Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Bedoelt gij Kriekels met z'n i8 ?
Nee, was een grijze met z platen erop in de buurt van St truiden / Nieuwerkerken.
grtz
Nee, was een grijze met z platen erop in de buurt van St truiden / Nieuwerkerken.
grtz
captain slow
Vies volk kent vies volk hevauxhall schreef:welke i8 was dat? kleur?
Ik ken iemand met een i8
Is van diepenbeek

captain slow
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
ja die ja
je moet niet knap zijn om een snelle auto te hebben.

"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
Dan is mijn speedster wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snelvauxhall schreef:ja die ja

captain slow
M'n recirculation setje binnen. Gedaan met dat geflutter
Alles aangekocht via deze mannen, bezoekje waard....

Aansluitingen

Gekozen voor de Synapse synchronic valve. Volledig instelbaar. Ook een van de snelste in z'n categorie

Aansluittingmodus

(Push AB voor mij dus)
Aangepaste veer voor snel opspoelende turbo's (alle info via de Evo mannen gekregen
)

Nu nog plaatsen
grtz

Alles aangekocht via deze mannen, bezoekje waard....

Aansluitingen

Gekozen voor de Synapse synchronic valve. Volledig instelbaar. Ook een van de snelste in z'n categorie

Aansluittingmodus

(Push AB voor mij dus)
Aangepaste veer voor snel opspoelende turbo's (alle info via de Evo mannen gekregen

Nu nog plaatsen

grtz
captain slow
Hoi,
Info gevraagd
Maakt het iets uit als ik de recirc valve ablaasroute direct achter de LMM aansluit? Of gaat de LMM tijdens het afblazen verkeerde waardes lezen?
grtz
Info gevraagd

Maakt het iets uit als ik de recirc valve ablaasroute direct achter de LMM aansluit? Of gaat de LMM tijdens het afblazen verkeerde waardes lezen?
grtz
captain slow
- Daan
Bij een recirc moet je de lucht achter de maf terug blazen. Het is namelijk gemeten lucht en die wil je terug in je blok hebben voor de optimale verbranding.
Als je voor de maf terug blaast loop je nog steeds rijk (vlammen) bij het overschakelen omdat je verbranding op dat moment zuurstof mist (gaat nu weer je inlaat traject in...).
Succes
Als je voor de maf terug blaast loop je nog steeds rijk (vlammen) bij het overschakelen omdat je verbranding op dat moment zuurstof mist (gaat nu weer je inlaat traject in...).
Succes
Opel Speedster 2.2 Turbo
Klopt allemaal, maar ik heb bang als de recirc afblaast de lucht in tegenovergestelde richting gaat (dus richting LMM en filter in plaats van turbo).
grtz
grtz
captain slow

Beste plaats voor de recirc outlet is volledig rechts van de intake aan het hitteschild (wat mijn plan ook was)
Ik wou de recirc outlet volledig links dus naast de LMM willen plaatsen, maar ik denk dat dit probleen geeft.....Het klusje was anders wel op 5 min geklaard

captain slow
- Daan
Op het moment dat je bov afblaast is je gasklep dicht maar heb je nog steeds ca. -0,8 bar vacuum in je inlaat. Je lucht wordt dus nog steeds in je manifold gezogen voor je stationair.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gisteren drukke dag gehad ermee. Frank Janssens niet met rust gelaten gehad , nogmaals TOP kerel. Iedereen met een z20let raad ik hem echt aan
Ook Cs van het Duits forum bedankt (ong. zelfde set up)
Het blijkt dat de Bosch LMM ook waardes meet in tegenovergestelde richting. Dus afblazen juist achter de LMM is niet goed. Ook de LMM dient zo ver mogelijk van de turbo geplaatst te zijn.
Hier is mijn proefopstelling. Alles werkt naar behoren. Flutter is bijna weg , moet het zachter veertje ernog insteken. Dat ding blaast nog steed af gelijk ne gek. Open of gesloten systeem , maakt geen ballen uit.

Vandaag fine tuning en alles dus wat mooier afwerken, en mijn bloed afvegen

Ook Cs van het Duits forum bedankt (ong. zelfde set up)
Het blijkt dat de Bosch LMM ook waardes meet in tegenovergestelde richting. Dus afblazen juist achter de LMM is niet goed. Ook de LMM dient zo ver mogelijk van de turbo geplaatst te zijn.
Hier is mijn proefopstelling. Alles werkt naar behoren. Flutter is bijna weg , moet het zachter veertje ernog insteken. Dat ding blaast nog steed af gelijk ne gek. Open of gesloten systeem , maakt geen ballen uit.

Vandaag fine tuning en alles dus wat mooier afwerken, en mijn bloed afvegen

Laatst gewijzigd door tibby op 18 mei 2015 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Vandaag nog wat verder geprult ermee.

[*] SPEEDSTER RIJDT FANTASTISCH NU, BRUUT WANNEER IK WIL EN GEZAPIG ALS HET MOET MET 1 MINIEM FLUTTERTJE
Wat dient men te doen ALTIJD met een dumpvalve handleiding.........DE VUILBAK INSMIJTEN!!!!!
Wagen gereset en een 50 km rustig ingereden zoals de OBD mannen doen. Alle toerentallen eens afgaan en het boeltje laten werken.
Zorap ik kan heb ik een afspraak met enkele leden om hun gedacht erover te laten posten
grtz
[*] ook aan Frank gevraagd voor een grotere turbo

[*] SPEEDSTER RIJDT FANTASTISCH NU, BRUUT WANNEER IK WIL EN GEZAPIG ALS HET MOET MET 1 MINIEM FLUTTERTJE
Wat dient men te doen ALTIJD met een dumpvalve handleiding.........DE VUILBAK INSMIJTEN!!!!!
Wagen gereset en een 50 km rustig ingereden zoals de OBD mannen doen. Alle toerentallen eens afgaan en het boeltje laten werken.
Zorap ik kan heb ik een afspraak met enkele leden om hun gedacht erover te laten posten

grtz
[*] ook aan Frank gevraagd voor een grotere turbo
captain slow
- timmyboy55
- Contacteer:
Ik wil ook graag m'n luier volschijten in jou auto Dre