Pagina 5 van 14
Geplaatst: 09 sep 2009 17:12
door Arno
Smiley schreef:
(waarbij shipping en douane de grootste variabelen zullen zijn)
Reken Douane op minimaal 19% (de BTW) als je buiten de EU vandaan haalt.
Als ze het als 'prive' aankoop houden, dan is dan meestal de kous wel af.
Hooguit nog paar % van UPS oid. er op wegens handling-fee van de douane procedure.
Ik zou dus de USA prijs + shipping + 25% doen om een redelijke inschatting van de totaalprijs te hebben.
Als ze de shipment als 'commerciele zending' betitelen, dan komt en nog wat extra heffingen op.. Die kunnen wel hard oplopen..
Bye, Arno.
Geplaatst: 09 sep 2009 19:08
door Spider
Order Status Details Order Date: 12/21/08 2:46 PM
Description Qty Price Core Price Total Price
Mechanical Catalog - Chevrolet/Geo
Intake manifold, hhr, 2.4l 2006 - 2007 1 $119.85 $0.00 $119.85
Status: Sent
OEM Catalog
SEAL VENT 1 $9.68 $0.00 $9.68
Status: Sent
Sub Total $129.53
Tax $0.00
Shipping $53.00
Handling Fee $0.00
Total $182.53
www.partszoneonline.com
dit is wat ik besteld heb bij deze toko is al eerder genoemd in een draadje over de 2.4 inlaat.
Duurde twee weken was wel rond kerst, moest wel daarna bij aflevering nog 45 Euro! invoer afrekenen.
Geplaatst: 09 sep 2009 19:29
door Manta79
Nou, met verkrachte eenden heb ik een foto kunnen maken, ik heb ook een 120A dynamo...
Ik heb inderdaad gewone bouten en de speedster 0047, dus het verhaal klopt wel.'
Inmiddels bij Partsonline:
Manifold Part ID: 12587878 $122.98
SEAL VEN 12589516 $9.94
Geplaatst: 10 sep 2009 5:00
door Dennizz
Manta79 schreef:Nou, met verkrachte eenden heb ik een foto kunnen maken, ik heb ook een 120A dynamo...
Ik heb inderdaad gewone bouten en de speedster 0047, dus het verhaal klopt wel.'
Inmiddels bij Partsonline:
Manifold Part ID: 12587878 $122.98
SEAL VEN 12589516 $9.94
nespresso heeft ook van die andere bouten zie ik op de foto maar ook zie ik 120 A staan op de volgende foto
Ik ga zelf ook maar eens kijken voor de zekerheid!
Geplaatst: 10 sep 2009 5:51
door Smiley
http://www.partszoneonline.com lijkt voorlopig d egoedkoppste qua listprice.
Effe de transportkosten, en eventueel quantumkorting afwachten.
(staat uit)
Geplaatst: 10 sep 2009 7:17
door Nespress0
Dennis,
een fototje maken valt echt tegen.
je moet van linksachter met je hand onder/achter het inlaatspruitstuk door en dan op de gok wat plaatjes schieten. en maar hopen dat er iets op staat.
succes.
wat moet er bij de 120 precies aangepast worden?
gr. Jorrit
Geplaatst: 10 sep 2009 7:20
door Manta79
the 2.4 inlet manifold can be fitted with a 120 amp alternator without modifying the 2.4 inlet manifold
all you need to do is remove the alloy protusion which hits the inlet manifold and trim the spikes from the ends of the three wires, then it fits fine
En uiteraard de losse condensator plaatsen. 2,2Uf
Geplaatst: 10 sep 2009 7:24
door Nespress0
snelle reactie, Thanks.
valt dus wel mee, beetje dremelen.
gr. Jorrit
Geplaatst: 10 sep 2009 9:09
door Manta79
Het was toeval ! Ik was er net naar op zoek
gr Ries
Geplaatst: 10 sep 2009 14:01
door Vino
Hey Allemaal,
Ik ben dit topic natuurlijk ook aan volgen, gezien ik in de winter ook hieraan wil beginnen.
Heb eigenlijk een technische vraag betreffende de 100A en 120A dynamo’s waar een hoop aanpassingen aan gedaan moeten worden om het 2.4 spruitstuk te laten passen.
Hoeveel Amps heeft de speedster eigenlijk nodig??
De 100A, 120A dynamo’s die op de speedsters zitten, zijn toch eigenlijk direct met blok en al overgelepelt uit de meer gangbare opel modellen ( vectra ,zafira etc etc..), direct naar de speedster??
Deze modellen vragen toch veel meer amps dan de speedster; dus zou de speedster toch in principe met een kleinere dynamo moeten kunnen leven.
Is het daarom misschien niet mogenlijk een kleinere dynamo met minder Amps in de speedster te bouwen zodat alles makkelijker past?
Heb eerlijk gezegt hiervan niet zo veel verstand, maar weet zeker dat er toch een aantal techneuten bij zitten die dat wel precies weten.
Thanks !
Gr,
Bas
Geplaatst: 10 sep 2009 14:21
door Dennizz
Nespress0 schreef:Dennis,
een fototje maken valt echt tegen.
je moet van linksachter met je hand onder/achter het inlaatspruitstuk door en dan op de gok wat plaatjes schieten. en maar hopen dat er iets op staat.
succes.
wat moet er bij de 120 precies aangepast worden?
gr. Jorrit
"Valt echt tegen" is geen woord aan gelogen

Inmiddels ben ik 120 foto`s verder met een powershot S40: 4 megapixel (je weet wel zo`n antiek ding en lomp groot)
Foto 39 was de beste maar staat het er NET NIET op
Nu is de batterij weer aan het opladen, de laatste 30 foto`s heeft die niet scherp gesteld terwijl die op de marco functie stond.
Geplaatst: 10 sep 2009 14:29
door Manta79
whahahaha, ik durfde niet te vertellen dat ik 73 foto's had gemaakt.. wat een takkeklus om een foto voor elkaar te krijgen...
Maar die van jou is hem nog net niet

Succes !!
Geplaatst: 10 sep 2009 14:43
door Dennizz
Geplaatst: 10 sep 2009 15:15
door stefan
dus dennizz
kan je meteen aan de slag en hoef je niets te slopen
kijk even naar de fotos hierboven en (je mag al eens mazzel hebben he)
grt stefan
Geplaatst: 10 sep 2009 16:34
door Dennizz
Mijn kapje van de dynamo moet er ook af en dat blokje eruit vrezen en de draadjes verlengen. Het zou pas ideaal zijn als het kapje ook kan blijven zitten

Van de inlaat kan nog wat worden afgeschuurd.... Maar of dat voldoende is...
Ik moet ook nog een oplossing hebben voor dat afgebroken ventiel.
Ik heb ook nog niet alle onderdelen en de egr klep is ook nog standaard. Dat moet dus eerst nog gebeuren.