Pagina 4 van 9
Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 20:26
door hitman
spanner was duidelijk stukgevlogen en met de bijhorende schade
Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 20:30
door Smiley
Serieuze tooling die laatste

Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 20:31
door hitman
kleppen staan duidelijk in de pistons
Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 20:33
door hitman
speedster vergt veel speciale tooling he smiley
gelukkig heb ik dit nog allemaal
en nog klein beetje verstand (hoop toch)
Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 20:37
door Smiley
En wat zegt Dr Hitman?
Vervangingsmotor?
Re: Motor stuk
Geplaatst: 27 sep 2014 23:50
door Manta79
Wat me wel eens verbaasd is hoe vies de motor van binnen is. Met name de deel waar de kettingen lopen. Ik zag dat ook al bij veel Engelse klussen aan de kettingen. Gonzales en ik hebben ook deze klus gedaan en daar was de motor helemaal nieuw van binnen om te zien. Kan dat komen door de snelle oliewissels die wij doen dat ze in dat deel zo helder zijn of wat is het.
Re: Motor stuk
Geplaatst: 28 sep 2014 7:46
door Blitz
Lijkt me een riskante onderneming om op en af die aanhanger te rijden.
Ketta Hoogstraten verhuurt een lage, kan je veel makkelijker op en af

Re: Motor stuk
Geplaatst: 28 sep 2014 13:54
door S. Gonzales
Manta79 schreef:Wat me wel eens verbaasd is hoe vies de motor van binnen is. Met name de deel waar de kettingen lopen. Ik zag dat ook al bij veel Engelse klussen aan de kettingen. Gonzales en ik hebben ook deze klus gedaan en daar was de motor helemaal nieuw van binnen om te zien. Kan dat komen door de snelle oliewissels die wij doen dat ze in dat deel zo helder zijn of wat is het.
Geen korte stukjes rijden zodat de motor altijd de bedrijfstemperatuur bereikt, tijdig (ook bij weinig kilometers 1x per jaar olie+(origineel) oliefilter vervangen) en ........ olie van de Action!

Re: Motor stuk
Geplaatst: 28 sep 2014 14:13
door Manta79
Ok Joop en Kroon maakt dan ook schoon

Re: Motor stuk
Geplaatst: 28 sep 2014 18:16
door Dominique
S. Gonzales schreef:Manta79 schreef:Wat me wel eens verbaasd is hoe vies de motor van binnen is. Met name de deel waar de kettingen lopen. Ik zag dat ook al bij veel Engelse klussen aan de kettingen. Gonzales en ik hebben ook deze klus gedaan en daar was de motor helemaal nieuw van binnen om te zien. Kan dat komen door de snelle oliewissels die wij doen dat ze in dat deel zo helder zijn of wat is het.
Geen korte stukjes rijden zodat de motor altijd de bedrijfstemperatuur bereikt, tijdig (ook bij weinig kilometers 1x per jaar olie+(origineel) oliefilter vervangen) en ........ olie van de Action!

jammer, je bent mij voor.

Mogelijk vervuilt slechte minerale olie meer als de synthetische.
Zeker bij de bedrijfstemperaturen die de geblazen motoren halen.
Re: Motor stuk
Geplaatst: 28 sep 2014 18:54
door S. Gonzales
Manta79 schreef:Ok Joop en Kroon maakt dan ook schoon

Scheutje Dreft erbij

Gaan we zien wanneer je nieuwe werkplaats klaar is en je naar de 300+ wil.

Re: Motor stuk
Geplaatst: 29 sep 2014 11:37
door Speedster4Fun
ALs je cilinderkop nog te gebruiken is kan dit interresant zijn.
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VX22 ... 6016.l4276
Re: Motor stuk
Geplaatst: 01 okt 2014 7:20
door hitman
Blokje gisteren opengegooid en overal brokstukken te vinden in het blok
in de carterpan aan de onderkant van onderblok
dit gaande van plastic tot metaal
Re: Motor stuk
Geplaatst: 01 okt 2014 7:56
door hitman
foto's brokstukken
Re: Motor stuk
Geplaatst: 01 okt 2014 8:01
door hitman
met speciale hulpstukken de pistons eruit halen