Pagina 5 van 6
opel gt
Geplaatst: 23 mar 2006 10:55
door Pipo
260 PK

Niet slecht. Zouden we niet gewoon de motor-CPU van de GT in onze Turbo kunnen monteren ipv de onze te herprogrammeren?
Geplaatst: 23 mar 2006 11:15
door jans
Er is zoveel anders aan die motor, dat je hem kompleet zou moeten overbouwen.
nieuw zijn o.a. Gesmede zuigers , stalen drijfstangen, olie gekoelde zuigers,gekoelde in en uitlaat kleppen,andere direktere inspuiting, andere compressie verhouding,andere turbo,ander kop. enz.
Geplaatst: 23 mar 2006 11:15
door marcel85
alleen weer die zilveren raamlijst

Geplaatst: 23 mar 2006 12:01
door Pipo
jans schreef:Er is zoveel anders aan die motor, dat je hem kompleet zou moeten overbouwen.
Hmm. Dat is natuurlijk ook een optie zou de huidige motor de geest geven. Het motorblok zelf kan uiterlijk niet zoveel verschillen. Waarschijnlijk zul je vanwege plaatsbeperkingen wel enkele zaken moeten overbouwen. (bv inlaat- en uitlaatcollector)
Geplaatst: 23 mar 2006 17:08
door Maarten
Eh, het motorblok zelf is van alu in tegenstelling tot dat van de speedster turbo. Dus ook dat verschilt behoorlijk lijkt mij.
Geplaatst: 23 mar 2006 17:12
door jans
de kop alleen is van alu.
Geplaatst: 23 mar 2006 17:15
door Maarten
de kop van de speedster is van alu en het blok is toch Gietijzer?
Van de GT is naast de kop ook het blok van alu neem ik aan.
Ze zullen toch niet serieus terug gaan naar een gietijzeren blok....?!?!
Geplaatst: 23 mar 2006 17:19
door jans
Hmm '' zover ik weet wordt er alléén gepraat over een alu kop.
dus we wachten af.
Geplaatst: 23 mar 2006 17:24
door Maarten
Maar de huidige 2.0 T in de astra (en consorten) heeft toch het zelfde onderblok als de Saab en die is van alu. Dus de opvolger met directe inspuiting zal dat zeker ook zijn lijkt mij.
Maar we zullen het wel zien als de eerste bij jou afgeleverd wordt. Of gaat die rechtstreeks naar V-max voor een adrenaline kuur?

Geplaatst: 23 mar 2006 17:30
door jans
Laat hem maar gelijk bij Vmax afleveren
hij had er wel iets speciaals voor in petto

Geplaatst: 24 mar 2006 14:50
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Volgens de Telegraaf gaat de auto in NL ca € 40.000,- kosten.
EUhh in België € 29.900.
http://www.auto55.be/content/page.php?id=5664
Geplaatst: 24 mar 2006 15:03
door Maik
Alleen jammer dat je er daar meer dan 2500euro belasting per jaar voor moet betalen.... (toch, zuiderburen? of was dat éénmalig?)
Geplaatst: 24 mar 2006 16:38
door TorBeest
Ja éénmalige inverkeerstelling, dus telkens bij herinschrijving..
Verkeersbelasting per jaar hangt af van de "fiscale pk's"
zie:
http://www.auto55.be/statical/verkeersbelasting.php
260pk is iets van 19 a 20 fpk? denk ik
Dus 5000 euro inschrijving en 1500 euro per jaar... als ik goed redeneer
O ja dan moet je de auto nog verzekeren...
tof hé?
Lang leve lichte auto's die met een kleine motor ook mooie prestaties neerzetten

Geplaatst: 24 mar 2006 16:41
door patje
geen 2500€ maar 5000€

omdat hij meer dan 211 pk heeft deze taks is niet jaarlijks maar eenmalig bij inverkeerstelling

ook als je hem dan verkoop moet de nieuwe eigenaar terug zo een bedrag ophoesten zij het dan wat minder (hoe ouder hij dan is hoe minder bv 10j=1487€)
De jaarlijkse wegentaks zal iets van een 340€ zijn!
groetjes patje
Geplaatst: 24 mar 2006 16:42
door Marcel
Hoe berekenen ze die fiscale pk's.
als een auto dus 10 verschillende eigenaren heeft gehad lacht de belasting zich een ongeluk.