S/C versus trottlebodies

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

LOL @ jans

Omdat Kronenburg in principe de hele motor al ontwikkeld heeft lijkt mij dat de risico's klein zijn. Het moet alleen passend gemaakt worden... Software lijkt mij ook geen probleem, de basis is er al in de race auto, desnoods zetten ze die hele computer over :?:
Afbeelding
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

jans schreef:breek me de bek niet open over prijzen geld bij Dammen.
vorige week éérste geworden, had de aanhanger al achter de Astra gehangen, maar één hele droge worst was alles.
Afbeelding
Jan je kan ook beter Schaken, dan win je een zak Chips.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

ben je nou nog niet aan het werk :?: Martin
Afbeelding
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

jans schreef:ben je nou nog niet aan het werk :?: Martin
Afbeelding
Ik mag morgen weer, dan moet ik naar Raalte :?: :?: Ken jij dat Jan :?:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ja'' daar staat het grootste gekkenhuis van het land 8)
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

jans schreef:Ja'' daar staat het grootste gekkenhuis van het land 8)
Dan hoop ik dat ik nog mee kan naar Frankrijk :?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Even terugkomend op de TB-set van Kronenburg, weet er al iemand wat er precies alleem veranderd moet worden aan de motor?
Dus:
-TB's
-ECU
-uitlaatspruitstuk
-uitlaat (maar welke?)
-nokkenassen?
-andere compressieverhouding?
-nog iets anders?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Past Kronenburg de originele ECU aan of wordt KMS ingebouwd. Als KMS wordt ingebouwd moeten er een aantal extra sensoren worden ingebouwd en komt er een nieuwe/extra kabelboom in de auto. Een vriend van me reed met het KMS in zijn Corsa, 2.0l 16v met race-injectie... 210pk!!! Hij was zéér tevreden over het systeem.

KMS
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Rik, dit wist Stephan ons te vertellen op de vorige pagina:
Wie heeft intresse in een N/A (2.2i) ombouw met 200pk met trottlebodies, in- en uitlaatspruitstuk met metaalkatalisator en vrij programmerbare ECU voor € 4500,- (zonder TÜV) ???
Volgens mij gaat alleen de ECU er dan uit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Sorry Maik, had niet helemaal mee gekregen dat de TB-set van Kronenburg en HiTec dezelfde zijn :oops:

Of het alleen de ECU is die ze vervangen...? Weet dat er bij de eerder genoemde Corsa een volledig nieuwe kabelboom gemonteerd moest worden :?
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Tot op heden heb ik nog geen nieuwe informatie gevonden en/of gekregen via het Duitse forum c.q. HiTec.

Nog even geduld Steven.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Steven :?: :!: Hoe durf je! (ik heb een nieuwe avatar, voor de chronisch bijzienden....) :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ach, al die rode karretjes ... ze lijken allemaal op elkaar. Zwarte accenten, zwarte of in ieder geval donkere wielen. En de eigenaars zijn stuk voor stuk verblind door narcistische trekjes 8)

Maar sorry Maik, het zal niet meer gebeuren :oops: !

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik geen extra informatie gekregen. Daarnaast heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij de TB-route. Op oudere blokken (zoals de GSi-tjes) is het prachtig, maar de 2.2 blinkt nou niet uit in software-compabiliteit en daardoor zouden de TB's wel eens veel minder betrouwbaar kunnen uitpakken dan de bewezen (!) betrouwbaarheid van de HiTec-compressor.

En dat doet me opeens weer aan Jurgen denken. Hoe staat het met jouw Delta-compressor? Probleemloos en ben je zelf nog steeds tevreden?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je hebt wel een beetje gelijk Stephan, maar in dit geval mag je toch ook wel wat verwachten van de kundigheid van Kronenburg, ook op andere fora hoor je niets dan goeds over dat bedrijf.
En ik ben nog steeds benieuwd naar het engelse TB systeem wat ook niet door de minste ontwikkelt wordt :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Ik heb zo'n compressor van dichtbij mogen beluisteren.
Dat geluid! Het lijkt wel een naaimachine ipv een auto.
:oops:

Toch maar die turbo, wanneer de TB ook nog niet echt bewezen fijn zijn?
:twisted:
Speedster T #5002
Plaats reactie