Pagina 5 van 12

Geplaatst: 04 nov 2008 20:04
door Maik
Klinkt als een goed dagje voor iedereen -1! :) :(
Lekker is zo'n Nitron setje he :wink:
En die tijden, tsja, je kan toch geen prijs winnen! :lol:
De 1min51 die Alain daar rijdt word je helemaal depressief van 8)

Geplaatst: 04 nov 2008 20:12
door allen
Turbo dan maar Maik??? :lol:

-1 idd. Het meest wrange is nog dat de eigenaar een vriend liet sturen en de wagen dus zo compleet ten einde is gekomen. Ik zou dan ff niet meer weten wat ik tegen de eigenaar moest zeggen: "erm.. eh.. kan gebeuren?" :lol:

Geplaatst: 04 nov 2008 20:33
door Herman
Deleted

Geplaatst: 04 nov 2008 21:12
door Maarten
Het was een super dagje, heerlijk de R888 op een droge baan!
De nieuwe uitlijning (Exige met meer camber voor) is erg lekker op het circuit met de semi's.

Het was erg rusrtig op de baan en we konden dus heerlijk rijden en uitproberen.

Heb echt enorm genoten.

Geplaatst: 04 nov 2008 21:37
door Piet
Jullie hebben wel mazzel gehad met het weer. Het was hier maar niks, mistig en geen zon te zien. Was bijna nog langs gekomen maar met die mist leek me dat niks.

Geplaatst: 05 nov 2008 7:44
door allen
Jammer Piet. Als je m'n nummer even had opgespoord in dit draadje had ik je zo kunnen vertellen dat het t-shirt weer was hier. Had je waarschijnlijk vast nog wel in de middag 4 uurtjes kunnen rijden ook! Lovenswaardig vond ik het goede humeur van de organisatoren overigens. Bij zo'n verliespost zou ik toch een klein beetje nukkig zijn. :lol:
Dit weekend toevallig even tijd?

@Herman: Rondetijden doen me op zich niet zoveel, maar ik was een tikkie teleurgesteld dat ik 2:09 reed op nat. Toen reed ik echt op eieren. Dacht op droog daar best wat vanaf te kunnen halen zelfs als ik voorzichtig zou blijven achterin, maar een schamele 3 seconden deed me even :roll: kijken.

Chicane is voor mij toch wel een irritant bochtje. Ga ik die nou in 2 of 3 door, maar wellicht weet een N/A rijder dat. Heb hem zelf steeds laag in 3 genomen, maar dan mis je wel vermogen om weer snel door te gaan.


---
edit: Maarten, hier komen meestal snel een hoop foto's binnenstromen. Je waggie staat er nu iig al tussen.

Geplaatst: 05 nov 2008 8:24
door Piet
Jammer Piet. Als je m'n nummer even had opgespoord in dit draadje had ik je zo kunnen vertellen dat het t-shirt weer was hier.
Sh.., niet aangedacht.
Dit weekend toevallig even tijd?
Ja, hoor
Chicane is voor mij toch wel een irritant bochtje. Ga ik die nou in 2 of 3 door, maar wellicht weet een N/A rijder dat. Heb hem zelf steeds laag in 3 genomen, maar dan mis je wel vermogen om weer snel door te gaan
1 van de voordelen van een compressor. Nadeel is wel dat je lui word. :)

Geplaatst: 05 nov 2008 9:24
door Maik
Uit mijn hoofd neem ik die chicane met meer dan 80km/u, dan laat ik hem toch echt lekker in z'n 3 staan. Als voordeel heeft dat dat je hem al op hogere snelheid in z'n 3 kan zetten (met rev-matchen) zodat je meer tijd hebt om rustig je ideale lijn in te zetten, wat daar HEEL belangrijk is. Je wilt namelijk niet doorschieten of spinnen met die lelijke (en debiele) trottoirbanden die daar uitsteken in de binnenbocht :? .
Dus: beter met meer rust insturen. Je verliest natuurlijk iets wielkoppel door in 3 te blijven, maar met het redelijk koppelrijke middengebied van de langeslagmotor verlies je daar niet ontzettend veel mee...

Geplaatst: 05 nov 2008 10:17
door allen
Nou, zo te zien stuur ik hem in met 85 maar heb amper 75 km/u op het traagste stukje. Wellicht dat het daar aan ligt. Volgende keer toch nog maar een beetje oefenen. Geen echt gevaarlijke bocht imho. Dus dat stukje ligt puur aan m'n eigen techniek.
Als jij die file van je snelle ronde nog hebt, wil ik die er weleens overheen leggen om te zien wat ik anders doe. Want jullie hadden dacht ik ook niet helemaal droog weer, wel?

Piet ik pb je ff dan. :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008 12:09
door Nespress0
mini meeting in Dongen dan maar?

Geplaatst: 05 nov 2008 12:26
door Piet
Nespress0 schreef:mini meeting in Dongen dan maar?
Yep, hij moet wel zijn passport meenemen anders kom je Dongen (center of the universe) niet in. :wink:

@Maik, dat "rev matching" heb je dat jezelf geleerd of is dat een speciale techniek. maw hoe doe je dat en zou ik dat als preutser en poetser kunnen leren. :?:

Geplaatst: 05 nov 2008 12:37
door Rikster
"Gewoon" tijdens remmen je voet wat verdraaien zodat je gas kunt geven om de motor op toeren te houden...

Geplaatst: 05 nov 2008 12:40
door allen
Rev matchen is gewoon veel oefenen. Gelukkig staan de pedalen van een Speedster goed. Mocht je toevallig een dvd speler hebben, kan ik het carlimits schijfje zondag wel even meenemen. Kun je het in de praktijk zien.

Geplaatst: 05 nov 2008 13:01
door Piet
Oh ok. Ik zal het eens gaan oefenen op een rustig weggetje.

Die dvd heb ik ook (ergens). :idea: :oops:

Geplaatst: 05 nov 2008 13:11
door Maik
Zelfs een aap kan je dat leren Piet, dus jij kan dat ook misschien.... :lol:

Probeer het op een ruim stuk weg, en met redelijk hoge snelheid. Probeer je het bij te lage snelheid, dan sta je telkens veel te snel stil en heb je dus te weinig tijd om wat te rommelen met die voetjes van je.

Probeer het niet gelijk met terugschakelen erbij, maar probeer eerst eens af te remmen van ongeveer 120km/u naar (bijna) 0km/u met de koppeling ingedrukt en dan remmen met de wreef/zijkant van je rechtervoet en dan tussendoor toefjes tussengas te geven met je hiel/andere zijkant van je rechtervoet. Als je dit zonder schokkerig remmen kan, dan kan je naar de volgende stap, dus erbij terugschakelen. Dan moet je ook gelijk de juiste hoeveelheid gas gaan geven om het toerental op de juiste hoogte te brengen!

Voor de leken: met wreef remmen en met de hiel tussengas geven heet de "heel-toe techniek". Met de linkerzijkant van je voet remmen en met de rechterzijkant gas geven heet "side flippen". Het effekt is uiteindelijk hetzelfde, alleen ligt het aan de opstelling van je pedalen en/of de anatomische tekortkomingen van de bestuurder welke techniek je uiteindelijk gebruikt :wink: