Zandvoort 2006
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Probeer anders 333 events. http://www.333events.nl
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Sorry, heb even niet mee zitten lezen.
Het probleem met vrij rijden is idd baanhuur. Als je daarvoor gaat betaal je in ieder geval op Zandvoort de hoofdprijs.
Het probleem is altijd een beetje dat je als rijder tussen servet en tafellaken zit. De meeste rijders kunnen eigenlijk heel aardig met de auto omgaan en weten eigenlijk best goed wat ze doen maar zijn nog niet op het punt dat je zegt... laten we eens een racelicentie gaan doen
Daarom is het lastig om een cursus te vinden die echt voor iedereen interessant is.
Wij hebben in de afgelopen jaren een paar keer 'drift en dwars' gedaan op Lelystad. Dat werd opgedeeld in twee banen. Een korte baan waar makkelijk in korte bochtjes gedrift kon worden en een lange baan waar je wat meer euhm.. ballen nodig had om hem geheel driftend af te leggen.
Er zijn daar ook mogelijkheden om bijvoorbeeld rem/uitwijk proeven e.d. te doen. Is zoiets misschien interessant? Zat in dezelfde prijsklasse en ik moet zeggen dat het wat interessanter was dan wat ik nu lees. (dit lijkt meer op de Marlboro experience, maar dan met je eigen auto en dat betekent veel HEEL veel wachttijd)
Als ik wat moet graven in het Lelystad verhaal moet je het maar ff zeggen.
Het probleem met vrij rijden is idd baanhuur. Als je daarvoor gaat betaal je in ieder geval op Zandvoort de hoofdprijs.
Het probleem is altijd een beetje dat je als rijder tussen servet en tafellaken zit. De meeste rijders kunnen eigenlijk heel aardig met de auto omgaan en weten eigenlijk best goed wat ze doen maar zijn nog niet op het punt dat je zegt... laten we eens een racelicentie gaan doen

Daarom is het lastig om een cursus te vinden die echt voor iedereen interessant is.
Wij hebben in de afgelopen jaren een paar keer 'drift en dwars' gedaan op Lelystad. Dat werd opgedeeld in twee banen. Een korte baan waar makkelijk in korte bochtjes gedrift kon worden en een lange baan waar je wat meer euhm.. ballen nodig had om hem geheel driftend af te leggen.
Er zijn daar ook mogelijkheden om bijvoorbeeld rem/uitwijk proeven e.d. te doen. Is zoiets misschien interessant? Zat in dezelfde prijsklasse en ik moet zeggen dat het wat interessanter was dan wat ik nu lees. (dit lijkt meer op de Marlboro experience, maar dan met je eigen auto en dat betekent veel HEEL veel wachttijd)
Als ik wat moet graven in het Lelystad verhaal moet je het maar ff zeggen.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Hallo Yvo,
Vorig jaar hebben we Lelystad gedaan. Ik vond het hartstikke leuk. Ze hadden ook een kort circuit voor ons gemaakt. De snelheid was niet zo hoor maar het was volop driften.
We zijn toen op de oude kleine cirkel geweest, ik weet dat de nieuwe grote spectaculairder is.
Ik zal ook bij 333Events informeren (tip van Piet)
Vorig jaar hebben we Lelystad gedaan. Ik vond het hartstikke leuk. Ze hadden ook een kort circuit voor ons gemaakt. De snelheid was niet zo hoor maar het was volop driften.
We zijn toen op de oude kleine cirkel geweest, ik weet dat de nieuwe grote spectaculairder is.
Ik zal ook bij 333Events informeren (tip van Piet)
Lotus Elise S2
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ik zal op zeer korte termijn even contact opnemen met mijn contacten op het TT-circuit van Assen; waarschijnlijk vandaag en anders uiterlijk morgenmiddag.
Dan kunnen we de offertes even tegen het licht houden. RacePlanet komt nu dus met een deel cursus en een deel vrij rijden tegen een totaal uurtarief voor het circuit van E 1025,- ... Lijkt mij al met al niet heel erg verkeerd, of ben ik nu de enige die positief is
SteV6
Dan kunnen we de offertes even tegen het licht houden. RacePlanet komt nu dus met een deel cursus en een deel vrij rijden tegen een totaal uurtarief voor het circuit van E 1025,- ... Lijkt mij al met al niet heel erg verkeerd, of ben ik nu de enige die positief is

SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Is goed.SteV6 schreef:Ik zal op zeer korte termijn even contact opnemen met mijn contacten op het TT-circuit van Assen; waarschijnlijk vandaag en anders uiterlijk morgenmiddag.
Dan kunnen we de offertes even tegen het licht houden. RacePlanet komt nu dus met een deel cursus en een deel vrij rijden tegen een totaal uurtarief voor het circuit van E 1025,- ... Lijkt mij al met al niet heel erg verkeerd, of ben ik nu de enige die positief is![]()
SteV6
Ik ben ook nog steeds positief! Een uurtje circuitrijden is behoorlijk vermoeiend.
We leggen even de opties naast elkaar. Het programma van Raceplanet (cursus en vrij rijden) heeft wel mijn voorkeur.
Voor alleen vrij rijden kan je beter naar de Nurnburgring. Kost € 15,- per rondje.
Lotus Elise S2
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Dat betwijfel ik H-J, Zandvoort of Assen kan je binnen 5-10 rondjes redelijk goed uit je hoofd leren. De NordSchleife is ruim 20 kilometer lang en kost enkele 10-tallen tot 100-den rondjes, en dan nog is het bijna onmogelijk om 1 ideale ronde, dus zonder foutjes, af te leggen.Hendrik-Jan schreef:Voor alleen vrij rijden kan je beter naar de Nurnburgring. Kost € 15,- per rondje.
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo