Eindelijk passende 205-jes eronder ;o)

Alle overige technische zaken.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef:Nee, geen aanlopers! Niet op drempels, en ook niet met 2 mensen erin.

Alleen links achter is er een stuk uit de zwarte spatschermverbreder gesleten.

SteV6
Zo dan :shock: maar dat is met je Nitrons ook verleden tijd denk ik, minder veerweg volgens mij 8)
SteV6

Bericht door SteV6 »

Nee, dat is juist na de Nitrons eraf gesleten door het loopvlak van de achterband. Daarvoor geen aanlopen. En ik heb het vermoeden dat dat afslijten alleen gebeurd is bij extreem hoge bochtsnelheden of het heftig slingeren om de banden goed op te warmen :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Thx,

hoeveel mm is het denk je, kortom hoeveel moet de boel meer naar binnen :?:

Groet Marcel.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6,

wat is de rijhoogte van je auto dan??

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Stephan heeft 15mm spoorverbreders achter, dan verbaast mij dat niets.
Gewoon doorrijden, op een gegeven moment loopt er niets meer aan :lol:
Afbeelding
SteV6

Bericht door SteV6 »

Er loopt niets meer aan. Er is over een breedte van ongeveer 8 mm en een lengte van 120 mm in totaal ongeveer 1-1,5 mm van dat zwarte plastic verdwenen.

En dat kan zelfs nog te maken hebben met het feit de de scrivet (hoe heten die plastic plug en schroef eigenlijk in het Nederlands?) die door de bodemplaat moet er uit is en dat daardoor de spatschermverbreder ietsje los zit.

De hoogte van de bodemplaat ten opzichte van m'n garagevloer in onbelaste toestand (dus zonder bestuurder en/of passagier) is voor 120 mm en achter 115 mm :shock: . Dit had ik nog niet nagemeten :oops: , omdat Jan v/d Kooi had gezegd dat ze bij benadering op 110 mm voor en 120 mm achter zouden moeten staan. Fijnafstemming zouden we tegelijk met uitlijnen doen.

Tussen de buitenhoek van het loopvlak en de spatschermverbreder heb ik nu een ruimte van ongeveer 20 mm lucht. En zoals Maik schreef, ik maak gebruik van 15 mm spoorverbreders met de originele velg en 225/45R17 banden.

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef:Er loopt niets meer aan. Er is over een breedte van ongeveer 8 mm en een lengte van 120 mm in totaal ongeveer 1-1,5 mm van dat zwarte plastic verdwenen.

En dat kan zelfs nog te maken hebben met het feit de de scrivet (hoe heten die plastic plug en schroef eigenlijk in het Nederlands?) die door de bodemplaat moet er uit is en dat daardoor de spatschermverbreder ietsje los zit.

De hoogte van de bodemplaat ten opzichte van m'n garagevloer in onbelaste toestand (dus zonder bestuurder en/of passagier) is voor 120 mm en achter 115 mm :shock: . Dit had ik nog niet nagemeten :oops: , omdat Jan v/d Kooi had gezegd dat ze bij benadering op 110 mm voor en 120 mm achter zouden moeten staan. Fijnafstemming zouden we tegelijk met uitlijnen doen.

Tussen de buitenhoek van het loopvlak en de spatschermverbreder heb ik nu een ruimte van ongeveer 20 mm lucht. En zoals Maik schreef, ik maak gebruik van 15 mm spoorverbreders met de originele velg en 225/45R17 banden.

SteV6
Dat is wel erg laag, ik begreep van Yvo dat een richtlijn voor hoogtes voor de speedster voor 125 en achter 135 is :!:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Volgens mij mag het wel iets extremer hoor Marcel, rond de 120mm lijkt mij geen probleem. Het is volgens mij alleen maar een kwestie van hoeveel bumpsteer en hoeveel aanlopen van de wielen wil je hebben? (en hoevaak wil je vast staan op een verkeersdrempel :wink: ). Volgens mij heeft het voor de rest alleen maar voordelen om hem zo laag mogelijk te zetten, iig op het circuit, om je zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Maar er zijn hier vast wel weer betwetertjes die mij gaan corrigeren :lol:
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef: Een technische vraag over de spoorbreedte. Door deze velgencombinatie zonder spoorverbreders heb ik de spoorbreedte van de vooras met 20 mm versmald, terwijl de absolute breedte van de buitenste randen van het bandenrubber met 10 mm is toegenomen. Snapt iedereen het nog :roll: ? Of sla ik de plank volledig mis?
Oeps een beetje laat maar wel lekker :wink:

gevonden op het net:

De spoorbreedte is de onderlinge afstand tussen de wielen, gemeten vanuit het midden van het loopvlak van de band.
Het meten van de spoorbreedte dient te geschieden met een stalen meetmiddel met voldoende bereik, waarbij het midden van het loopvlak
van het midden van de andere band op dezelfde as als meetpunt wordt aangemerkt.
Plaats reactie