Pagina 37 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 28 jan 2015 14:27
door tibby
ja lap :bag:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 13 feb 2015 1:16
door tibby
tibby schreef:Afbeelding

Lambda sensor 2 als ik het goed begrijp??
Normaal dus ivm een sportcat....

grtz

Even vermelden wat de foutcodering gaf. Lambda sensor stond niet 100% vast. Marcus had deze losgedraaid ivm programmeren.
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 9:04
door Weazle
Tibby heb jij nog de waterwegen van de cilinderbussen laten verstevigen ik meen boven de 400pk moet dit gedaan worden. Vanwege de scheuren in de cilinderwand van de z20leh blokken.

Afbeelding

this is what iv done and found to work for me.

leh engine for 400bhp. u will just need some rods and have your leh piston machined down to a lower compresion.

leh engine for 450bhp.set off rods and with leh pistons machined down and u will need your water works wedged. the head can do with porting harder vavle springs and some cams but thats up to u.

leh engine 500bhp. set off rods, good pistons, water works,frozeen crank and block. for the head its the same as the last one.

leh engine 600bhp. arrow rods for me mahle piston with some custom works done to them,frozeen crank and block.water works wedged the block fully from top to bottom, custom griddel made from billet steel, custom work done to the oe oil pump. heads work the same but i used custom vavles and cams fully ported.

u will need new gaskets and arp bolts on all the builds.

u can also have piston seleves put in but i woulded. i some done to mines and i found that when the engine heats up the block can crack behind the seleves and let water in thge oil chamber.

these are the specs iv had my engine build to.

the pic above show what happens to your engine when running over 400bhp with no water works done to it.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 11:43
door tibby
Hey Weazle.
Het versterken van de waterkanalen heb ik inderdaad niet laten doen. Wel goed om te weten (voor later mss). Persoonlijk dacht ik dat een z20leh met drijfstangen wel een max had van 450pk. Maargoed, beter safe then sorry :yes:
Aangezien ik 'maar ' 376 pk heb val ik in een veilige zone nog voor het blok. Mijn eenigste doel wat ik er nog mee heb (voorlopig) is wat restricties weghalen eruit... Porsche gasklep (zoals Herman),betere chargecooling buizen van een grotere diameter,90mm maf ,betere groter filter (weet wel niet waar ik die nog moet gaan steken), nieuwe afstelling bij Vmax en hopelijk heb ik dan WEL 400pk :mrgreen:
Met 400pk zit ik dus nog steeds safe met m'n blok dus.

Later als ik de speedster nog heb en ik terug centen heb durf ik er wel eens mee verder gaan. Dan zal deze post van jou wel nuttig worden :yes:
Momenteel vind ik die 376 wel genoeg voor de openbare weg (mss op circuit dat je er meer nodig hebt)

Eerst die rode sc wat Hitman anabolen geven :twisted:

Afbeelding

Nog veel succes met je opbouw en als ie af is wil ik wel een rondje meerijden ermee 8)
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 12:08
door Weazle
De drijftstangen van de leh houden maar 300pk maxx 320 :bangin:

De zuigers van de lehh kunnen 650 hebben.
Lehh drijfstangen 300-320maxxxxxxxxxx
blok zonder waterways 390-400 max

Kwestie van tijd voor je blok kan weg gooien met de orginele drijfstangen deze zijn namelijk niet anders dan een let 100% en zuigers erbij :shock:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 12:16
door tibby
Bedoelde een z20leh met andere drijfstangen erin . :oops:
Heb deze zitten erin...

http://www.fcp-engineering.com/h-beam-s ... 20ler.html

Afbeelding

Blok van mij heeft ook een dikkere koppakking,nokken en andere klepveren.

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 12:18
door tibby
Hier is een linkje van m'n leh drijfstangen , ...

viewtopic.php?f=13&t=6376

kopen ? :lol:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 12:25
door Weazle
Ik schrok all :bangin:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 12:29
door tibby
Dan had ik evengoed dat z20let blok kunnen laten zitten he :lol:
Wat ik ook lees bij je post is de kop te bewerken voor boven de 400 pk? Ben ik ook al enkele keren tegen gekomen....
Mss dat ik dit ook nog eens laat doen door Hitman. Zodat ik het voledige potentiaal uit de charger kan halen.
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 15:28
door tibby
Grafiekje gevonden van een andere upgrade 420 pk lader....
Lijkt toch dat ik met een restrictie zit bij mij :?

andere lader k16

Afbeelding

mijn k16 lader

Afbeelding

grafiek k16 vs k16 betreft beide upgrade 420 ps versies...

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt bij mij dat er vanaf een 6000 tr/min niet gegoeg meer gegeven wordt...
Dus....Eens kijken wat we kunnen doen ermee :yes: (later)

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 feb 2015 18:43
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 feb 2015 16:00
door tibby
Hey Herman. Standaard gasklephuis heb ik. :(

Dacht deze te vervangen door een Porsche boxter 3.2 gasklep Bosch 99760511501

Afbeelding

Of m'n eigen gasklep te laten bewerken door KT Farzeughtechnik.

Afbeelding

Beide komen dan op 70mm uit. (bewerkte 66mm)

Welke klep heb jij?

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 feb 2015 17:55
door Herman
Deleted

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 feb 2015 18:09
door tibby
Beter effe zoekfunctie gebruikt......

viewtopic.php?f=14&t=6120

:bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Ga gewoon m'n eigen laten porten denk ik. Terug plug'n play erin....

Toch bedankt Herman :P

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 feb 2015 18:15
door Herman
Deleted