Nieuw; het virus te pakken en aan het orienteren.
hoppa weer een in de kreukels.
zo blijf je wel stikkertjes maken. (en je spaarpotje legen)
de uitdaging is toch dat je het 400ste eindeloze zelfde rondje steeds sneller wilt doen? dat kan alleen als je weet hoever je (niet)kunt gaan..
maar ieder zijn hobby.maar hij zou voor mij zo te duur zijn.
nou succses met de wederopbouw.
gr nico
zo blijf je wel stikkertjes maken. (en je spaarpotje legen)
de uitdaging is toch dat je het 400ste eindeloze zelfde rondje steeds sneller wilt doen? dat kan alleen als je weet hoever je (niet)kunt gaan..
maar ieder zijn hobby.maar hij zou voor mij zo te duur zijn.
nou succses met de wederopbouw.
gr nico
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
De volgende keer ben ik de langzaamste op de baan, maar wel tevreden naar huis.
@metallic; de schade is verzekeringswerk. De voorkant had ik van de winter willen laten spuiten (heftige steenslag). Het is dus alleen wat vervroegd.
Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
De volgende keer ben ik de langzaamste op de baan, maar wel tevreden naar huis.
@metallic; de schade is verzekeringswerk. De voorkant had ik van de winter willen laten spuiten (heftige steenslag). Het is dus alleen wat vervroegd.
Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Tja. Grenzen worden steeds lager en zullen waarschijnlijk alleen maar verder omlaag gaan.Smiley schreef:Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
Janspeed lijkt me wat luid gezien beperkte maat van de demper.
Milltek daarentegen is wel stiller, maar niet veel beter qua flow als de standaard kamer-demper die op de auto.
Dikke Tullett of 2Bular demper (zo'n 7" bij 26" demper of zo) heeft zowel goede flow als goede demping.
Evt. gecombineerd met een mooie 2.5" downpipe en 200cpi sportkat, dan kom je een heel eind..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Zo, dat is een behoorlijke schade zo op het eerste gezicht. Gelukkig heb/had je zelf geen letsel en is de schade te herstellen. Hopelijk kun je snel weer van je Speedy genieten enne... Je kleurkeuze is overigens weer top.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Milltek
Als je voor de Milltek gaat moet je de Turbodemper nemen. Die past ook op de 2,2, maar heeft een veel beter airflow. Het is in wezen een sportdemper met een enkele geperforeerde centrale buis, maar die in een S-vorm loopt ipv rechtdoor.
De Milltek atmo-demper daarentegen is ook een kamerdemper, met een tegendruk te vergelijken met de standaard Speedster Turbodemper. (is nog altijd beter dan de standaard atmo-demper)
De Milltek gecombineerd met een sportkat geeft geen problemen op circuit. Zonder katalysator, dus met vervangpijp, moet je soms wat inhouden omdat je tegen de max. geluidsnorm aan zit als je doortrekt.
De Jansspeed is zeker de luidste van de twee.
De Milltek atmo-demper daarentegen is ook een kamerdemper, met een tegendruk te vergelijken met de standaard Speedster Turbodemper. (is nog altijd beter dan de standaard atmo-demper)
De Milltek gecombineerd met een sportkat geeft geen problemen op circuit. Zonder katalysator, dus met vervangpijp, moet je soms wat inhouden omdat je tegen de max. geluidsnorm aan zit als je doortrekt.
De Jansspeed is zeker de luidste van de twee.
A thing of beauty is a joy forever!