Pagina 5 van 10

Geplaatst: 07 aug 2009 6:54
door Gerard
Ai zo zie ik een Speedster er niet graag bij staan.
Hoop dat er verder geen nare dingen naar boven komen en dat je snel weer van je rode monstertje kan genieten.

Geplaatst: 07 aug 2009 7:20
door the-duke
Veel succes met het herstel, maar dat gaat vast helemaal goed komen als ik het zo hoor.

gr,
The Duke

Geplaatst: 07 aug 2009 7:40
door Rikster
Je Speedster is bij Jan in goede handen :thumbup: en hopelijk rij je inderdaad eind van de maand al weer :roll: !

Geplaatst: 07 aug 2009 7:59
door metallic
hoppa weer een in de kreukels.
zo blijf je wel stikkertjes maken. (en je spaarpotje legen)
de uitdaging is toch dat je het 400ste eindeloze zelfde rondje steeds sneller wilt doen? dat kan alleen als je weet hoever je (niet)kunt gaan..
maar ieder zijn hobby.maar hij zou voor mij zo te duur zijn.
nou succses met de wederopbouw.
gr nico

Geplaatst: 07 aug 2009 14:54
door Rob
Ik heb gisteren nog even gesproken met de marchall die op de plek des onheils stond. Volgens hem, te snel door de bocht en te snel terug op het gas. Moest het een troost zijn, je bent lang niet de eerste die er daar afgaat.

Veel succes met de opbouw!

Geplaatst: 07 aug 2009 15:12
door allen
Weer een een botte oprechte opmerking: slow in fast out. Fast in fast off bestaat ook. Minpuntje is dan vaak de schade. Pluspunt kan zijn dat de auto er straks optisch beter bij staat dan bij de aanschaf. :wink:

Geplaatst: 07 aug 2009 15:19
door Smiley
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
De volgende keer ben ik de langzaamste op de baan, maar wel tevreden naar huis.
@metallic; de schade is verzekeringswerk. De voorkant had ik van de winter willen laten spuiten (heftige steenslag). Het is dus alleen wat vervroegd.

Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?

Geplaatst: 07 aug 2009 16:53
door Spiky
Als je Speedster er straks weer strak bij staat dan ben je hopelijk het geld weer snel vergeten.
Succes met de afhandeling.

Spiky :alone:

Geplaatst: 07 aug 2009 17:16
door Dennizz
Dat ziet er toch altijd naar uit zo.... Ik hoop dat de reparatie voorspoedig en snel zal gaan! De schade valt toch wel mee als ik zo naar de foto`s kijk.

Gordels hoeven niet vervangen te worden? Weet iemand dat wanneer die vervangen moeten worden?

Geplaatst: 07 aug 2009 18:12
door Arno
Smiley schreef:Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Niemand een advies over Milltek versus Janspeed inzake de huidige DB normen op het circuit?
Tja. Grenzen worden steeds lager en zullen waarschijnlijk alleen maar verder omlaag gaan.

Janspeed lijkt me wat luid gezien beperkte maat van de demper.

Milltek daarentegen is wel stiller, maar niet veel beter qua flow als de standaard kamer-demper die op de auto.

Dikke Tullett of 2Bular demper (zo'n 7" bij 26" demper of zo) heeft zowel goede flow als goede demping.

Evt. gecombineerd met een mooie 2.5" downpipe en 200cpi sportkat, dan kom je een heel eind..

Bye, Arno.

Geplaatst: 07 aug 2009 18:17
door Rallye
Zo, dat is een behoorlijke schade zo op het eerste gezicht. :shock: Gelukkig heb/had je zelf geen letsel en is de schade te herstellen. Hopelijk kun je snel weer van je Speedy genieten enne... Je kleurkeuze is overigens weer top. :thumbup: ;)

Milltek

Geplaatst: 07 aug 2009 20:08
door Pipo
Als je voor de Milltek gaat moet je de Turbodemper nemen. Die past ook op de 2,2, maar heeft een veel beter airflow. Het is in wezen een sportdemper met een enkele geperforeerde centrale buis, maar die in een S-vorm loopt ipv rechtdoor.
De Milltek atmo-demper daarentegen is ook een kamerdemper, met een tegendruk te vergelijken met de standaard Speedster Turbodemper. (is nog altijd beter dan de standaard atmo-demper)

De Milltek gecombineerd met een sportkat geeft geen problemen op circuit. Zonder katalysator, dus met vervangpijp, moet je soms wat inhouden omdat je tegen de max. geluidsnorm aan zit als je doortrekt.

De Jansspeed is zeker de luidste van de twee.

Geplaatst: 07 aug 2009 20:34
door Smiley
@pipo, de centjes zijn effe op, dus een sportcat zit er nu niet in, maar die turbo miltek is een goede tip. Niet luid, maar beter flow; precies wat ik zocht. :thumbup:

Geplaatst: 08 aug 2009 7:06
door Piet
Ik weet nog wel een 2de hans Milltek Turbo.

Geplaatst: 08 aug 2009 8:05
door Smiley
De demper is verzekeringswerk, maar een sportcat zou ik zelf op moeten hoesten, en de centjes gaan in de verf aan de voorkant zitten.
Vandaar een nieuwe demper. (misschien later de rest in orde maken)
Maar toch bedankt Piet :wink: