mac666 schreef:
Weet iemand hoeveel kosten aan materiaal je nodig hebt om van RHD naar LHD te gaan?
Wil je het goed doen (lees: vrijwel onzichtbaar tov. een 'fabrieks' LHD), dan loopt het gauw op.
Als voorbeeld een goed uit-gekristalliseerde kit uit fabrieks- en aftermarket onderdelen voor de S1 elise is dit:
http://www.elise-shop.com/complete-conv ... 53007.html
€1,669.74 inclusief de BTW
Voor de Speedster zal je op een vergelijkbaar bedrag komen, waarschijnlijk nog wat hoger, wegens soms moeizaam leverbaar zijn van specifieke onderdelen cq. deze via Opel te moeten kopen (wat heel snel in de papieren kan lopen)
Het kan een hoop schelen als je er voldoende tijd voor uit trekt om eerst alle onderdelen bijeen te sprokkelen. Vooral de onderdelen die Opel/Lotus mee gestopt zijn om te leveren zal je gebruikt op de kop moeten tikken (Ebay, etc.)
Het is allemaal prima te doen en met wat gepaste creativiteit kan je 1 en ander uitsparen qua kosten van specifieke LHD onderdelen kopen, maar er zijn (ook van de Elise) voldoende RHD-LHD 'omgebouwde' auto's waar je redelijk bedroefd van wordt hoe het is gedaan.. Botte bijl methodes zeg maar..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..