Nieuw; het virus te pakken en aan het orienteren.

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ai zo zie ik een Speedster er niet graag bij staan.
Hoop dat er verder geen nare dingen naar boven komen en dat je snel weer van je rode monstertje kan genieten.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Veel succes met het herstel, maar dat gaat vast helemaal goed komen als ik het zo hoor.

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Je Speedster is bij Jan in goede handen :thumbup: en hopelijk rij je inderdaad eind van de maand al weer :roll: !
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

hoppa weer een in de kreukels.
zo blijf je wel stikkertjes maken. (en je spaarpotje legen)
de uitdaging is toch dat je het 400ste eindeloze zelfde rondje steeds sneller wilt doen? dat kan alleen als je weet hoever je (niet)kunt gaan..
maar ieder zijn hobby.maar hij zou voor mij zo te duur zijn.
nou succses met de wederopbouw.
gr nico
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Ik heb gisteren nog even gesproken met de marchall die op de plek des onheils stond. Volgens hem, te snel door de bocht en te snel terug op het gas. Moest het een troost zijn, je bent lang niet de eerste die er daar afgaat.

Veel succes met de opbouw!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Weer een een botte oprechte opmerking: slow in fast out. Fast in fast off bestaat ook. Minpuntje is dan vaak de schade. Pluspunt kan zijn dat de auto er straks optisch beter bij staat dan bij de aanschaf. :wink:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7345
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik heb mijn lesje wel geleerd.
De volgende keer ben ik de langzaamste op de baan, maar wel tevreden naar huis.
@metallic; de schade is verzekeringswerk. De voorkant had ik van de winter willen laten spuiten (heftige steenslag). Het is dus alleen wat vervroegd.

Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Als je Speedster er straks weer strak bij staat dan ben je hopelijk het geld weer snel vergeten.
Succes met de afhandeling.

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Dat ziet er toch altijd naar uit zo.... Ik hoop dat de reparatie voorspoedig en snel zal gaan! De schade valt toch wel mee als ik zo naar de foto`s kijk.

Gordels hoeven niet vervangen te worden? Weet iemand dat wanneer die vervangen moeten worden?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Smiley schreef:Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
Tja. Grenzen worden steeds lager en zullen waarschijnlijk alleen maar verder omlaag gaan.

Janspeed lijkt me wat luid gezien beperkte maat van de demper.

Milltek daarentegen is wel stiller, maar niet veel beter qua flow als de standaard kamer-demper die op de auto.

Dikke Tullett of 2Bular demper (zo'n 7" bij 26" demper of zo) heeft zowel goede flow als goede demping.

Evt. gecombineerd met een mooie 2.5" downpipe en 200cpi sportkat, dan kom je een heel eind..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Zo, dat is een behoorlijke schade zo op het eerste gezicht. :shock: Gelukkig heb/had je zelf geen letsel en is de schade te herstellen. Hopelijk kun je snel weer van je Speedy genieten enne... Je kleurkeuze is overigens weer top. :thumbup: ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Milltek

Bericht door Pipo »

Als je voor de Milltek gaat moet je de Turbodemper nemen. Die past ook op de 2,2, maar heeft een veel beter airflow. Het is in wezen een sportdemper met een enkele geperforeerde centrale buis, maar die in een S-vorm loopt ipv rechtdoor.
De Milltek atmo-demper daarentegen is ook een kamerdemper, met een tegendruk te vergelijken met de standaard Speedster Turbodemper. (is nog altijd beter dan de standaard atmo-demper)

De Milltek gecombineerd met een sportkat geeft geen problemen op circuit. Zonder katalysator, dus met vervangpijp, moet je soms wat inhouden omdat je tegen de max. geluidsnorm aan zit als je doortrekt.

De Jansspeed is zeker de luidste van de twee.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7345
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

@pipo, de centjes zijn effe op, dus een sportcat zit er nu niet in, maar die turbo miltek is een goede tip. Niet luid, maar beter flow; precies wat ik zocht. :thumbup:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik weet nog wel een 2de hans Milltek Turbo.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7345
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De demper is verzekeringswerk, maar een sportcat zou ik zelf op moeten hoesten, en de centjes gaan in de verf aan de voorkant zitten.
Vandaar een nieuwe demper. (misschien later de rest in orde maken)
Maar toch bedankt Piet :wink:
Plaats reactie