speedster

Stel jezelf en je auto voor.
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

hoi rayz25

er staat nog een complete voorclam op marktplaats voor ik dacht rond de 1000,-euri

groet en sucses met je wagen. nico
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol:
effe een test krijg het bericht niet weg.
Laatst gewijzigd door metallic op 11 jun 2008 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

Exmantaa schreef:Dit bedoel ik ongeveer met "tot op het kale chassis":

:?

hoi mantaa
hoe staat het eigenlijk met jou wagen? toen je die keer bij mij was voor de voorwielen was je al een heel eind.deze zomer nog rijden??
groet nico
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Mijn zwarte projekt rijdt ondertussen probleemloos over neerlands wegen. (Overigens met dank aan een prima 'Metallic' voorwiel ;) )
Zal binnenkort hier eens een posting maken, want dat wordt wel eens tijd na een jaartje werk.

Nog even terug op die RDW, want ik heb een jaartje terug precies hetzelfde trajekt gelopen:
Taxatie door Steijn => op de trailer naar RDW => Inspectie zonder APK keuring => restauratie (jaartje werk) => plaatselijk APK...
Maar Steijn kan je precies vertellen wat er tegenwoordig wel en niet kan bij de RDW. Blijkt gewoon heel erg af te hangen van de keurmeester die je treft.

Maar je moet voor maandag wel heel zeker weten of die chassis schade echt goed repareerbaar is, anders betaal je straks nog behoorlijk BPM voor een "onderdelen donor"... (Wil je niet ontmoedigen, ben slechts realistisch aangezien ik weet wat er allemaal achter die balk zit...)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

rayz25 schreef: Maar als ik vanaf het punt waar die op het chassis zit af slijpt en
een goed stuk erin brengt wat ik erin steek moet dit toch goed te repareren zijn uitgezonderd van het dashboard...

voorbeeld
Dit deel schuif ik in de dwarsbalk doordat er een extra stuk eraan
gemaakt wordt is dit iets kleiner zodat het erin schuift en gelijk strak
vastzit daarna het te verlijmen..

Door de dwarsbalk niet weg te halen maar een stukje voor het chassis blijft het chassis stevig..Want de balk is op het punt waar het chassis begint recht.. en niet verbogen.

Afbeelding

Het enigste nadeel is dat de balk aan de dwarsbalk dus het onderderste
deel van het dashboard niet meer recht is of rechtmaken of nieuwe erop.

Dit zou dus rechtgebogen moeten worden maar valt wel onder een afdekkapje

Afbeelding

Elke mening is welkom en opties en ideeen :D
Zat nog even deze foto te bekijken. Dat vervormde onderste stuk van het dashboard zit tegen de dwarsbalk verlijmd, maar is met flink wat handigheid in zijn geheel te vervangen. (Heb dit zelf namelijk ook gedaan vanwege een niet herstelbare "knie deuk".)
Ik hoop alleen voor je dat die dwarsbalk vanaf het gelijmde deel echt 100% recht is. Deze geharde aluminium soort is namelijk niet zomaar weer even recht te buigen...

Als je een goede donordeel hebt is het waarschijnlijk minder werk om de balk met ondekant dashboard in z'n geheel te vervangen. Deze zit namelijk maar met 8 bouten en "wat lijm" vast op de chassis rails... ;)
rayz25

Bericht door rayz25 »

Net het Taxatie rapport binnen

Hier in staat dat

De Huidige waarde is 11.000 incl btw bpm en acc

De Schade is 52.000 Euro
Nw waarde is 49.000 Euro

Moet ik nog bpm betalen of is die total loss ?
rayz25

Bericht door rayz25 »

Maandag naar de Rdw het Kenteken aanvragen dan kan ik beginnen het was heel slecht weer de laatste tijd dus even dat uitgesteld :(
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Wat is er mis nu je de auto hier exclusief BPM te koop zet?
Vertel?
Speedster T #5002
rayz25

Bericht door rayz25 »

Vandaag begonnen met de schade te repareren

1ste dag Maandag 18 Augustus

Ruit met lijst verwijderd 2 uur werk.
Deur verwijderd 3 min
Instaplijsten gedemonteerd. 5 min

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hierna ben ik begonnen met het dashboard te demonteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 1 uur is het dashboard zo goed als kaal en kan ik me gaan focussen
op de dwarsbalk. Hiervoor zal ik eerst even met een lotus specialist contact op nemen wat het beste is..

Hierbij de foto van de donor voorkant dashboard bal die we gaan gebruiken.

Afbeelding

Tot nu toe gaat alles heel makkelijk vergeleken met andere wagens waar ik aan gesleuteld heb, je komt overal goed bij..

Vanavond weer even bezig geweest tot zover dit kan, het kromme stuk eraf geslepen van de dwarsbalk, En een stuk van het dashboard voor

Ben er een 1,5 uur mee bezig geweest inclusief de lijm resten te verwijderen en het rubber..

Nu de lotus specialist eerst om advies vragen voor ik hieraan verder ga aan dit deel. Zo kan ik mee gaan concentreren op de sideskirts deze te verwijderen

Afbeelding

Afbeelding

Foto`s volgen ik hou alles bij stap voor stap.

De auto staat ook te koop maar hoeft niet weg even voor de duidelijkheid.. Er is niets mis mee met de wagen is netjes door
de rdw keuring gekomen.
Laatst gewijzigd door rayz25 op 18 aug 2008 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Geweldig dat je zo stap voor stap het verslag maakt met foto's erbij. Ik kijk uit naar het vervolg!
rayz25

Bericht door rayz25 »

Herman schreef:Je bent goed bezig :!:

Hoe zit die voorkant dashboard balk vast aan het chassis? Lijm of boutjes?
Deze zit aan beide kanten met 4 boutjes geschroefd en met lijm,
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Goed bezig Ray!

Haal em nou gewoon van marktplaats af en verkoop em lekker niet. Je bent lekker op weg zo. Op je gemak repareren en opbouwen en zelf gaan scheuren ermee!

Als je iets na wilt meten of zo kan ik wel een keer langs komen rijden.
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

André R schreef:Goed bezig Ray!

Haal em nou gewoon van marktplaats af en verkoop em lekker niet. Je bent lekker op weg zo. Op je gemak repareren en opbouwen en zelf gaan scheuren ermee!

Als je iets na wilt meten of zo kan ik wel een keer langs komen rijden.
hoi rayz hier sluit ik me volledig bij aan.alles is te repareren als je maar wil en de tijd neemt. ga indaad door met de fotoreportage want stiekem vinden we dit allemaal heel interesant en leren we weer meer van deze byzondere auto.ben zelf al met een andere auto bezig maar mijn handen jeuken als ik je werkt zie. succses en ga zo door. :wink:

groet nico
rayz25

Bericht door rayz25 »

Er is zoiezo een fout in de bpm taxatie rapport gekropen,,Dus eerst
gaan we dit oplossen..

Ik heb de wagen voor 11.000 gekocht op papier met alle onderdelen
nu heeft de taxateur de wagen op 11.000 waarde geschat,,

Over de onderdelen die erbij zaten hoef ik geen bpm te betalen dus
laat ik een nieuwe taxatie doen van rond de 5000 euro voor het wrak
deze is namelijk total los verklaart in het rapport..

En kan dan nooit een dagwaarde van 11.000 euro hebben.
Ik ben even hiermee bezig en opnieuw aanbieden bij de douane
De bpm zal rond de 1000 Euro moeten zitten..

Want voor een wrak met een dagwaarde van 11.000 koop je een schade vrije speedster 2.2 in belgie duitsland dus dat klopt niet..
Gesloten