Pagina 5 van 6

Geplaatst: 09 apr 2005 13:20
door Piet
Ik begin nu erg benieuwd te worden. Hopelijk hoef ik niet al te lang meer te wachten voordat ik mijn uitlaat krijg.

Is er zo.

Geplaatst: 09 apr 2005 14:32
door damnedt
De uitlaat is er zo, ze zijn snel met leveren.
Verder nu een vol geluid en vanaf 3500 a 4000 toeren wat meer trekkracht en geluid gaat ook over in "snerpen".
Bij loslaten gas wat napruttelen. Is niet vreemd want je kijkt zo via de 2 gaten in de uitlaat.

Tip voor de kriksteunen. Na plaatsen afstand tussen middelpunt en naastgelegen boutje bodemplaat (zit in een lijn) opmeten is ongeveer 6,75 cm. Kun je na plaatsen bodemplaat mooi het midden bepalen van de steunbus. Verder heb ik een ronding (juiste diameter) geknipt uit zwarte scotch 3m antislipfolie welke ik op het juiste punt ga plakken. Is gemakkelijk voor later.

Geplaatst: 13 apr 2005 5:46
door jans
Sport uitlaat! Of reet uitlaat :shock:
Volgens mij géén Milltek
jans

Geplaatst: 13 apr 2005 16:37
door speedster
jans schreef:Sport uitlaat! Of reet uitlaat :shock:
Volgens mij géén Milltek
jans
Toen was je al gek van tunen Jans.

Hoeveel pk of stuwkracht had je toen. Jong geleerd .............. :wink:

Milltek

Geplaatst: 11 jun 2005 8:18
door jans
Hi
Ga straks naar EPS om de uilaat aan te passen.eea wordt vergroot, en we gaan ter plekke kijken wat er mogelijk is.Als het klaar is wordt hier een geluids filmpje van gemaakt.

jans

Geplaatst: 25 sep 2005 7:46
door Maik
Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...

ook goedemorgen

Geplaatst: 25 sep 2005 7:55
door linne150
Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert :)

Geplaatst: 25 sep 2005 7:56
door jans
Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...

Zeg Maik Belang in een Turbo :shock:
Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
Heb zelf alleen de einddemper van milltek. De rest paste toch niet i.v.m. de 70 mm en andere turbo aansluiting.

Re: ook goedemorgen

Geplaatst: 25 sep 2005 8:02
door Maik
linne150 schreef:Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert :)
:oops: :oops:
stickers vergeten... :oops: :oops:

Dat l*lijzer moet ik wel terughebben inderdaad, dus zet de cola maar koud.
En nee, dat was alleen de einddemper, maar ik ben aan het twijfelen om maar gelijk de hele lijn te nemen :wink:

jans schreef:Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
Bedankt Jans!

Geplaatst: 25 sep 2005 8:22
door linne150
als je alles op dezelfde financ. voorwaarde kan kopen zou ik het lekker doen je kan het maar vast in je tas hebben.Ga je nog iets leuks doen behalve inpakken?Ik ga naar A`dam bij OGER hebben ze een TVR staan en wat Italianen uit mijn vak richting.Het moet natuurlijk wel droog blijven heb me de hele week scheel staan poetsen. :lol: :lol: :lol: :lol: Volgende keer moeten ze Belgie eerst aanvegen.Zou het mogen deze onzin denk jii??? zie je Wilbert

Geplaatst: 25 sep 2005 8:45
door Maik
Tuurlijk wel, het eerste gedeelte van je post was namelijk ONtopic :wink:

Ik twijfel omdat ik later waarschijnlijk ook een ander uitlaatspruitstuk wil hebben, maar die gaat dan waarschijnlijk niet zomaar op de middenpijp passen omdat de routing heel anders zal lopen...

M.

Geplaatst: 25 sep 2005 9:17
door markv
Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...
Voor zover ik weet loopt de volledige miltek setup vanaf het stadaard spruitstuk. Dus dat betekend dat je dan de pre kat kwijt bent. En ik dacht dat je dan ook een 200cell hoofd kat kreeg.

Prekat zit erg dicht bij het uitlaatspruitstuk om te zorgen dat hij zo snel mogelijik op temperatuur is en dus al werkt voordat de hoofdkat warm is. Nadeel is dat tegen de tijd dat de hoofdkat op temperatuur is de precat niks meer doet behalve de uitlaatgassen in de weg zitten.
Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.

Mark

Geplaatst: 25 sep 2005 10:40
door Maik
markv schreef: Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.

Mark
Goed gegokt! :thumbup:

Ik zie hier inderdaad een gewone flensaansluiting voor op het spruitstuk, dus ook dat klopte Mark.

Milltek voor de 2.2:
Afbeelding

Geplaatst: 27 sep 2005 10:08
door Maarten
inderdaad de precat verdwijnt en de hoofdcat wordt vervangen door een 400 cells of 200 cells exemplaar. (400 bij mij en dat is al een stuk opener als de standaard cat)

Maarten

Geplaatst: 17 aug 2006 19:06
door koenvw
Moet men de originele beugels opnieuw gebruiken om de demper vast te zetten, of hangen die aan de nieuwe Milltek uitlaat...