Een ander gaspedaal probleem

Alle overige technische zaken.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Dennizz schreef:
Bedankt voor de link!
Ik lepel eerst de reserve ecu van Gonzalis erin. Mocht het probleem dan eindelijk weg zijn en maanden niet voorgekomen zijn ga ik op zoek voor een nieuwe ecu en is deze weer als reserve voor Gonzalis :wink:
Hoe doe je die andere ecu erin qua immobilizer? Is daar nog een "sleutel-inleer" routine voor??
martinb
Mega lid

Bericht door martinb »

Elise schreef:
Dennizz schreef:Afbeelding
Had je wel genoeg licht? :shock: :lol:
He Dennizz, balen van je gas. Hoop dat die ecu van gonzales een oplossing geeft. Jij hebt zeker veel licht in die auto. Zo'n interieur verlichting zoek ik in ieder geval niet.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Hoe doe je die andere ecu erin qua immobilizer? Is daar nog een "sleutel-inleer" routine voor??
Bakkie koffie bij manta79 doen:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3962
(en nog verdomd goede koffie ook :yes: )
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Ok, je hebt daar dus wel rekening mee gehouden.
(Die Opcom staat ook op mijn lijstje. ) 8)
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Beste dagboek,

Gistermiddag (17:00) liet de auto het afweten in Wijk Aan Zee. Na 15 keer + resetten zag Kim het niet meer zitten. Na wat heen en weer gebel stond ik samen met Gonzalis en een reserve ecu even na 19:00 bij Kim.
Buiten op een parkeerplaats in de kou geprobeerd om even de ecu te verwisselen.
Wel zagen we vocht in de stekker zitten, echt druppels tussen de pinnetjes van de stekker van de ecu. Dat vonden wij wel een plausibele oorzaak van het probleem! We kregen het niet voor elkaar om de ecu te wisselen aangezien het gashuis er ook af moest, de auto deed het gelukkig weer (tijd is het medicijn) en hebben we de warme schuur van Gonzalis opgezocht.

Na lang geëmmer hadden we de ecu los. Hij zat met meer bouten vast, dan wat we zelf hadden gemonteerd (een oplettende man in de garage had er nog een extra borgbout ingedraaid, die er redelijk onmogelijk uit gedraaid kon worden vanaf de bovenkant...)

Nieuwe ecu erin gezet, alles terug gebouwd en startte maar
:D Nou, mooi niet. De storingen sprongen erin: P0000 en P1614 Die laatste foutcode is dus niet te vinden (gisteravond) in opel documentatie alleen wel iets bij andere merken gevonden (Kia). Die ecu is/was toch ook niet helemaal jofel...

Vervolgens maar mijn originele ecu erin geknutseld en bij het startte meteen de storing P1271 :cry: Een paar keer gereset en toen konden we de auto de garage uitrijden (23:15)

Even alle spullen opgeruimd, Gonzalis uitgezwaaid en ik start de Speedy en die storing kwam weer achterelkaar terug. De auto maar laten staan en zaterdag gaan we verder zoeken en misschien een "nieuwe" gashuis proberen...

Is er iemand die een gashuis op de plank heeft liggen en wil uitlenen aan mij? Om zo deze ook uit te sluiten?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Exmantaa schreef:
Dennizz schreef:
Bedankt voor de link!
Ik lepel eerst de reserve ecu van Gonzalis erin. Mocht het probleem dan eindelijk weg zijn en maanden niet voorgekomen zijn ga ik op zoek voor een nieuwe ecu en is deze weer als reserve voor Gonzalis :wink:
Hoe doe je die andere ecu erin qua immobilizer? Is daar nog een "sleutel-inleer" routine voor??
mmm, betekend dit dat je dus niet klakkeloos een ecu wissel kan doen?

Zelf hadden we het idee dat de ecu misschien "leeg" was oid. Dit zou wel het 1 en ander kunnen verklaren, waarom die dus niet aanslaat met een andere ecu... :roll: En die rare foutcode?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Als het goed is heb je een key code kaart bij je auto gekregen. Die code
moet aan de nieuwe ECU worden bekent gemaakt.

Je kunt inderdaad niet zomaar een ECU wisselen.

De beveiliging op de ECU is apart geregeld en zit niet in het normale programma van de ECU.
Volgens mij kan je de auto wel starten maar dan moet je daarna de nieuwe code bekend maken. Maar normaal is de code leeg bij een nieuwe ECU. Bij jouw zou er wel eens een code van de vorige eigenaar er in zitten. Dan zal die niet starten, denk ik.

Ik kom op google P1614 tegen icm anti-diefstal.
Smiley

Bericht door Smiley »

Dennizz schreef:Is er iemand die een gashuis op de plank heeft liggen en wil uitlenen aan mij? Om zo deze ook uit te sluiten?
Als je met gashuis de gasklep bedoeld wel ja.
Afbeelding
Die heb ik voor je klaarliggen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Wel zagen we vocht in de stekker zitten, echt druppels tussen de pinnetjes van de stekker van de ecu. Dat vonden wij wel een plausibele oorzaak van het probleem!
Dat was bij mij ook en we dachten toen hetzelfde als jij. Maar niet dus.
Ik denk ook niet dat je kortsluiting kan krijgen als de stekker op de ECU zit. De pennen zelf zijn ingebed in een soort siliconen, zou me niks verbazen dat die het vocht tegen moeten houden.
Smiley

Bericht door Smiley »

piet schreef:Als het goed is heb je een key code kaart bij je auto gekregen. Die code
moet aan de nieuwe ECU worden bekent gemaakt. .
Die heb ik niet.
Dat betekend flink gezeik als ik ooit ecu problemen krijg?
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

heb ook nog een 2e hands gashuis
bel maar even als je hem nodig hebt
¨speed is life, but control is everything...¨
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Smiley schreef:
piet schreef:Als het goed is heb je een key code kaart bij je auto gekregen. Die code
Die heb ik niet.
Het is een rood kaartje. Maar die moet je hebben anders heb je inderdaad een probleem als je ooit een nieuwe ECU moet hebben. Grappige is dat onze ECU beter beschermt is dan ECU van andere merken BMW etc. Is natuurlijk logisch. :lol:

Anders is het een kwestie van nieuwe sleutels enzo. Niet echt fijn.
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Je kunt wel een ecu uitwisselen, maar dan moet je ook gelijk de bijpassende transponder (zit bij contactslot) en sleutelchip mee wisselen.
Ik weet niet waartoe die Opcom allemaal in staat is, maar ik hoorde dat Speerke in ieder geval wel een Z22SE ecu kan programmeren voor een andere sleutel/transponder. (Een Tech 2 van Opel moet dat uiteraard ook lukken...)

Jouw gasverhaal klinkt wel heel erg naar slechte contacten. heb je ook al gekeken naar de stekkers van de motor kabelboom? Linksachter bij koelreservoir...
Speerke
Actief lid

Bericht door Speerke »

Smiley schreef:
Die heb ik niet.
De code kan ik wel voor je achterhalen als het nodig mocht zijn.

Zoals ik heb begrepen moet je ook bij de Tech 2 deze code hebben, dus zal voor de Opcom ook wel zo zijn.
Less Is More
Smiley

Bericht door Smiley »

Speerke schreef:De code kan ik wel voor je achterhalen als het nodig mocht zijn.
Top. Ik zit een dezer dagen toch bij je, nu mijn 2.4 erin zit.
Plaats reactie