:Heel goed Marcel.......
Ze hebben nog twee weken de tijd om te reageren en anders weet ik dus precies wat voor een "vlees" ik in de kuip heb en koop ik bij hun helemaal niks.
Ik heb mijn Speedster nog steeds en heeft inderdaad **-HD-**
Vr.gr. Erwin
Ja ik heb ook problemen met die oosterhout.
Via hun website heb je ook de mogelijkheid om een afspraak met de werkplaats te maken digitaal.
Heb ik paar dagen geleden gedaan voor begin Juli (is hij 1 jaar oud) en nog steeds geen reaktie..........
En ik vindt hem PRACHTIG die gele Turbo !!
Maarja als ze een zilveren uit 2001 te koop hebben staan voor € 21.950,- en ze willen voor die gele € 42.500,- hebben, schrik je je denk ik dood van de bij te betalen prijs

Geplaatst: 17 jun 2005 16:00
door Matsuru
De gele is te koop voor €39.???,- (exacte prijs weet ik niet meer, maar was in de 39. Dit is mij telefonisch gemeld door de verkoper.)
Geplaatst: 17 jun 2005 16:06
door SteV6
Matsuru schreef:De gele is te koop voor €39.???,- (exacte prijs weet ik niet meer, maar was in de 39. Dit is mij telefonisch gemeld door de verkoper.)
Ik neem aan alleen als je geen inruiler hebt ... En dan is de marge nog te klein naar mijn smaak.
SteV6
(Die niet op zoek is naar een Turbo)