Pagina 5 van 5
Geplaatst: 04 feb 2010 20:33
door Richard
Ik heb toen wel de gehele motor eruit getakelt!
Volgens mij kan het niet eens met de motor er nog in.
Geplaatst: 04 feb 2010 20:50
door Arno
Kan als het goed is wel met de motor in de auto via de onderkant/zijkant.
Alleen zullen wel de meeste motorsteunen los/weg moeten om de zaak wat te kunnen laten zakken aan de versnellingsbak kant.
Aandrijfassen uit bak, onderste wishbone er af (en fusee) met aandrijfas.
Dan zou de bak er schuin af kunnen onder de ruimte tussen chassis en achtersubframe..
Er weer op zetten is meestal groter probleem, want als hij niet precies recht op de priseas zit, dan wil hij er niet goed overheen. Gezellig met een bak met een leuk gewicht 'stoeien'...
Vandaar dat de optie van 'clam er af' en 'motor er uit' uiteindelijk nog wel eens makkelijker en sneller kan zijn als je de ruimte en spullen hebt.
Zelf een paar keer de koppeling op een Porsche 924 gedaan.. Da's nog 'eenvoudig' wegens motor voorin en versnellingsbak achterin. Blijft echter een pokke-klus...
Bye, Arno.
Geplaatst: 04 feb 2010 20:56
door Maik
Oke.... klinkt als een klusje die ik dan maar gelijk doe met het weghalen van de balansassen, dan gaat het blok er toch uit.
Geplaatst: 05 feb 2010 15:56
door Maarten
Geplaatst: 06 feb 2010 9:33
door Elise
Als ik een tip mag geven, probeer ergens een oude prise-as op de kop te tikken om de boel te centreren.
Heb je de boel niet goed gecentreerd dan kan het idd een drama zijn om de bak er weer op te krijgen, zit de boel wel goed gecentreerd valt dat meestal wel mee.