Pagina 5 van 5
Geplaatst: 20 jan 2009 10:26
door Arno
Maik schreef:
Als de olie warm is, op welke druk loopt de z22se dan ongeveer? 5 bar ofzo?
Nog steeds ergens hoog Tegen de 7 meen ik me te herinneren.. Dit is een blok wat met zeer hoge drukken werkt.
De docs geven ook aan:
"Oil pressure specification 4.0 to 5.6 bar with the engine idling and at operating temperature."
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... 0Check.pdf
Geeft al aan dat je eigenlijk een druk-meter van 0-10 bar op deze motoren nodig hebt om mooi in het middengebied van de meter te opereren.
Heel wat anders als oudere/andere blokken die bij warm stationair misschien net 2 bar draaien..
Bye, Arno.
Geplaatst: 20 jan 2009 19:20
door Maik
Ik plak hier ook maar even het stukje info wat Mark in het Stack topic postte:
Even een opmerking voor de mensen die denken om de druk meter op de 2.2 te plaatsen. Hou er rekening mee dat de olie druk in de 2.2 regelmatig boven de 7 bar is. Als je dus een 7 bar schaal hebt, zal de wijzer er regelmatig uit gaan. Opzich geen probleem, maar als je dat storend vind is het jammer om daar achter te komen als je alles al gekocht en geplaatst hebt.
Mark
Mark, welke druk zie jij op je meter verschijnen bij een warme motor, zeg 90graden olietemp, bij stationair en bij zeg 3-4000rpm?
Geplaatst: 26 jan 2009 19:16
door vlieger
Mijn vraag gaat niet over hetgeen hier besproken wordt maar past toch een beetje bij dit draadje .....
Is er iemand die weet waar de sensor zit die verantwoordelijk is voor de (standaard) temperatuuraanduiding op het display achter het stuur? Is dat de sensor bij de thermostaat of de sensor bij de radiateur?
Geplaatst: 26 jan 2009 19:39
door Exmantaa
Naar mijn weten zit er geen sensor in de buurt van de radiateur, dus blijft het blok over.

Overigens gaat dit signaal eerst via de ECU en van het UK forum heb ik vernomen dat het naar de Stack display een PWM gemoduleerd signaal is...
Geplaatst: 26 jan 2009 19:51
door markv
Maik schreef:Ik plak hier ook maar even het stukje info wat Mark in het Stack topic postte:
Even een opmerking voor de mensen die denken om de druk meter op de 2.2 te plaatsen. Hou er rekening mee dat de olie druk in de 2.2 regelmatig boven de 7 bar is. Als je dus een 7 bar schaal hebt, zal de wijzer er regelmatig uit gaan. Opzich geen probleem, maar als je dat storend vind is het jammer om daar achter te komen als je alles al gekocht en geplaatst hebt.
Mark
Mark, welke druk zie jij op je meter verschijnen bij een warme motor, zeg 90graden olietemp, bij stationair en bij zeg 3-4000rpm?
Weet niet helemaal uit m'n hoofd, maar stationair bij warme olie iets van 4-5 bar, en bij 4000 toeren over de 7.
Mark
Geplaatst: 26 jan 2009 20:19
door Maik
Aha, thanks Mark.
Nou, hmmm, geen stacks voor mij dan denk ik
Wel jammer...
Geplaatst: 20 aug 2010 12:57
door the-duke
Vaak gekeken en nooit kunnen vinden, maar nu dan toch: adapter voor olieplug temperatuursensor:
http://www.autometer.com/cat_accessorie ... spx?vid=62
Deze gaat dus naar 1/8" NPT, dus bruikbaar verloop voor naar de volgende sensor bijvoorbeeld:
http://www.elise-shop.com/high-precisio ... anguage=nl
Yvo, echt iets om aan je webshop toe te voegen voor de Speedster collega's lijkt me
Gr,
The Duke
adapter
Geplaatst: 21 aug 2010 17:40
door speedokus
Via autostyle is iedere adapter te krijgen
Dit is een t-adapter onder 45 graden aftakking.
Kost ongeveer 7 of 8 euro.
Gebruik hem zelf ook en werkt perfekt.

Geplaatst: 22 aug 2010 0:09
door the-duke
Speedokus zei:
Via autostyle is iedere adapter te krijgen
Dit is een t-adapter onder 45 graden aftakking.
Kost ongeveer 7 of 8 euro.
Gebruik hem zelf ook en werkt perfekt.
Nou ben ik heel benieuwd naar een product linkje, want ik heb de hele Autostyle catalogus doorzocht en toch echt niks met de draad m12x1,75 gevonden, die zowel voor de oliedrukzender als de carterplug van de 2.2 motor nodig is.. (ik hoop voor je schroefdraad, dat je er niet een M12x1,5 hebt ingedraaid

)
Gr,
The Duke
Geplaatst: 22 aug 2010 16:03
door speedokus
Ik heb een andere adaptermaat gebruikt, namelijk M14x1,5.
Mijn speedster is van 2001 misschien een andere maat gebruikt toen.
Heb gewoon de sensor uit de oliefiterbehuizing gedraaid, wat tape om de adapter en hij draaide net zo makkelijk er weer in.
Het produktnummer is P1 M08TP

Geplaatst: 10 feb 2012 18:19
door Spider
ik heb de 12 x 1.75 adapter besteld in de states,
van auto style
http://www.autometer.com/cat_accessorie ... spx?pid=11
voor het monteren van de tempsensor
maar hij lijkt niet te passen
iemand hier ervaring mee, carter lijkt een kortere spoed te hebben 1.5?
speedster is van 2005 #3496
Geplaatst: 10 feb 2012 20:17
door sooike
Spider schreef:ik heb de 12 x 1.75 adapter besteld in de states,
voor het monteren van de tempsensor
maar hij lijkt niet te passen
iemand hier ervaring mee, carter lijkt een kortere spoed te hebben 1.5?
Juiste spoed weet ik niet juist meer, maar zo een klein adaptertje past eventueel wel, maar afdichten is iets moeilijker.
Ik heb, toen ik bij Yvo mijn oliedruk- en temperatuurmeter bestelde, iets soortgelijks meegeleverd gekregen, en afdichten was een probleem. Aan de carteropening is nog een rand van 45°, zodat de dichting bij zo een klein adaptertje geen vlak heeft om af te dichten. Je kan het bekijken op de foto's die ik hierbij post.
Als oplossing heb ik een originele carterplug genomen, en deze voorzien van 1/8 schroefdraad, dicht al 2 jaar perfect af!

Geplaatst: 10 feb 2012 22:51
door Spider
okay, duidelijk!
txs we gaan er mee aande slag
