Pagina 4 van 5
Re: pascal sound
Geplaatst: 10 okt 2010 14:16
door Sir_Bongiovi
bangelijk hé

; staan daar geen flitsers?

Geplaatst: 10 okt 2010 14:40
door Smiley
Maik schreef:Toerental hangt helemaal af van hoeveel koppel je op het wegdek kan loslaten voordat je teveel wielspin krijgt. Dus wegdek, type banden en weg- en bandentemperatuur afhankelijk... Klein beetje wielspin is wel nodig voor een toptijd is mijn mening. Bij een goede grip is daar bij mij dan wel ongeveet 5000rpm voor nodig. Daar zit bij de opgeporde 2.2's dan ook toevallig (?) het max koppel.
Dan moet ik het nog eens gaan proberen, want heb het gevoel dat er meer inzit dan die 5.9. Bij alle pogingen rond de 3500 losgelaten, en geen wielspin gehad.
Met 192pk, en 136nm ipv 206/250 kom ik wel iets tekort op je, maar een 5.7 moet toch wel lukken.
Geplaatst: 10 okt 2010 15:23
door sooike
Maik schreef:Helahola, dat was een 5,5s he

Maik schreef:Die 5.5s was op een vochtig wegdek met bakken wielspin in de eerste versnelling.
Dat was volgens mij zeker een 5,3 sec. geweest op een droog wegdek

Geplaatst: 10 okt 2010 18:37
door Maik
5,3 minimaal!
Stefan, mijn speedster is waarschijnlijk ook wel wat lichter dan die van jou, dat helpt ook wel iets.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de tijd was van de standaard speedster turbo die er was?
Geplaatst: 10 okt 2010 19:42
door alain
Ik weet nog dat mijn standaard Turbo Speedster (207 PK gemeten) niet onder de 5.7 sec ging.
Heel teleurstellend was dat toen !
Volgens boekje 4.9 sec normaal!???
Alain
Geplaatst: 10 okt 2010 19:48
door SteV6
Sprinten is een kunst

En ik blijf bij de stelling:
Niet gemeten is niet bewezen
De Performancebox en Driftbox leggen pijnlijk de waarheid vast. En ik ben net als Maik van mening dat je de beste tijden klokt met een klein beetje wielspin in de eerste en vlak na het schakelen in de tweede versnelling. Heb je die wielspin niet, ben je zomaar 0,3 tot 0,4 seconden kwijt.
@ Sooike,
Was jouw 6.14 sec met een echt standaard Speedster, of al met enige aanpassingen?
SteV6
Geplaatst: 10 okt 2010 19:54
door sooike
Dat was gemeten met 2 modificatie's,
-open luchtfilter (K&N kelk)
-aanpassing uitlaatdemper (Pipo)
Voor de rest volledig origineel
Geplaatst: 10 okt 2010 19:56
door Smiley
SteV6 schreef:en vlak na het schakelen in de tweede versnelling.
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
Geplaatst: 10 okt 2010 19:58
door Spider
Toch een geinig topic,
goed idee weer Herman om het gelijk weer op te pakken
en tussentijds betekent dat we het weer gaan doen, mei 2011 ik zet hem vast in de agenda, lijkt me weer mooi na alle winterprojects en upgrades.

Geplaatst: 10 okt 2010 20:09
door Dennizz
Geplaatst: 10 okt 2010 20:14
door SteV6
Smiley schreef:SteV6 schreef:en vlak na het schakelen in de tweede versnelling.
Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
Vraag maar aan Piet hoe ik (kan) schakel(en) ...
Geplaatst: 10 okt 2010 21:20
door Smiley
SteV6 schreef:Vraag maar aan Piet hoe ik (kan) schakel(en) ...
Lekker duidelijk

Geplaatst: 10 okt 2010 22:00
door Ruben
Dat schijnt een techniek te zijn die je gezien moet hebben. Ik hoor er ook alleen verhalen over

Geplaatst: 11 okt 2010 6:05
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 okt 2010 9:19
door martinb
Weer erg leuk om dit allemaal te lezen. De vorige keer bij Herman de performance box al uitgeprobeerd.
Het is inderdaad erg moeilijk, gewoon veel doen.
En ach, een koppeling? Ik zag bij klaasen tuning dat ze daar een nieuwe koppeling verkopen en ook nog monteren voor je
Een betere tijd mag toch wel iets kosten.
Mijn tijd van 5.08s is dan absoluut nog niet slecht voor een eerste keer.
Het remmen is volgens mij ook een kunst op zich. Durven die rem vol in te trappen. 37,5 meter van 100-0 is echt niet verkeerd. (een dag ervoor even over het circuit wil ook helpen om je banden wat ruwer te maken).
Volgend jaar hoop ik ook weer erbij te zijn.