Struikrovers

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

hahaha... ja, dat heb ik ook een keer meegemaakt!

Sta bij een kruising te wachten, opa komt op zijn fietsje aankachelen en flikkert bij het aanschouwen van mijn auto van zijn fiets. Let wel, Hij heeft me niet eens geraakt!!!!
Raampje naar beneden.. "gaat het? "

De beste man gaat vervolgens door het lint, hoe ik het in mijn gekke kop haal daar stil te staan. "euhh... misschien vanwege de haaietanden voor mijn auto en omdat er een auto over de voorrangsweg reed?"
Niks mee te maken, JIJ GAAT BETALEN!!

Nou, dat heb ik dus niet gedaan, maar de verzekering wel, want het was idd een zwakke weggebruiker.

De volgende keer dat ik een fiets wil hebben rij ik ook maar eens spontaan een stilstaande auto in
:evil:
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Ik hou in dit topic wijselijk mijn (veels te grote) mond :wink:
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Rotax schreef:Ik hou in dit topic wijselijk mijn (veels te grote) mond :wink:
Dat valt wel mee :wink:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Gelukkig kan het ook anders:

Vandaag moest ik in Almelo zijn. Op de terugweg wilde ik nog even gaan kijken bij een Audi RS4 bij een gespecialeerd autobedrijf op het industrieterrein vlak naast de A35.

Niets vermoedend rij ik het industrieterrein op ... zo een politiefuik in :shock:
Ze hadden groots uitgepakt om een grootscheepse controle uit te voeren. Motormuizen plukten auto's van de weg en vanaf daar namen andere dienders het over.
Ik was met de Speedster. De agent vroeg vriendelijk om mijn rij- en kentekenbewijs. Nou heb ik mijn rijbewijs altijd bij me, maar mijn kentekenbewijs slechts zelden. Omdat ik geen kentekenbewijs bij me had liepen ze aandachtig rond de Speedster en deden via de portofoon navraag over mij en de auto. Ondanks mijn te kleine kentekenplaat aan de voorzijde en het niet bij me hebben van het kentekenbewijs mocht ik mijn weg vervolgen. Met slechts het vriendelijke advies om de volgende rit het kentekenbewijs bij me te hebben omdat daar een boete van E 25,- op staat :lol: .

Kortom het kan nog steeds; een netjes en vriendelijk gesprekje :thumbsup: .

Het enige is dat ik hierdoor mijn bezichtiging heb laten schieten omdat de schemering behoorlijk aan het invallen was. Zou het een voorteken zijn dat ik de RS4 niet heb bekeken :roll:

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

ben er vanmorgen even geweest, mooi ding :D
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:Ondanks mijn te kleine kentekenplaat aan de voorzijde en het niet bij me hebben van het kentekenbewijs mocht ik mijn weg vervolgen. Met slechts het vriendelijke advies om de volgende rit het kentekenbewijs bij me te hebben omdat daar een boete van E 25,- op staat :lol: .
Toemaar, dat is mazzel hebben. De laatste keer dat ik mijn kleine plaat erop had zitten kostte het me ruim 60 euro. Ondanks dat de agent het met me eens was dat een volledige kentekenplaat aan de voorkant een probleem zou zijn, schreef hij gewoon de bon uit.

Maargoed, politieagent zijn blijft een dienstverlenend beroep. En ondanks de training die mensen krijgen, blijf je in afhankelijk van persoonlijkheid en inzicht. Je kunt trainen en selecteren wat je wilt, maar zulk soort mensen zullen er altijd zijn. En met dit soort auto's krijg je dat soort reacties helaas vaker.

Mark
C30-94@0.55bar
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik reed net net naar huis van mijn werk en vloog ook zo'n fuik in. :shock:
Geklokte snelheid 73 waar je 50 mag. (dubbelbaans buiten woongebied, beslist geen gevaarlijke situatie!)

Hij vroeg mij meer op mijn snelheid te letten en wilde het deze keer door de vingers zien. :wink: :D
En of ik zo vriendelijk wilde zijn nog ff mee te werken aan een alcoholtestje . . . zo vriendelijk was ik.

De agent in kwestie zal niet ouder geweest zijn als 27 jaar, in mijn ogen een groot voorbeeld voor zijn meer ervaren collega's!
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Ik ben in (of beter: uit) principe van mening, dat als je de wet overtreedt, dit bestraft dient te worden. Als je te hard rijdt, doe je dit over het algemeen bewust en moet je niet zeiken als je beboet wordt.

De wetten, die democratisch tot stand zijn gekomen, zijn over het algemeen bedoeld om mensen te beschermen, dus het is goed dat die gehandhaafd worden.

Echter, ik heb al heel lang het gevoel dat de prioriteiten van de politie wat betreft wetshandhaving volkomen op het verkeerde terrein liggen. Ik ben diverse malen beboet voor mijn te kleine kentekenplaat en zie niet in hoe een te kleine kentekenplaat enige vorm van gevaar oplevert voor mijn medeweggebruikers. In diezelfde periode is er drie keer in mijn auto ingebroken en een keer in mijn huis. In geen van die gevallen had de politie zelfs maar tijd om de aangifte op te nemen, laat staan dat er iets mee werd gedaan.

Zolang er in dit land nog moordenaars, overvallers, verkrachters, pedofielen en andere zware criminelen vrij rondlopen, zou ik me als politiebeamte werkelijk kapot schamen om een boete uit te schrijven voor het feit dat de carrosseriekleur niet overeenkomt met die op het kentekenbewijs.

Als de politie haar zaken echt op orde heeft (waarbij wat meer steun vanuit de rechtsprekende macht overigens meer dan welkom is), zal ik fluitend de boete betalen als ik 5 km/u te hard heb gereden of als ik om 04:30 's nachts een bekeuring krijg omdat ik met 1 (!) wiel half op het trottoir sta geparkeerd. Tot die tijd zie ik de politie voornamelijk als verlengstuk van de fiscus.

Wat mij persoonlijk ook een doorn in het oog is, is het gevoel van verhevenheid wat schijnbaar bij veel agenten leeft: midden op de stoep parkeren, terwijl er 2 meter verderop een parkeerplaats vrij is, op de scooter zonder helm, door rood/over de trambaan/over de vluchtstrook rijden zonder zichtbare noodzaak (i.e. zonder sirene/zwaailichten te voeren). Ben staande gehouden, omdat de mensen onder de pet die iedereen past ten onrechte meenden dat mijn APK zou zijn verlopen, terwijl het dienstvoertuig slechts 1 werkende koplamp had... Dan heb ik het nog niet over de beruchte Volvo's van de KLPD, die mij regelmatig voorbijstuiven met snelheden die ver boven de toegestane liggen (uiteraard ook zonder zwaailichten).

@Damnedt, ben eerlijk gezegd te lui geweest om het uit te zoeken, maar misschien weet jij het: wat mag een politievoertuig wel en niet zonder signaalvoering?

Zo, even mijn frustratie kwijt (en geloof me, ik heb me ingehouden :wink: )
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

:lol Bekend verhaal :thumbup:

Overigens, de politie mag alles. Ze kunnen altijd wegkomen met het 'was nodig voor dienstdoeleinden' verhaal.
Afbeelding
damnedt
Actief lid

Regelgeving.

Bericht door damnedt »

Hier wat verduidelijking in hetgeen momenteel als regelgeving (regeling) is aanvaard.
Bijlagen
Op 1 juli 2006 gaat de Nederlandse politie werken met de.doc
(32.5 KiB) 180 keer gedownload
Waarom mag de politie te hard rijden.doc
(26.5 KiB) 197 keer gedownload
Brancherichtlijn Verkeer.doc
(52.5 KiB) 617 keer gedownload
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

je kan alle documenten aandragen die je wil,dat verandert NIETS!

leg deze maar uit:zondag middag half 1,een controle op de A12,waarom????veiligheid????milieu????OF omdat het einde van het jaar dichtbij is en nog ff snel wat schrijven!!!!

want op zondag middag,op een lege A12 wordt er best wel eens te hard gereden,zo ook ik,7KM te hard,is niet erg, die betalen we gewoon(verdien genoeg,heb een normale baan) :wink:

maar je gaat mij niet vertellen dat dat iets met veiligheid te maken heeft,gewoon geldklopperij,als je dat toch beweert; heb je idd het juiste beroep gekozen!

Ik snap er zijn regels,breek je de regels kan je een bekeuring krijgen,is niet erg ben ik me van bewust, en dat doe ik gewoon(lachend)maar kom niet aan met dat gel*@&l van:het is voor de veiligheid en milieu en wat voor een onzin nog meer!

Er komen gewoon steeds meer regels die het voor de blauwe boys makkelijker maken om gewoon werkelijk waar voor ALLES te schrijven!
Als het ene niet meer werkt(lees,te weinig oplevert)dan verzinnen we er wat bij zodat het weer werkt.

we zijn te streng op de kleine KUDT regeltjes die we hebben,en VEELSTE makkelijk op de zware regels(lees,moord, verkrachting,drugs,enz enz)

ik heb nog meer maar ik laat het hier even bij! 8) :wink: :oops:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
damnedt
Actief lid

Nog een duidelijk antwoord.

Bericht door damnedt »

Nog een, laatste, duidelijk antwoord, overigens alleen voor
zoonvanlinne150.

Schoenmakertje blijf bij je leest.
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Vreselijk met zoonvanL eens en vreselijk met damnet oneens!

Politie moet boeven gaan vangen ipv verplicht jaarboeteinkomsten opkrikken! :evil:
Speedster T #5002
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

:|
linne150

Re: Nog een duidelijk antwoord.

Bericht door linne150 »

Ik dacht dat je in dit land alles mocht zeggen.Blijkbaar niet :!: Er is nog een groep die daar moeite mee heeft :?
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Plaats reactie