beetje dom maar komt hopelijk goed

Stel jezelf en je auto voor.
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Re: beetje dom maar komt hopelijk goed

Bericht door vauxhall »

ik heb er hier al 15 gezien
de meeste 2de keer en sommige 3de keer
geen enkele zonder ongeval :shock:
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
stefan

Bericht door stefan »

Tja wat doe je eraan ..ach iemand die er met liefde en kennis van zaken aan werk maakt veel goed he :thumbup:
grasmaaiers..enz
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Niks mis met schade.
Zolang het fatsoenlijk gerepareerd is, en de chassisgevallen de schredder maar zijn ingegaan.
Helaas niet altijd het geval.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
mac666
Lid

Bericht door mac666 »

Ach, ik ben idd goed weggekomen :oops:

Het is ook maar waar je hem voor gebruikt. De meeste hier willen een in concoursstaat verkerend verzamelobject en sommige willen een trackday apparaat. Dan is de hamvraag: koop je een geprepareerde, wetende dat er een substantieel aantal rondjes mee is geraced of koop je een fris modelletje en verbouw je hem zelf.

Op internet staat schijnbaar een fris exemplaar in Pijnacker. 44.000 gelopen maar op vering na redelijk standaard en zonder hardtop (niet dat ik een hardtop wil, maar is goed om te verkopen). 13.500 euri.Kerel doet er geen Euro vanaf. Ga ik daar nog een uitlaatje, andere velgen en wat kleine spulletjes bij tellen, ben je 16.000 kwijt voor een auto uit 2001. Da's toch ook een hoop geld.....

Weet iemand hoeveel kosten aan materiaal je nodig hebt om van RHD naar LHD te gaan?
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Vergis je niet, het is mss een opel maar sommige prijzen van onderdelen zijn belachelijk duur. :?
captain slow
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Als het een nette auto is lijkt mij € 13.500 redelijk.
Verkoop de hardtop. Daar koop je dan wat anders voor. De rest doe je later.
Lotus Elise S2
Smiley

Bericht door Smiley »

mac666 schreef:Ga ik daar nog een uitlaatje, andere velgen en wat kleine spulletjes bij tellen, ben je 16.000 kwijt voor een auto uit 2001. Da's toch ook een hoop geld.....
Het is geen mx5 he :mrgreen:

Waar wil je met de auto naartoe, want een uitlaat en andere velgen is niet direct nodig om er leuk mee te kunnen rijden.

Geen idee waar je die 2500 euri precies aan kapot wilt slaan, maar een ful 2.5" tullet op een standaard NA gaat je alleen maar kabaal en 3 pk geven.
Bezint eer ge begint met dat autotje van ons :yes:
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

mac666 schreef: Weet iemand hoeveel kosten aan materiaal je nodig hebt om van RHD naar LHD te gaan?
Wil je het goed doen (lees: vrijwel onzichtbaar tov. een 'fabrieks' LHD), dan loopt het gauw op.

Als voorbeeld een goed uit-gekristalliseerde kit uit fabrieks- en aftermarket onderdelen voor de S1 elise is dit:

http://www.elise-shop.com/complete-conv ... 53007.html

€1,669.74 inclusief de BTW

Voor de Speedster zal je op een vergelijkbaar bedrag komen, waarschijnlijk nog wat hoger, wegens soms moeizaam leverbaar zijn van specifieke onderdelen cq. deze via Opel te moeten kopen (wat heel snel in de papieren kan lopen)

Het kan een hoop schelen als je er voldoende tijd voor uit trekt om eerst alle onderdelen bijeen te sprokkelen. Vooral de onderdelen die Opel/Lotus mee gestopt zijn om te leveren zal je gebruikt op de kop moeten tikken (Ebay, etc.)

Het is allemaal prima te doen en met wat gepaste creativiteit kan je 1 en ander uitsparen qua kosten van specifieke LHD onderdelen kopen, maar er zijn (ook van de Elise) voldoende RHD-LHD 'omgebouwde' auto's waar je redelijk bedroefd van wordt hoe het is gedaan.. Botte bijl methodes zeg maar..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Smiley

Bericht door Smiley »

Bij vx´en moet je ook rekening houden met buitenslapers.
Dat betekend dat er redelijk wat vastgeroest zit en vervangen moet worden.

Zowel exmantaa als neetmans hebben een ombouw gedaan.
Je kun ze eens pingen voor materiaal benodigheden, of er goed aan te komen is en of het doenbaar is.
Ombouw uitbesteden zal al snel naar 5k en hoger gaan denk ik.
mac666
Lid

Bericht door mac666 »

Ga volgende week mijn speedster in de uk ophalen. Rode turbo met 11000 mile op de klok. Redelink origineel en alle stempels in het boekje. Rood leer, alleen andere radio en luchtfilter. We zien wel wat het wordt. Slechter als die oranje zal het niet worden.
Smiley

Bericht door Smiley »

Dat moet deze zijn.
http://imageshack.us/g/543/20130607210103.jpg/

Netjes.
Die crea bea tape om de luchtaanzuigbuis is wat wazig, en de speakers door de dash wat zonde, maar de rest is in erg mooie staat.
mac666
Lid

Bericht door mac666 »

ach, de crea bea tape kan er vanaf en de dash zal er wel uit gaan om hem een keer om te bouwen. De kerel wil graag euro's hebben en ik heb hem voor €13.000 aan kunnen schaffen. Hij heeft wat detail foto's gestuurd en op het oog ziet alles er erg netjes uit (al vond ik dat ook van die oranje, dus dat wil eigenlijk helemaal niets zeggen :bangin: )

De eigenaar is alleen een rijk, grieks ventje, die terug verhuist naar Griekenland. Hij moet de auto de 20ste verkocht hebben, want dan gaat ie terug. Ik probeer al een week een aanbetaling over te maken. Nu ben ik er achter gekomen dat de sukkel zijn vriendin's bankrekening heeft op gegeven, zonder dat te melden :? Ik ben dus geld aan het overmaken onder zijn naam, op iemand anders' bankrekening......... geen wonder dat het geld niet aankomt. En maar klagen dat het geld niet aankomt :bag:

anyway, als ik volgende week wat foto's, heb, post ik ze wel ff.
Smiley

Bericht door Smiley »

mac666 schreef:de sukkel.
Op het VX forum kunnen ze zijn stappen ook niet altijd volgen. Vermakelijk teruglezen :yes:

Succes met de actie. (er zijn maar iets van 17 turbo´s in NL, dus je wordt de 18e)
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

Vaag verhaal van die Griek. Weet je zeker dat dit goed gaat, en dat hij er niet met je aanbetaling vandoor gaat?
mac666
Lid

Bericht door mac666 »

zou kunnen. Maar ik heb voor de zekerheid even een copietje van zijn paspoort gevraagd. Ik heb zijn vaders mobiele nummer, zijn eigen mobiele nummer, zijn facebook account, zijn vriendins linked-in adres, zijn vriendins bankrekeningnummer en zijn e-mail adres van de universiteit. Lijkt me niet echt de moeite waard om dat allemaal op te geven voor 300 euro. Maar ik kan mezelf vergissen.
Plaats reactie