Pagina 4 van 19

Geplaatst: 06 aug 2011 13:48
door tibby
Hoi Gonzales. Het heeft nog lang geduurt eer dat iemand de fout zag :!:
Daar hadden ze me bij Speedequipment al op gewezen gehad.
Dit euvel was vlug opgelost door Speedequipment;
Maar spijtig genoeg zijn het dus GEEN kant en klare kits die je koopt. Dus toch het best door een pro laten inbouwen met verstand ervan.
Grtz

Geplaatst: 06 aug 2011 13:54
door the-duke
Moet die dikke kant van de zwarte 90% verbindingsslang die daar bij de intercooler gehouden wordt, toevallig niet op de turbo zelf ?

Gr,
The Duke

P.S. Bij mijn ombouw (bij DBilas zelf) maakten ze ook alles ter plekke op maat, dus misschien dat ze er wel een beetje vanuit gaan niet te pretenderen een bolt-on kit te leveren en wij dat alleen maar denken ?!

Dbilas

Geplaatst: 06 aug 2011 14:45
door S. Gonzales
the-duke schreef:P.S. Bij mijn ombouw (bij DBilas zelf) maakten ze ook alles ter plekke op maat, dus misschien dat ze er wel een beetje vanuit gaan niet te pretenderen een bolt-on kit te leveren en wij dat alleen maar denken ?!
Klopt Duke, maar ik had de hoop dat het inmiddels wel zou kunnen. Op de website kan je het namelijk ook zonder montage kopen, toch?
Spider en ik zijn daar ook een kijkje gaan nemen tijdens zijn ombouw (van de Speedster bedoel ik hè) :D Omdat Spider (een van) de eerste was met een 300 pk conversie waren ze nog volop aan het experimenteren.
De aanzuigbuis naar de Turbo was alleen gehecht, er moest nog een ander uitlaatspruitstuk op enz. enz.
Maar wanneer je dat doel bereikt hebt en je denkt commercieel (je hebt een onderneming te runnen), neem je alle maten toch over en maakt bijvoorbeeld een mal en/of een soort draaiboek (werkproces) zodat alle benodigde delen vastgelegd zijn in maat en aantal?

Geplaatst: 06 aug 2011 14:51
door tibby
Klopt, op de Dbilas site kun je de kit(ten) kopen voor zelfinbouw.
Ik heb bij Speed de handleiding zien liggen voor de 300 pk versie. Ik geloof dat je op 1 van de foto's van de blauwe het boekje ziet liggen.
Grtz

Geplaatst: 06 aug 2011 15:04
door the-duke
Maar wanneer je dat doel bereikt hebt en je denkt commercieel (je hebt een onderneming te runnen), neem je alle maten toch over en maakt bijvoorbeeld een mal en/of een soort draaiboek (werkproces) zodat alle benodigde delen vastgelegd zijn in maat en aantal?
@S. Gonzales: Tja, dat zou ik wel doen ja :wink: Blijkbaar is onze logica anders dan die van onze Duitse vrienden.

@Tibby: Nou, in ieder geval sterkte met afwachten, ik hoop dat je meer geduld hebt dan ik :? Fijn in ieder geval dat ze bij SpeedEquipment echt hun best voor je doen. Dat is al half de strijd gewonnen.

Gr,
The Duke

Geplaatst: 06 aug 2011 20:14
door tibby
Dag iedereen.
Vandaag de blauwe speedster en mijn speedster tegen gekomen op het nederlandse RPM Vision. Speedequipment is er blijkbaar een partner van... 8) Staan nog enkele leuke foto's van de turbo kit.
Mss dat Stefan ze naar hier kan sleuren :oops:
Grtz

Geplaatst: 06 aug 2011 20:47
door Smiley

Geplaatst: 06 aug 2011 20:48
door tibby
Bedankt weer eens he :oops:
Grtz

Geplaatst: 07 aug 2011 9:40
door tibby
Hier se. Mijn installateur (Ronaldspeedequipment) :D van de turbokit heeft zich ook aangemeld.
Welkom op het forum zou ik zeggen :!:
Grtz

Geplaatst: 07 aug 2011 10:03
door Ronaldspeedequipment
tibby schreef:Hier se. Mijn installateur (Ronaldspeedequipment) :D van de turbokit heeft zich ook aangemeld.
Welkom op het forum zou ik zeggen :!:
Grtz
Hoi goedemorgen

Ja dacht zal me hier ook eens aanmelden en me verder verdiepen in de Speedsters .
Vrijdag 4 nieuwe werkende injectoren binnen gehad voor de 300pk blauwe gemonteerd en proef gereden :shock: wat een verschil zeg !
Getransformeerd van een sport wagen naar een uhhh :twisted: scarey raket waar zeker nog het een en ander kan/moet worden verbeterd aan het onderstel , banden , schokdemers en remmen als je tenminste gebruik wil kunnen maken van het vermogen :wink:

Gr Ronald

Geplaatst: 07 aug 2011 14:09
door Piet
Ik heb toen der tijd ook de verkeerde volgorde aangehouden.
Met de wetenschap die ik nu heb zou ik het nu ongeveer zo doen.

1. VXR ABS en/of uit te schakelen ABS
2. Andere remblokken OMP/Pagid/CR5+
3. Banden R1R of 888 en Velgen 16 voor 17 achter
4. Nitrons
5. Dan meer vermogen

Geplaatst: 07 aug 2011 15:55
door Maik
Ik zou 3 en 4 omdraaien, maar het idee is er inderdaad :)

Welkom Ronald, het zou me niet verbazen dat je hier binnenkort veel(?) vragen gaat vinden van andere speedsterrijders. Het lijkt mij een groot voordeel dat er nu een nederlandse-drukvulling-tuner is. Alhoewel v/d Kooi wel compressorombouwen doet, maar niet veel...

Geplaatst: 07 aug 2011 21:24
door Spider
op de fotos van de site van speedequipment, zie je nu ook de schakelkabels gewrapped.... 8)

Is bij mij niet gedaan, heb er nu nimbus tussen zitten, wrappen is wel een idee ivm de hitte, heb nog geen last gehad, maar liggen wel krap na de inbouw.

Geplaatst: 08 aug 2011 8:37
door the-duke
Spider zei:
op de fotos van de site van speedequipment, zie je nu ook de schakelkabels gewrapped....

Is bij mij niet gedaan, heb er nu nimbus tussen zitten, wrappen is wel een idee ivm de hitte, heb nog geen last gehad, maar liggen wel krap na de inbouw.
Ik weet niet wat het wel is, maar als het goed is zijn dat niet de schakelkabels, want die gaan het echt niet houden, hoe je ze ook inpakt, als ze zo dicht langs de "turbo-uitgang" laat lopen.

Kijk in bijgevoegde foto's naar hoe DBilas de schakelkabels (na initiële problemen met smelten) via een alternatieve route liet lopen.

Gr,
The Duke

Geplaatst: 11 aug 2011 13:03
door tibby
De auto is af. Zaterdag afhalen 8)
Maar nu is het picture time!!!!
Stefan, ga je gang!
P.S. Bedankt he ( nog maar eens :roll: )
Grtz