Pagina 4 van 9

Geplaatst: 10 apr 2011 21:48
door Smiley
Wel nieuwsgierig naar de dyno uitkomst; ik twijfel nog of ik hem dit jaar moet upgraden.

Geplaatst: 11 apr 2011 5:49
door Co'tje
Smiley schreef:Wel nieuwsgierig naar de dyno uitkomst; ik twijfel nog of ik hem dit jaar moet upgraden.
Motormanagement aan laten passen? Bij Klaasen moet je voor iedere wijziging terugkomen. Je kunt ook wachten op de remap van Speerke die je zelf op inleren kunt zetten.

Geplaatst: 11 apr 2011 7:30
door Smiley
Ik bedoel of de standaard brandstofpomp in de hogere toeren nog toerijkend is.
Jouw dyno zou dat moeten laten zien, en als het zo is, zal klassen vermoedelijk het max toerental wat lager zetten, tot je brandstofpomp aangepast is.
Ik ben nieuwsgierig of dit uberhaupt gaat gebeuren. Als jij al in de veilige zone zit, zit ik het zeker.

Geplaatst: 11 apr 2011 10:48
door Co'tje
Smiley schreef:Ik bedoel of de standaard brandstofpomp in de hogere toeren nog toerijkend is.
Jouw dyno zou dat moeten laten zien, en als het zo is, zal klassen vermoedelijk het max toerental wat lager zetten, tot je brandstofpomp aangepast is.
Ik ben nieuwsgierig of dit uberhaupt gaat gebeuren. Als jij al in de veilige zone zit, zit ik het zeker.
Aha, check!
Ik zal het specifiek vragen aan hem.

Geplaatst: 13 apr 2011 12:29
door Exmantaa
Chris Uk op vx forum heeft dezelfde specs als jouw blok en heeft dus een uprated fuel pump gemonteerd... Maar dan ook wel 306BHP uit z'n Supercharged 2,2. :lol:
(Weet je gelijk hoe hoog de lat ligt voor jouw blok...)

Ik zou voor de dyno zeker zo'n pomp monteren. (Evt. kan je mijn Surge tankje wel overnemen en snel Rob's set-up copiëren.)

Geplaatst: 13 apr 2011 12:39
door Smiley
Exmantaa schreef:Chris Uk op vx forum heeft dezelfde specs als jouw blok en heeft dus een uprated fuel pump gemonteerd... Maar dan ook wel 306BHP uit z'n Supercharged 2,2. :lol:
(Weet je gelijk hoe hoog de lat ligt voor jouw blok...)
Het mooiste is nog dat het met een 2.5" systeem is gedaan.
Ik neem aan minder luid dan een 3" voor op de track.

Geplaatst: 13 apr 2011 15:49
door Exmantaa
yep... :D

Geplaatst: 13 apr 2011 21:14
door Co'tje
Exmantaa schreef:Ik zou voor de dyno zeker zo'n pomp monteren.
Ben de opties aan het afwegen:
- nieuwe pomp in de brandstoftank (geen extra onderdelen, minste gewicht)
- externe pomp met swirlpot (geschikt voor extra vermogen, geen gezaag en gesloop)

Maar eens kijken waar ik op uitkom......

Geplaatst: 16 apr 2011 16:52
door Co'tje
Met de hulp van Exmantaa het blok aan het draaien gekregen. Fouten uitgelezen en gasklep opnieuw aangesloten.

Morgen stort ik me op het aansluiten van de electrische waterpomp.
Na het inrijden bouw ik een interne brandstofpomp met extra opbrengst in.

Gaat de goede kant op!

Geplaatst: 16 apr 2011 20:04
door Smiley
Co'tje schreef:Na het inrijden bouw ik een interne brandstofpomp met extra opbrengst in.
Laat effe weten welke je neemt. Als het die uit de UK is, wil ik er ook wel een.

Geplaatst: 16 apr 2011 20:58
door Co'tje
Voor in je tank?
Die bestel ik bij Klaasen voor 110 euro. Voor jou ook een doen?

Geplaatst: 17 apr 2011 18:26
door Co'tje
Electrische waterpomp zit er keurig op en de bedrading is getrokken. Morgen alle noodzakelijke slangen, bochten en verloopstukken halen om het koelcircuit aan te leggen.

Hopen dat ze alles op voorraad hebben. Dan kan deze week het koelsysteem afgevuld worden en de auto worden gestart voor een halfuurtje proefdraaien op de brug.

Geplaatst: 18 apr 2011 17:58
door Co'tje
Vandaag de waterpomp afgemaakt en alle noodzakelijke slangen gezocht en gevonden. De boel geïnstalleerd en warm laten draaien. De motor loopt mooi rond.

Het koelcircuit functioneert als een trein. Zowel de bypass via de kachels als het normale circuit als de thermostaat open gaat. De temperatuur zakt ook weer keurig na opening van de thermostaat.

Alleen een uitdaging voor morgen. De pomp heeft zoveel capaciteit dat hij de aanvoerslangen vacuüm trekt :shock: Dus morgen de twee " probleemslangen" vervangen door stevigere exemplaren en kijken of het probleem zich niet verplaatst.

Afbeelding

Geplaatst: 19 apr 2011 6:48
door stefan
in geval van nood (inox spiraal in de watertube) weet het is een oplossing uit grootmoeders tyd maar wel effektief
grtz

Geplaatst: 19 apr 2011 21:19
door Exmantaa
Zie dat je heaterkanaal daar is afgedopt, dus ik neem aan dat deze nu een andere routing hebben en dat je met de pomp op die plek ook je thermostaat hebt verplaatst??