Blauwe Turbo

Je auto te koop aanbieden.
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Auw! Het is wel een ongeluks-auto (ook figuurlijk gezien)
Speedster T #5002
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Is het ieder jaar in de winter zo`n "feest" met schades of is het toeval dat er zoveel crashen in "het eerste jaar" voor mij.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gerard

Bericht door Gerard »

Het stond er nog bij: absoluut niet voor onervaren bestuurder.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

He, das jammer dat ie weg is. :cry:
Na ja, begin volgend jaar eens kijken wat er allemaal te koop is.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Gaat wel hard zo. Begin nu idd wel te geloven dat de Turbo een gevaarlijk heersbeestje is. :wink:
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Heb ooit met de gedachte gespeeld om een turbo te kopen, maar met mijn ervaring misschien verstandig om eerst eens de 2.2na te leren autorijden.....

Volgens mij zijn er inmiddels meer platte dan schadevrije turbo's.
linne150

Bericht door linne150 »

Gekheid is niet nodig,maar Pipo`s kogeltje blijft mooi strak :!:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Pipo

Bericht door Pipo »

allen schreef:Gaat wel hard zo. Begin nu idd wel te geloven dat de Turbo een gevaarlijk heersbeestje is. :wink:
Ach nee. Met de nodige rijvaardigheid en je verstand erbij houden is hij niet gevaarlijker dan een 1.2 Corsa. Maar de PK's wenken soms zo verleidelijk :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Als ik al die verhalen over je hoor links en rechts, heb ik niet het idee dat die pk's erg verleidelijk zijn hoor... :wink:

Wanneer ga je hem verkopen? :twisted:
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

Rikster schreef:Weet niet wie hem nu uit eindelijk gekocht heeft, maar hij staat helaas met schade (o.a. achterwiel ophanging krom) bij den Hartog in Hellevoetsluis :cry:
Rust er een vloek op die dingen ofzo?
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

zoonvanlinne150 schreef: Rust er een vloek op die dingen ofzo?
Alleen op de 86-PS-RS blijkbaar.
Pipo

Bericht door Pipo »

allen schreef:Als ik al die verhalen over je hoor links en rechts, heb ik niet het idee dat die pk's erg verleidelijk zijn hoor... :wink:
Wanneer ga je hem verkopen? :twisted:
:lol: Ach, heb jaren met een Kawa ZX1100 rondgetoerd. Dan weet je wel wat vermogen doet. Die heb ik eigenlijk verkocht omdat ik niet de nodige discipline kon opbrengen, en het geluk me waarschijnlijk vroeg of laat in de steek had gelaten. Drie weken voor ik hem verkocht knalde ik bijna frontaal op een Mercedes die op mijn baanvak kwam. Tuimelde 20 meter door een wei voor ik tot stilstand kwam :roll: Toen hield ik het voor bekeken.

Ik ben smoor op de Speedster, maar het is zo frustrerend om door ons overbevolkte en volbebouwde Vlaanderen te rijden. Er staan meer speedcamera's en snelheidsremmers dan gras in mijn tuin :evil: Ik moet al 2 uur autostrade doen om eens lekker wat bochtjes mee te pikken :cry: En als hij weer eens maanden onder zijn hoes staat omdat het altijd regent of er altijd op het laatste nippertje iets tussen een toerrit komt, dan lijkt het me steeds meer zinnig hem voor het juiste bedrag van de hand te doen. Als ik bv in Zuid-Frankrijk zou wonen, ging hij nooit weg.
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Begrijpelijk hoor, maar persoonlijk denk ik dat je niet heel veel meer terugkrijgt voor je wagen of er nu geen, 4 of 60 krasjes op zitten. Zolang er nog maar gezien kan worden dat je niet bezuinigd op het onderhoud zelf. Ieder z'n ding natuurlijk, maar van ernaar kijken in een garage zul je ook niet bijster blij worden. Stel dat je hem nu iedere dag buiten laat staan, en in 3 jaar tijd 60k bijklokt, dan verkoop je hem nog niet voor veel minder. :idea:
Zelf geniet ik zoveel ik kan van de Speedster. Als hij me aan het einde van de rit 2k minder oplevert dan gemiddeld, so be it. Heb ik wel 100% plezier gehad.

Lees dit stukje tekst 3 keer per dag en wellicht ben je ooit minder zuinig op je wagen en ga je er lekker in rondtoeren. In de zon, regen, sneeuw en dwars door de pekel! Zo nu en dan even een poetsbeurtje en dan blijft het gewoon z'n geld waard. 8)

En wat te hard rijden betreft, vandaag de trajectcontrole op de A13 bij Rotterdam. Per ongeluk 100 gereden omdat ik gewoon compleet uitgeput van m'n werk. Niets door gehad. :shock:
Zoiets was me in een Speedster niet overkomen.
Pipo

blauwe turbo

Bericht door Pipo »

Ha, trajectcontrole. Daar gaan ze in 2009 in België ook met beginnen :roll: Voor vaste camera's kun je even vertragen, mobiele soms op tijd zien staan, maar trajectcontrole is een snertsysteem. Er valt niet aan te ontkomen. :evil: (zo'n James Bond systeem met roterende nummerplaten zou handig zijn. Kan gemakkelijk in de koffer ingebouwd worden :idea: )

Een dagje Zolder of Francorchamps is ook prijzig, met vrij rijden bijna altijd op werkdagen. En ik heb meer plezier in door de bochten zwieren dan voluit te gassen. Een mooi bochtige bergbaan onder de zon, voor mij hét biotoop voor de Speedster 8)

Ik koop een auto niet als investering, en onderhou mijn Speedster dus niet met het doel meer te krijgen bij verkoop. Ik doe het omdat ik hou van mooie techniek en sportwagens. Laat ik het anders verwoorden. Voor sommigen onder jullie is een auto gewoon een middel om het doel, zijnde rijplezier, te bereiken. En dat respecteer ik. Voor mij echter gaat het eerst om de techniek zelf. (een beetje zoals mijn classic cars vroeger) Maar op het eind hebben we er allebei plezier van, en daar draait het tenslotte om, niet? :wink:

Het is ondermeer deze diversiteit en tolerantie die dit forum een thuis maakt voor ons 'Speedsterers' die door vele 'verantwoordelijke' medebewoners van deze aardkloot als mild tot zwaar geschift worden beschouwd. :jump:
Plaats reactie