voor & nadelen speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
speedfreak71
Nieuw lid

Bericht door speedfreak71 »

Wat willen jullie met een elektrische motor?

De bedoeling is aandrijving van de Speedster :wink:
Maar wellicht bedoel je dat niet.
Ik vind auto rijden en Speedster rijden helemaal heel leuk maar de ellende die uit de uitlaad komt niet. Daarnaast heeft en e-motor een hoger koppel dat ook nog is (vrijwel) meteen beschikbaar is. En de energie kosten per kilometer zijn ongeveer 4 eurocent.

En als er om de gereden 300 kilometer een plugpunt is moet je met en 32 ampere in 15 minuten kunnen laden. Dus dat duurt nog even. Tot die tijd genieten van het geluid van een fossiele motor :D .

Maar de plannen zijn nu om volgend jaar de Speedster op E85 te laten rijden. Meer vermogen, meer koppel en veel minder uitstoot. Zeg maar een win, win, win situatie. Ervan uitgaande dat de liter prijs van E85 onder die van benzine zakt door de groene ambities van Den Haag. Hoewel dat laatste geen voorwaarde voor mij is.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Het is mooi dat je nog op die manier kunt en wilt nadenken. De rommel die uit de uitlaat komt maak ik mezelf niet druk om. Het geluid dat uit een uitlaat komt heb ik zelf wat meer mee. Ik gooi m'n afval netjes in een zakje als ik onderweg ben er niet vies van om desnoods vrienden nog een uitbrander te geven, mochten die wat op straat gooien. Alleen heeft ook dat geen milieuredenen bij mij. :oops:
Dat heeft enkel met het straatbeeld te maken.

* gaat in milieubezinning voor 3 minuten... Straks weer uitlaatgassen verbranden.
Caterham => Britse degelijkheid...
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Leuk hoor electrische auto's. Bij de MaartenMemorial was er een Tesla Roadster (gave bak). Opgeladen in Amsterdam en toen naar Zandvoort. En wat ging dat ding hard over het circuit!

Alleen naar een aantal ronden was de accu leeg. En dat was geen 300km na het opladen... Wanneer je dus erg veel van de accu's vraagt gaan ze snel leeg.

Zie foto: let op de milieu-onvriendelijke SUV en de generator die de Tesla moesten opladen.
Bijlagen
Tesla.jpg
Tesla.jpg (48.48 KiB) 860 keer bekeken
Lotus Elise S2
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Zijn nog wel meer probleempjes met de Tesla. Oververhitting is er één van.
Plaats reactie