Max schreef: 02 okt 2020 22:01
Vandaag even geschrokken van de revisie kosten van de nitrons, zou op 1200 GBP komen

(Ze doen alleen nog full rebuild).
Voor ongeveer hetzelfde geld heb je ook een nieuwe set.
Nou heb ik momenteel de 450/550 setup en ik moet zeggen dat het me wel beviel tot zo ver, afgezien van de dikke klappen die er met de kleinste oneffenheden soms doorheen komen. Ik ben niet van plan veel circuit te rijden dus wellicht kan een klein tikje lichter geveerd ook wel. Iemand tips voor alternatieven voor sportief straat gebruik?
Is het trouwens een must om het spul naar Nitron UK zelf te sturen? Een lokale vering boer/specialist zou er misschien ook wel wat mee kunnen?
Vandaag eindelijk de nieuwe vering/schokbrekers getest. Ik heb gewoon een nieuwe speedster
Zelfs klinkerweggetjes kan ik nu redelijk comfortabel overheen
En al met al ben ik nu voor de helft van het geld klaar (t.o.v. Nitron UK)!
Heb er ook een setje nieuwe (ohlins) veren bij gekocht, achter bleken ze te lang waardoor ze tegen de carosserie aan zaten, maar deze heb ik om kunnen ruilen voor kortere. Verder heb ik vanwege minder veervoorspanning heb ik schroefdraad getapt in de stelringen om ze te borgen tegen verdraaiing.
Oude situatie zonder veervoorspanning, zie markering net boven stelring;
Nieuwe situatie met iets kortere veer;

En het zit op het randje, maar we hebben gecontroleerd dat de veer genoeg slag kan maken.