speedster
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Mijn zwarte projekt rijdt ondertussen probleemloos over neerlands wegen. (Overigens met dank aan een prima 'Metallic' voorwiel
)
Zal binnenkort hier eens een posting maken, want dat wordt wel eens tijd na een jaartje werk.
Nog even terug op die RDW, want ik heb een jaartje terug precies hetzelfde trajekt gelopen:
Taxatie door Steijn => op de trailer naar RDW => Inspectie zonder APK keuring => restauratie (jaartje werk) => plaatselijk APK...
Maar Steijn kan je precies vertellen wat er tegenwoordig wel en niet kan bij de RDW. Blijkt gewoon heel erg af te hangen van de keurmeester die je treft.
Maar je moet voor maandag wel heel zeker weten of die chassis schade echt goed repareerbaar is, anders betaal je straks nog behoorlijk BPM voor een "onderdelen donor"... (Wil je niet ontmoedigen, ben slechts realistisch aangezien ik weet wat er allemaal achter die balk zit...)

Zal binnenkort hier eens een posting maken, want dat wordt wel eens tijd na een jaartje werk.
Nog even terug op die RDW, want ik heb een jaartje terug precies hetzelfde trajekt gelopen:
Taxatie door Steijn => op de trailer naar RDW => Inspectie zonder APK keuring => restauratie (jaartje werk) => plaatselijk APK...
Maar Steijn kan je precies vertellen wat er tegenwoordig wel en niet kan bij de RDW. Blijkt gewoon heel erg af te hangen van de keurmeester die je treft.
Maar je moet voor maandag wel heel zeker weten of die chassis schade echt goed repareerbaar is, anders betaal je straks nog behoorlijk BPM voor een "onderdelen donor"... (Wil je niet ontmoedigen, ben slechts realistisch aangezien ik weet wat er allemaal achter die balk zit...)
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Zat nog even deze foto te bekijken. Dat vervormde onderste stuk van het dashboard zit tegen de dwarsbalk verlijmd, maar is met flink wat handigheid in zijn geheel te vervangen. (Heb dit zelf namelijk ook gedaan vanwege een niet herstelbare "knie deuk".)rayz25 schreef: Maar als ik vanaf het punt waar die op het chassis zit af slijpt en
een goed stuk erin brengt wat ik erin steek moet dit toch goed te repareren zijn uitgezonderd van het dashboard...
voorbeeld
Dit deel schuif ik in de dwarsbalk doordat er een extra stuk eraan
gemaakt wordt is dit iets kleiner zodat het erin schuift en gelijk strak
vastzit daarna het te verlijmen..
Door de dwarsbalk niet weg te halen maar een stukje voor het chassis blijft het chassis stevig..Want de balk is op het punt waar het chassis begint recht.. en niet verbogen.
Het enigste nadeel is dat de balk aan de dwarsbalk dus het onderderste
deel van het dashboard niet meer recht is of rechtmaken of nieuwe erop.
Dit zou dus rechtgebogen moeten worden maar valt wel onder een afdekkapje
Elke mening is welkom en opties en ideeen
Ik hoop alleen voor je dat die dwarsbalk vanaf het gelijmde deel echt 100% recht is. Deze geharde aluminium soort is namelijk niet zomaar weer even recht te buigen...
Als je een goede donordeel hebt is het waarschijnlijk minder werk om de balk met ondekant dashboard in z'n geheel te vervangen. Deze zit namelijk maar met 8 bouten en "wat lijm" vast op de chassis rails...

Vandaag begonnen met de schade te repareren
1ste dag Maandag 18 Augustus
Ruit met lijst verwijderd 2 uur werk.
Deur verwijderd 3 min
Instaplijsten gedemonteerd. 5 min




Hierna ben ik begonnen met het dashboard te demonteren.



Na 1 uur is het dashboard zo goed als kaal en kan ik me gaan focussen
op de dwarsbalk. Hiervoor zal ik eerst even met een lotus specialist contact op nemen wat het beste is..
Hierbij de foto van de donor voorkant dashboard bal die we gaan gebruiken.

Tot nu toe gaat alles heel makkelijk vergeleken met andere wagens waar ik aan gesleuteld heb, je komt overal goed bij..
Vanavond weer even bezig geweest tot zover dit kan, het kromme stuk eraf geslepen van de dwarsbalk, En een stuk van het dashboard voor
Ben er een 1,5 uur mee bezig geweest inclusief de lijm resten te verwijderen en het rubber..
Nu de lotus specialist eerst om advies vragen voor ik hieraan verder ga aan dit deel. Zo kan ik mee gaan concentreren op de sideskirts deze te verwijderen


Foto`s volgen ik hou alles bij stap voor stap.
De auto staat ook te koop maar hoeft niet weg even voor de duidelijkheid.. Er is niets mis mee met de wagen is netjes door
de rdw keuring gekomen.
1ste dag Maandag 18 Augustus
Ruit met lijst verwijderd 2 uur werk.
Deur verwijderd 3 min
Instaplijsten gedemonteerd. 5 min




Hierna ben ik begonnen met het dashboard te demonteren.



Na 1 uur is het dashboard zo goed als kaal en kan ik me gaan focussen
op de dwarsbalk. Hiervoor zal ik eerst even met een lotus specialist contact op nemen wat het beste is..
Hierbij de foto van de donor voorkant dashboard bal die we gaan gebruiken.

Tot nu toe gaat alles heel makkelijk vergeleken met andere wagens waar ik aan gesleuteld heb, je komt overal goed bij..
Vanavond weer even bezig geweest tot zover dit kan, het kromme stuk eraf geslepen van de dwarsbalk, En een stuk van het dashboard voor
Ben er een 1,5 uur mee bezig geweest inclusief de lijm resten te verwijderen en het rubber..
Nu de lotus specialist eerst om advies vragen voor ik hieraan verder ga aan dit deel. Zo kan ik mee gaan concentreren op de sideskirts deze te verwijderen


Foto`s volgen ik hou alles bij stap voor stap.
De auto staat ook te koop maar hoeft niet weg even voor de duidelijkheid.. Er is niets mis mee met de wagen is netjes door
de rdw keuring gekomen.
Laatst gewijzigd door rayz25 op 18 aug 2008 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
hoi rayz hier sluit ik me volledig bij aan.alles is te repareren als je maar wil en de tijd neemt. ga indaad door met de fotoreportage want stiekem vinden we dit allemaal heel interesant en leren we weer meer van deze byzondere auto.ben zelf al met een andere auto bezig maar mijn handen jeuken als ik je werkt zie. succses en ga zo door.André R schreef:Goed bezig Ray!
Haal em nou gewoon van marktplaats af en verkoop em lekker niet. Je bent lekker op weg zo. Op je gemak repareren en opbouwen en zelf gaan scheuren ermee!
Als je iets na wilt meten of zo kan ik wel een keer langs komen rijden.

groet nico
Er is zoiezo een fout in de bpm taxatie rapport gekropen,,Dus eerst
gaan we dit oplossen..
Ik heb de wagen voor 11.000 gekocht op papier met alle onderdelen
nu heeft de taxateur de wagen op 11.000 waarde geschat,,
Over de onderdelen die erbij zaten hoef ik geen bpm te betalen dus
laat ik een nieuwe taxatie doen van rond de 5000 euro voor het wrak
deze is namelijk total los verklaart in het rapport..
En kan dan nooit een dagwaarde van 11.000 euro hebben.
Ik ben even hiermee bezig en opnieuw aanbieden bij de douane
De bpm zal rond de 1000 Euro moeten zitten..
Want voor een wrak met een dagwaarde van 11.000 koop je een schade vrije speedster 2.2 in belgie duitsland dus dat klopt niet..
gaan we dit oplossen..
Ik heb de wagen voor 11.000 gekocht op papier met alle onderdelen
nu heeft de taxateur de wagen op 11.000 waarde geschat,,
Over de onderdelen die erbij zaten hoef ik geen bpm te betalen dus
laat ik een nieuwe taxatie doen van rond de 5000 euro voor het wrak
deze is namelijk total los verklaart in het rapport..
En kan dan nooit een dagwaarde van 11.000 euro hebben.
Ik ben even hiermee bezig en opnieuw aanbieden bij de douane
De bpm zal rond de 1000 Euro moeten zitten..
Want voor een wrak met een dagwaarde van 11.000 koop je een schade vrije speedster 2.2 in belgie duitsland dus dat klopt niet..