Pagina 4 van 45
Geplaatst: 31 aug 2005 12:27
door jans
Oja, heb er vanmorgen ook een open ( droog ) luchtfilter opgezet.
Als ik al geen afblaas geluid had , heb ik het nu.

Geplaatst: 31 aug 2005 14:52
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:
Ja, vervelend Marcel. Maar je mag er wel naar blijven kijken hoor.

Haha kijken is leuk
Blijft het ook wel even bij, krij gmomenteel weer vreselijk veel last van mijn rug in dat ding

dacht dat het voorbij was maar helaas nog niet

Geplaatst: 31 aug 2005 14:57
door jans
In de rug

dokter bellen

Geplaatst: 31 aug 2005 14:59
door Marcel
jans schreef:In de rug

dokter bellen

Haha......was het maar zo simpel........
Had het in de 2.2 ook, maar leek minder te zijn, maar ben nu al een paar keer wat langer wezen rijden, en wordt dan vervelend/pijnlijk

Geplaatst: 01 sep 2005 6:35
door jans
Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt

Geplaatst: 01 sep 2005 6:38
door Marcel
jans schreef:Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt

Dacht dat ik ergens gelezen had dat die voor een Turbo niet zo goed waren

Geplaatst: 01 sep 2005 6:44
door jans
Ivm met met de warmte ( hitte) die ,natuurlijk slecht is voor een turbo m.n. maar omdat er op een turbo vrij grote luchthappers zitten,hebben we hem exakt in de rijwind zitten.Gister avond bij 24 graden

samen met Stephan uitgeprobeerd, en het is zéker niet slechter

Mede omdat nu de aanzuiging niets meer in de weg staat, veel beter de lucht aanvoer naar de turbo is.
Geplaatst: 01 sep 2005 7:49
door Maik
Marcel schreef:jans schreef:Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt

Dacht dat ik ergens gelezen had dat die voor een Turbo niet zo goed waren

Volgens mij is dit een "droog" filter als ik het goed zie Jans? 1 van RVS "gaas" zeg maar? De natte (in olie gedrenkte) filters kunnen tricky zijn omdat de LMM daar niet zo goed tegen kan.
Ik ben benieuwd naar een toekomstige vermogensmeting Jans

Geplaatst: 01 sep 2005 7:56
door jans
Maik
Klopt ,het is een droog filter.Wil het niet weer dat de LMM het opgeeft.
Wat het testen betreft, als het aan mij ligt , morgen. Maar zal hopelijk volgende week wel worden.
Geplaatst: 01 sep 2005 10:00
door markv
Geen koude lucht aanvoer?
Mark
Geplaatst: 01 sep 2005 10:15
door jans
markv schreef:Geen koude lucht aanvoer?
Mark
Filter is zo geplaatst , dat er geen ( regen ) water bij kan komen,maar toch bijna vol in de rijwind zit. Hij krijgt op die manier veel meer lucht van buiten.Zeker met die grote lucht inlaat.
Geplaatst: 01 sep 2005 11:37
door Maik
Als je echt nog eens zin hebt om lekker te klussen jans, dan moet je een soort airbox gaan maken net achter je luchthapper, zodat de aangevoerde lucht echt alleen maar je filter in kan. Op die manier is je luchtfilter nog steeds open maar is hji afgeschermd van het motorcompartiment.
Even een cursusje polyesterkneden gaan volgen dus

Geplaatst: 01 sep 2005 12:03
door jans
Maik schreef:Als je echt nog eens zin hebt om lekker te klussen jans, dan moet je een soort airbox gaan maken net achter je luchthapper, zodat de aangevoerde lucht echt alleen maar je filter in kan. Op die manier is je luchtfilter nog steeds open maar is hji afgeschermd van het motorcompartiment.
Even een cursusje polyesterkneden gaan volgen dus

Maik
Dat was nou presies de bedoeling, maar we hebben er toch maar van afgezien.Dit i.v.m. dat dan wél water naar binnen komt. Zo'n ding dat zuigt als de pest, en helemaal met 1.5 bar turbo druk.
Vandaar dat we voor een veel betere oplossing hebben gekozen.
Gewoon een droog filter en helemaal bovenin gezet,zodat opspattend water er niet bij komt.En tóch vlak voor de lucht inlaat zit.
En met zo'n airbox ( carbon) was ik 6 keer zo veel kwijt.
Geplaatst: 01 sep 2005 14:17
door SteV6
En een lawaai

! Nee geintje, maar als bestuurder zit je wel aan de "goede" kant van de auto. Het is nu net of je rechtstreeks naar de Turbo luistert. Bij normaal met het verkeer meerijden niets aan de hand, totdat je het gaspedaal vloert. Dan breekt werkelijk in alle opzichten de hel los. Verpletterende acceleratie, het uitlaatgeluid en nu ook een bulderend luchtfilter. Past zeer goed bij het duivelse karakter van Jans Speedster Turbo.
En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.
SteV6
Geplaatst: 01 sep 2005 14:26
door Martin
SteV6 schreef:En een lawaai

! Nee geintje, maar als bestuurder zit je wel aan de "goede" kant van de auto. Het is nu net of je rechtstreeks naar de Turbo luistert. Bij normaal met het verkeer meerijden niets aan de hand, totdat je het gaspedaal vloert. Dan breekt werkelijk in alle opzichten de hel los. Verpletterende acceleratie, het uitlaatgeluid en nu ook een bulderend luchtfilter. Past zeer goed bij het duivelse karakter van Jans Speedster Turbo.
En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.
SteV6
Als ik dit zo lees Jans dan wordt het tijd dat we eens weer afspreken kunnen we even van speedy wisselen.
Kun je even beoordelen of mijn verlaging/andere velgen/ uitlijnen ook een positieve puls heeft gekregen.
En ik die van jou
Gr,

Martin