Pagina 5 van 11

Geplaatst: 20 jun 2007 19:18
door Pipo
Hendrik-Jan schreef: Ik geloof trouwens helemaal niets van het LPG verhaal. Volgens mij is het gewoon iemand die moeite heeft om zijn vije tijd en de tijd van zijn baas vol te krijgen.
Heeft je PC ook een a-label?
Nee, het is wel degelijk waar. Ik heb met een kennis van hem gesproken die het bevestigde :roll: .

En H-J, waarom die vijandigheid :?: :roll: Er zijn al blz enthousiast volgepraat werden over een achterklep à la Exige, die behalve optisch niets bijbrengt. Maar als iemand even uitweidt over zijn wat ongewone motorconversie dan moet hij bovenstaande opmerkingen slikken :( .

@ LPG: Nogmaals welkom op het forum, en nog veel kms gassen met je Speedster :)

Geplaatst: 20 jun 2007 19:32
door SteV6
Pipo schreef:@ LPG: Nogmaals welkom op het forum, en nog veel kms gassen met je Speedster :)
Pipo, ik kom niet meer bij van het lachen :lol:

Het hele verhaal doet me wel denken aan mijn leraar Latijn. Die had destijds een Mazda RX-7. En had ook navraag gedaan om een gasinstallatie te laten inbouwen. Exact dezelfde reacties en opmerkingen vielen hem ten deel. Dus LPG, misschien is dat een schrale troost.

SteV6

Geplaatst: 20 jun 2007 19:42
door zoonvanlinne150
de buitenkant tunen van je auto is ieder zijn eigen smaak................of het zin heeft of niet...

MAAAAARRRRR dat natuur vriendelijke gedoe allemaal!alsof dat helpt!

druipel op een gloeiende plaat!
maar idd welkom hier en veel plezier!

pc monitoren met besparende troep erop......wat ik alleen niet snap:als je zo een millieu fanaat bent,waarom heb je dan een auto?
met of zonder gas..... :?: :idea:

Geplaatst: 20 jun 2007 22:03
door Hendrik-Jan
Pipo, je moet het leven niet zo serieus opvatten. Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn.
Vanaf de eerste post is al duidelijk dat jij een LPG wil. Zet zo'n ding er dan in en ga lekker rijden ipv dat getrut.

Geplaatst: 20 jun 2007 22:13
door stevenflappy
Pipo schreef: Er zijn al blz enthousiast volgepraat werden over een achterklep à la Exige, die behalve optisch niets bijbrengt.
Daar kom je nog wel op terug, slijmbelg!! :wink: :lol:

Enne; voor geen vooroordelen moet je in Legoland zijn!!! Hou toch op, gas in een sportwagen :oops: Niks met vooroordelen te maken.....

Geplaatst: 21 jun 2007 10:16
door LPG
stevenflappy schreef: Hou toch op, gas in een sportwagen :oops: Niks met vooroordelen te maken.....
Echt wel gevoel voor ironie, of in het slechtste geval meen je het :?

Degenen die het kondnen opbrengen om hun hoofd uit hun achterste te trekken en iets constructiefs te brengen: bedankt voor de reacties. Hier steek ik m'n tijd niet verder in.

Geplaatst: 21 jun 2007 12:16
door Gerard
Mooi!

Geplaatst: 21 jun 2007 13:24
door van dijk
Ga je nu op het Lotus forum beginnen over gas :twisted: Een beetje zinloos dit soort berichten, vind je zelf niet :?:

Geplaatst: 21 jun 2007 13:50
door LPG
van dijk schreef:Ga je nu op het Lotus forum beginnen over gas :twisted: Een beetje zinloos dit soort berichten, vind je zelf niet :?:
Zinloos voor het verkeerde publiek, zo blijkt. Stuur je commentaren zeker ook naar BRA GmBH (http://bragmbh.de), dat die mensen ook gelijk weten dat ze zinloos bezig zijn met hun recordpoging. Wie houdt er zich nu ook bezig met gas in een speedster, zeker als die met een 1.4 turbo slechts 265pk en 285 km/u haalt. De plaatjes kunnen je mss inspireren:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erdgas-Speedster 1.4 TNG für 24h-Weltrekordfahrt

Technische Daten

- Karosserie:
Zweisitziges Coupe mit aerodynamisch optimierter Karosserie
Radstand 1330 mm, Leergewicht 720 kg
- Motor:
Vierzylinder-Reihen-Ottomotor mit Turboaufladung quer vor der
Hinterachse, zwei obenliegende Nockenwellen,
Hubraum 1439 ccm³, Bohrung x Hub 79 x 73,4, Verdichtung 12,5:1,
Leistung (194kW) 265 PS bei 6200 U/min,
max. Drehmoment 275 Nm von 3000-5800 U/min
- Kraftübertragung:
Fünfganggetriebe mit mechanischer sequentieller Schaltung,
Hinterradantrieb
- Fahrwerk:
Einzelradaufhängung vorn und hinten, High-Speed-Bereifung
- Fahrleistung:
Höchstgeschwindigkeit ca. 285 km/h

Modifizierung eines Serien-Speedsters:
Integration von zwei Kohlenstofffaser-Composite Behältern mit einem
Speichervolumen von 136 Litern innerhalb des Fahrzeugmonocoques,
Gesamtgewicht der Speichertechnik 48 kg, unter Verwendung des
serienmäßigen Spezial-Aluminiums und der Verklebetechnik nach Luftfahrttechnik.
Anfertigung von diversen Aluminiumprofilen und -blechen.
Behälter voll verkleidet.
Zusätzlicher Schutz der Behälter durch Rohrkäfig.
Verwendung von Inlay-Flaschenventilen und ECE R110 Komponenten.
Modifizierung der Luftein- und auslässe für Ladeluftkühler des Turbomotors.
Weiterentwicklung des von BRA bereits vorgestellten Erdgas-
Turbomotors auf Basis eines 1,4 Liter Motors.
Verwendung von speziellen, geleichterten Titan-Pleuel.
Spezialanfertigung von geleichterten Kolben für höhere Verdichtung.
Modifizierung des Ansaugtraktes und Luftsammlers.
Spezialanfertigung von Abgaskrümmer, Turbolader, Verrohrung.
Verwendung eines speziellen Rennsportkatalysators.
Anpassung Kabelbaum Motor an Karosserie.
Fertigung diverser Halterungen und Anbauteile für Motoreinbau
in Karosserie.
Entwicklung und Bau von Zusatzelektronik für Ladedruckregelung.
Applikation des Steuergerätes auf monovalenten Erdgasantrieb.

Geplaatst: 21 jun 2007 13:54
door Pipo
Hendrik-Jan schreef:Pipo, je moet het leven niet zo serieus opvatten. Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn.
Vanaf de eerste post is al duidelijk dat jij een LPG wil. Zet zo'n ding er dan in en ga lekker rijden ipv dat getrut.
Hey HJ, ik ben wel de laatste die het leven serieus opvat. 't Leven is een circus en wij zijn de clowns :) Vandaar mijn forumnaam :wink:
En natuurlijk moet je't niet altijd met elkaar eens zijn. Ik dacht dat ik wel duidelijk had gemaakt dat ik er meer nadelen dan voordelen aan zag (en dus zeker geen LPG in mijn Speedster wil :roll: )
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen begrip voor een ander zijn standpunt kan opbrengen :wink:

En nu ga ik nog wat poetsen :twisted:

Geplaatst: 21 jun 2007 14:16
door Maik
Kijk LPG, daar kunnen wij dan wel weer wat mee 8) . Oke, er zijn wat extra kilo's bijgekomen, maar dat wordt makkelijk gecompenseerd door wat extra paardenkrachten 8)
285km/u met 265pk vind ik dan wel weer wat optimistisch, maar met wat goede aerodynamische aanpassingen misschien toch haalbaar... maar... gaat dat nog een beetje goed rond over het circuit dan :?: :idea:
En zijn er wat koppel/vermogenskromme's te vinden van die motor?

Geplaatst: 21 jun 2007 14:27
door LPG
Maik,

Kijk eens op de site van BRA, of zoek op de termen CNG speedster, ik ben nog niet intensief aan het zoeken geweest. Die topsnelheid lijkt me niet overdreven gezien het lage gewicht van de wagen, op de site staan er een aantal voorstellen voor het verbeteren van de luchtweerstand.

:arrow: For the record, in originele staat had mijn speedster 0.155 pk/kg (147pk, 945kg) en na de gasconversie 0.161 pk/kg (160pk/990kg - met volle tank).

Geplaatst: 21 jun 2007 14:42
door jans
had toch werkelijk altijd gedacht dat je het gewicht door de pk's moest delen.

Geplaatst: 21 jun 2007 14:57
door Gerard
Die Duitsers zijn zo dom nog niet, die hebben de tank ingebouwd waar hij hoort te zitten. Dus niet achter de achteras!!!

Geplaatst: 21 jun 2007 15:35
door Maik
LPG schreef:Maik,

Kijk eens op de site van BRA, of zoek op de termen CNG speedster, ik ben nog niet intensief aan het zoeken geweest. Die topsnelheid lijkt me niet overdreven gezien het lage gewicht van de wagen, op de site staan er een aantal voorstellen voor het verbeteren van de luchtweerstand.

:arrow: For the record, in originele staat had mijn speedster 0.155 pk/kg (147pk, 945kg) en na de gasconversie 0.161 pk/kg (160pk/990kg - met volle tank).
Gewicht heeft geen invloed op de topsnelheid, tenminste, achter de komma niet (weerstand van je wiellagers neemt iets toe), of je moet een hele rotte overbrengingsverhouding hebben.
Cw waarde en frontaal oppervlak en pk's zijn de enige echte spelers in het bepalen van de topsnelheid (bij een goede overbrengingsverhouding).