Pagina 31 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 06 nov 2014 16:52
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 06 nov 2014 18:54
door tibby
Alles opt gemakske. Zeker niet de boel forceren. Zo'n 2 de ombouw zie ik (financieel en wachtperiode) niet meer zitten. :wacko:
Jij moet echt wel engelengeduld hebben.... :P
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 10 nov 2014 16:28
door alain
Wat je ook doet Dre er zullen er altijd zijn die sneller zijn.

Kijk maar naar dit filmpje:

0- 333 km/h in minder dan 5 sec !

https://m.youtube.com/watch?v=WREyAicJXkM


Aandrijving neemt precies niet zoveel plaats in, kunnen we dat niet monteren op onze Speedster?
Moet wel lachen zijn bij een rood licht sprintje!

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 10 nov 2014 18:50
door tibby
Maakt niet uit of er sneller zijn..... Zolang ik meer pk dan Vauxhall heb ist goe. :P (grapje he Stefano! Weet toch dat jij me er binnen enkele seconden vanaf rijdt)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 30 nov 2014 15:13
door tibby
Laatste maal olie/filter gezet. Luchtfilter element gekuist. Alles nog eens gecontroleerd op lekkages. Geen drup of gezweet nergens te vinden :thumbup:
Motorblok heeft nu 2100 km op de teller gereden waarvan de laatste dikke 500 km tot begrenzing (4000 tr/min) doorgetrokken.

Alleen m'n vers gepoederlakte RH velgen (die trouwens in het zwart WEL mooi zijn :yes: ) hebben 1 spacer (vd achtervelg) waarvan 1 schroefdraad stuk is :evil:
Dus weer met die oem NA velgen op pad :(

Morgenvroeg om 4 uur op en naar V max Borken waar Frank mij trouwens opwacht :thumbsup:

Volgend berichtje zal dus (hopelijk) een 400+ pk grafiekje zijn 8)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 30 nov 2014 17:26
door sooike
Allee, da zal morgen de moeite worden daar bij Markus.

Als dat maar goed komt op die standaardbandjes met 400pk op de rollen :lol:
Toen ik daar enkele jaren geleden was, stond er een uitgeklede Spexige, was leuk die eens grondig te inspecteren :D

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 30 nov 2014 18:23
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 30 nov 2014 18:25
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 dec 2014 17:10
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 dec 2014 18:40
door tibby
' s Morgens kwart na 7 gearriveerd (Frank ook)

Afbeelding

Wakker worden met m'n Golden Power :lol:

Afbeelding

Wat Tuning meuk....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een oude bekende.....

Afbeelding

Afbeelding

Het grote moment....

Afbeelding

Resultaat: max 330pk..... :(

Map sensor / Blow off aangepakt (Frank de map en ik de blow off)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Final run

Afbeelding

resultaat:


Afbeelding

Restricties die er nog in zitten: luchtfilter is te klein voor dit soort vermogen en de wagen staat op safe qua programmering. Ook de blow off moet er vanaf. Moet een gesloten systeem worden.

Testrit naar huis. Niet verantwoord op oem achterbanden.... tractiecontrole is een must. 160 afdrukken en gelijk ne gek naar de 240 (verder durfde ik niet)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 dec 2014 19:19
door Daan
Hey Andre,

allereerst goed om te lezen dat je nu kan knallen :twisted: :twisted: :twisted: Zal een beest zijn ja.
Ik ben wel benieuwd naar de turbo specs eerlijk gezegd. De dyno laat zien dat ie bij 6000 toeren eigenlijk de brui er aan geeft (of filter?). Normaliter zou een 400pk turbo juist doortrekken tot redline.

Hoeveel pk op de wielen? Misschien nog eens een driftbox meting doen met? Las dat speedsters wat minder pk's op de dyno gaven ivm beperkte luchtaanvoer ??

Wordt iig motorrijders pesten lol :yes:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 02 dec 2014 4:37
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 02 dec 2014 11:21
door tibby
Hoi Daan,

Ik denk dat we met z'n allen (Marcus, Frank,ik) gehoopt hadden dat er meer uit kwam. Charger is de nieuwe k16 hybrid versie van Vmax (staat hier enkele pagina's terug beschreven). Als ik echt wou kwam er 400 uit, maar dan zat hij tegen het pingelen/kloppen af. Liever safe dan sorry. Als ik er andere benzine (Aral 102) had ingedaan waren de 400 pk's er.

Die luchtfilter van mij is veel te klein. Die is niet groter dan vuist bij wijze van spreken... :cry:

Hier een voorbeeld hoe groot hij is:

http://www.sandtler24.de/x-air/b1-dynam ... 60423.html (versie met 100 inlaat en 80 uitlaat)


De grootte die bvb Green air voorschrijft (op de hitman staat de XL twister)

http://www.bps-racing.com/kit-twister-x ... 50-ch.html


Maargoed 376 of 400 voel je niet .....

Vond het wel goed, 10 seconden voor de laatste run zei ik tegen Frank: MET 399 BEN IK NIET TEVREDEN HE! :lol:


@ Herman: Oem gasklep staat er inderdaad nog op. Een grotere LMM was ook een must zei Marcus (heb een 80mm)
Intake temperatuur was zeeeeeer goed zei Marcus. Moet je even navragen aan hem.
Ben zeker meer dan tevreden over de set up. Het verschil met de 324 set up is zeer duidelijk. De wagen is een gevaarte geworden :yes: :P


grtz




@

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 02 dec 2014 11:49
door Exmantaa
Die aftermarket cone filters zijn alleen niet al te best.
Nev op VX forum experimenteerde op zijn Turbo VX (~450ps) met 2 OEM papierfilters naast elkaar, want voldoende doorlaat gaf.

Hou je 'm wel op de weg met zo'n koppelcurve??

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 02 dec 2014 13:08
door the-duke
Mooi resultaat en relatief makkelijk nog een paar restricties weg te halen :thumbup:

Zoals Exmantaa zegt: met de koppelkromme lijkt het me erg oppassen met een Speedster.. (geen probleem met voorwielaangedreven auto, maar met zo een kort achterwielaangedreven wagentje: risky)

Wellicht is het een idee om b.v. met een elektronische turbodrukregelaar, te proberen koppelcurve enigszins gelijk op te laten lopen met de vermogenscurve, want anders gaat ie je toch een keer verassen ben ik bang..

Gr,
The Duke