Pagina 5 van 8
Geplaatst: 16 okt 2006 10:09
door Piet
Rotax schreef:Zat de kots dan ook aan de buitenkant?! Dacht dat ik het keurig in de helm had gehouden
PS: nog bedankt voor het lenen van je helm, Piet

Mmm.

Geplaatst: 16 okt 2006 11:02
door Rotax
Hehehe, ben niet over mijn nek gegaan hoor, maar echt comfortabel zat ik ook niet

Geplaatst: 16 okt 2006 17:09
door YvoTuk
Geplaatst: 16 okt 2006 17:17
door Piet
Waarom denkt iedereen de laatste tijd dat zijn auto in de fik kan gaan. Heb ik iets gemist?
Voor de mensen die de link niet kunnen volgen, er word een brandblusser aangeboden.
Geplaatst: 16 okt 2006 17:29
door Maik
Te laat, ik heb er pas al 1 gekocht (maar niet de Sparco)

Geplaatst: 16 okt 2006 17:40
door Maik
De rode Elise die later op de dag in aanraking met een bandenmuur kwam

, is toch weer aardig snel opgelapt!
Ik zag hem gisteren weer vrolijk rondjes rijden op de Nordschleife, met rode duct tape op de body en waarschijnlijk een nieuwe spoorstang
http://images2.fotopic.net/?iid=yjwkzl& ... noresize=1
Geplaatst: 16 okt 2006 17:45
door Rotax
Dacht dat bij brandende Loti en Speedsters het algemeen beleid was om heel hard weg te rennen? Of wordt het verhaal anders met niet-aggresieve brandblussers?
Geplaatst: 16 okt 2006 17:50
door Piet
Maik schreef:De rode Elise die later op de dag in aanraking met een bandenmuur kwam

, is toch weer aardig snel opgelapt!
Ik zag hem gisteren weer vrolijk rondjes rijden op de Nordschleife, met rode duct tape op de body en waarschijnlijk een nieuwe spoorstang
http://images2.fotopic.net/?iid=yjwkzl& ... noresize=1
Het is wel een link van lik mijn vestje.
Die andere is weer terug in Engeland.
Geplaatst: 16 okt 2006 17:57
door Piet
Rotax schreef:Dacht dat bij brandende Loti en Speedsters het algemeen beleid was om heel hard weg te rennen? Of wordt het verhaal anders met niet-aggresieve brandblussers?
Ligt er aan wie zijn auto in de fik staat.

Geplaatst: 16 okt 2006 18:06
door Maik
In eerste instantie is het alleen om jezelf om iemand anders te redden, niet de auto. Daarnaast kan je het dus wel overwegen te gebruiken op een auto als het niet dat aggresieve poederspul is.
Maar op een circuit zou ik altijd IETS gebruiken mocht er fik onstaan, je auto is dan namelijk niet verzekerd en kan je dan sowieso naar je centen fluiten!

Geplaatst: 16 okt 2006 22:20
door Rotax
Het is wel een link van lik mijn vestje.
Even de link kopieeren en in een nieuw venster plakken

Geplaatst: 16 okt 2006 22:23
door Rotax
In eerste instantie is het alleen om jezelf om iemand anders te redden, niet de auto.
Tja, dat is wel een goede reden om er 1 te hebben natuurlijk.
Geplaatst: 17 okt 2006 5:31
door Dominique
Onze instructrice blijkt zelf een race-tante te zijn
Katie
Geplaatst: 17 okt 2006 6:38
door YvoTuk
Maik heeft het inderdaad bij het rechte eind... In eerste instantie is een blusser bedoeld als persoonlijke bescherming.
Ik denk niet dat iemand er vanuit gaat dat een Elise of Speedster spontaan in de fik vliegt. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt. Laten we zeggen, bij LOT vliegt er ongeveer 2 tot 3 keer per jaar een auto in de fik. Als dat een brandje is in de motorruimte kan je vaak uitstappen en jezelf in veiligheid brengen. Als het een losgeschoten benzineleiding wil je graag erg snel weg zijn. Maar als je dan eerst nog even in de ankers moet om te stoppen, je gordels los moet maken etc loop je het risico dat de zooi over je heen komt zetten = niet fijn
Deze blussertjes hebben twee belangrijke voordelen: ze werken gedurende 51 seconden (waar een normale 1kg poederblusser 10 seconden werkt(!)) en hij laat geen troep achter. Als er dus bijvoorbeeld sprake is van een dynamobrandje of zo kan je met zo'n ding veilig de brand blussen zonder het risico dat er binnen een half jaar gaten in de motor vallen van de poedertroep die achtergebleven is.
Geplaatst: 17 okt 2006 6:55
door Piet
Dominique schreef:Onze instructrice blijkt zelf een race-tante te zijn
Katie
En getrouwd met een race meneer.